صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال همه ما مرده ایم (All of Us Are Dead)

نقد و بررسی سریال همه ما مرده ایم (All of Us Are Dead)

نقد و بررسی سریال همه ما مرده ایم (All of Us Are Dead)

 

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

از بین بازیگران سریال شاید لی یو می که قبلاً او را در سریال « Squid Game» دیده بودیم به یاد بیاورید.

داستان سریال درباره چیست؟

گروهی از دانش آموزان در مدرسه ای تحت محاصره زامبی ها در می آورند و باید به هر شکلی که هست خودشان را از این مخمصه نجات دهند.

خالق سریال کیست؟

لی جای -کیو (Lee Jae-kyoo) و کیم نام سو. جای-کیو سابقه ساخت فیلم هایی همچون « The Fatal Encounter» و « Intimate Strangers» را در کارنامه دارد.

نقد و بررسی سریال همه ما مرده ایم (All of Us Are Dead)

نکات مثبت سریال؟

تحریک احساسات تماشاگر در سریال « All of Us Are Dead» مانند اغلب سریال های کره ای به خوبی انجام می شود و بر مخاطب تاثیر می گذارد.

خلاقیتی با محوریت زامبی ها در سریال «همه ما مرده ایم» صورت نگرفته اما همین اجرا که با الهام از فیلم هایی دیگر سینما با موضوع مشابه ساخته شده، روان و یکدست است.

سازندگان سریال از فضای محدودی که در اختیار داشته اند به نحو احسن استفاده کرده اند که این موضوع می تواند برای علاقه مندان به فیلمسازی جالب توجه باشد.

 نکات منفی سریال؟

گسترش شخصیت ها در سریال با ایراد همراه است به طوری که برای تماشاگر علامت سوال های بسیاری باقی می ماند.

فیلمنامه ساده انگارانه ترسیم شده و کلیشه های آشنای ژانر بقا با چاشنی زامبی را در خود دارد. در این جا هم زامبی شدن و خراب شدن همه چیز به معیوب بودن سیستم مرتبط می شود؛ در واقع زامبی ها همان سیستم معیوبی هستند که به مدرسه هجوم آورده اند!

شخصیت های سریال تیپ های مختلف هستند و رفتارشان نیز در چارچوب همان تیپ سازی های آشناست و خلاقیتی در پرداخت شان صورت نگرفته است.

نقد و بررسی سریال همه ما مرده ایم (All of Us Are Dead)

این سریال محصول کدام شبکه است؟

نتفلیکس

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

علاقه مندی به زامبی ها و البته، فیلم و سریال های ساخت کشور کره جنوبی

حرف آخر:

سریال کره ای همه ما مرده ایم (All of Us Are Dead) مانند دیگر سریال های کره ای خوش ساخت است و به راحتی می تواند تماشاگران را در اقصی نقاط جهان پای سریال بنشاند. اما باید گفت که این سریال از لحاظ کیفی فاقد وجه تمایز نسبت به دیگر سریال و فیلم ها با محوریت زامبی هاست و نمی تواند در جایگاه منحصر به فردی قرار بگیرد. مهم ترین دلیل موفقیت این سریال در سرویس نتفلیکس را می توان اقبال گسترده جهانی به فیلم و سریال های ساخت کره دانست که این روزها از درآمد سرشاری برای کشور کره جنوبی به همراه آورده است.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها