صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم ایرانی : نقد و بررسی فیلم مدیترانه

نقد و بررسی فیلم مدیترانه

نقد فیلم مدیترانه

کسی در فیلم حضور دارد من بشناسم؟

مهراوه شریفی نیا، دختر محمدرضا شریفی نیا بازیگر نقش اصلی فیلم است. پوریا پورسرخ که که اغلب وی را در کمدی های سطحی شونه تخم مرغی سوپرمارکت ها می بینیم، دیگر بازیگر فیلم است. بهرنگ علوی، بازیگر سریال «معمای شاه» نیز در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

یک مهندس (پوریا پورسرخ) برای انجام عملیات مهندسی به سوریه اعزام می شود و این در حالی است که داعش در کمین آن هاست و…

کارگردان کیست؟

هادی هاجتمند که اثر قبلی اش به نام «اشنوگل» در حوزه جنگ و عملیات بود. اثری که بعید می دانم کسی آن را دیده باشد!

نکات مثبت فیلم؟

زمانی که از این اثر به عنوان «فیلم سینمایی» یاد می کنیم نمی توانیم نکته مثبتی در آن بیابیم چراکه مولفه های سینمایی در اثر وجود ندارد.

نقد فیلم مدیترانه

نکات منفی فیلم؟

فیلمنامه سردرگم است و تکلیفش با خودش مشخص نیست. در ابتدا رابطه ای عاشقانه روایت می شود اما در ادامه بدون هیچ دلیل منطقی به مدافعین حرم تغییر مسیر می دهد.

تنش در رابطه دو شخصیت اصلی داستان سطحی و باور ناپذیر است. نه عشق میان آن ها باور کردنی است و نه آن جدایی و در نهایت فداکاری!

شخصیت منفی فیلم یک کلیشه تمام عیار است. آقا زاده ای که کلاً همیشه یقه اش بسته است و البته پیپ می کشد تا نشان دهد چقدر بد است!

سازندگان ابتدا و انتهای داستان را داشته اند اما برای میانه فیلم هیچ ایده ای نداشته اند. از این رو، میانه فیلم به حال خود رها شده و شامل تصاویر تکراری از نگرانی های یک زن درباره همسر گمشده اش است.

داستان دختر همسایه اگر از فیلم حذف شود نه تنها هیچ اتفاقی برای فیلم رخ نمی دهد بلکه زمان مفید فیلم بیشتر هم می شود!

پایان بندی فیلم شتاب زده و بی منطق است. پایان بندی که باید وقت بیشتری صرف آن می شد اما ظرف چند دقیقه جمع می شود و ناامید کننده است.

نقد فیلم مدیترانه

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

برای تماشاگر عامل تاثیرگذاری برای تماشا ندارد اما برای سازندگان عوامل بسیار تاثیرگذاری برای ساخت فیلم وجود داشته که ای کاش سینما هم بخشی از آن می بود!

حرف آخر:

«مدیترانه» از آن دست فیلم های سفارشی است که ابداً کیفیت ساخت برای سازندگانش اهمیتی نداشته است! از فیلمنامه گرفته تا کارگردان و بازیگری در بدترین حالت ممکن به سر می برند. شاید بتوان گفت که فیلم در مجموع کمتر از 40 دقیقه زمان مفید دارد که در همان 40 دقیقه هم حرف تازه و مهمی زده نمی شود!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باربد
باربد
8 ماه قبل

فیلم خوبیه