صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم سگ بند

نقد و بررسی فیلم سگ بند

نقد فیلم سگ بند

 

کسی در فیلم حضور دارد من بشناسم؟

بهرام افشاری، بازیگر پرکار سال های اخیر تلویزیون و سینمای ایران بازیگر فیلم است. امیر جعفری، یکی دیگر از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون که اخیراً وی را در سریال «یاغی» دیده بودیم، دیگر بازیگر سریال است. مرحوم سیروس گرجستانی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار و مهران احمدی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

داستان فیلم درباره چیست؟

پس از مرگ پدر خانواده، دو پسر خانواده تصمیم می گیرند به یک کسب و کار خلاف ملحق شوند که اتفاقات مختلفی را برایشان به همراه دارد و..

کارگردان کیست؟

مهران احمدی، بازیگر ایرانی که پس از «مصادره»، این دومین فیلم بلند سینمایی است که کارگردانی کرده. احمدی را اغلب با بازی در سریال «پایتخت» به یاد می آورند.

نقد فیلم سگ بند

نکات مثبت فیلم؟

شاید بعضی از شوخی های فیلم بتواند مخاطبان را بخنداند؛ در این خصوص مطمئن نیستم!

نکات منفی فیلم؟

قصه سردرگم است و نمی داند که می خواهد به چه سمتی برود. فیلم در یک لحظه کمدی است و شخصیت هایش را از لحاظ ضریب هوشی پایین تر از حد معمول نشان می دهد و در دقایق دیگر آنها را باهوش، دغدغه مند و مبادی آداب نشان می دهد.

سفر به تایلند و ضبط فیلم در این لوکیشن رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک کلیشه در سینمای ایران است!

برخی از شخصیت های داستان اگر از قصه حذف شوند هیچ اتفاقی برای فیلم نمی افتد. خواهر فردین و معشوقه اش از جمله این موارد هستند که بود و نبودشان در فیلم تغییری ایجاد نمی کند.

بخش زیادی از شوخی های فیلم برگرفته از مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی است که بهرام افشاری وظیفه اجرای آن ها در فیلم بر برعهده گرفته است!

 نقد فیلم سگ بند

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

احتمالاً کمدی بودن.

حرف آخر:

«سگ بند» یکی دیگر از کمدی های ضعیف سینمای ایران است که با فرمول جواب پس داده «لودگی، تایلند، درس اخلاق» به سینما آمده است. فرمولی که طی سال های اخیر بارها مورد استفاده قرار گرفته و در این رقابت آن فیلمی بیشتر موفق بوده که مبتذل تر از دیگری باشد. «سگ بند» البته به ابتذال کامل نمی رسد و شاید این یک نکته مثبت برای فیلم باشد.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها