جاودانگان (Eternals) یکی از داستانهای مصور مارول در دهههای گذشته بود که توجه چندانی به آن نشد. اما با محبوبیت اَبَرقهرمانان در سینما، حالا پس از «انتقامجویان»، مارول تصمیم گرفته تا اَبَرقهرمانان جدیدش را از گوشهوکنار داستانهای مصور بیرون کشیده و به سینما بیاورد تا شاید این بار آنها در سینما به شهرت و محبوبیت برسند. «جاودانگان» یکی از این قصههاست که کلویی ژائو، کارگردان برنده اسکار فیلم (Nomadland) آن را کارگردانی کرده است.
داستان فیلم درباره افرادی به نام «جاودانگان» است که برای حفاظت از سیاره زمین در مقابل هیولاها به زمین فرستاده میشوند و چندین هزار سال بر روی زمین با آنها مقابله میکنند. اما حالا که هیولاها از بین رفتهاند، آنها بهمانند مردم عادی در کنار دیگران زندگی میکنند تا اینکه دوباره پس از سالها سروکله هیولاها پیدا شده و ...
یکی از ویژگیهای مهم فیلم «انتقامجویان» این بود که اغلب شخصیتهایش پیش از جمعشدن در کنار یکدیگر، یک یا چند فیلم مستقل داشتند تا تماشاگر اطلاعات کافی درباره آنها داشته باشد و سپس به تماشای فیلم بنشیند. اتفاقی که درباره «Eternals» رخ نداده و مارول این بار تصمیم گرفته تا اَبَرقهرمان تازهاش را به یکباره به سینما آورده و به مخاطب عرضه کند. رویکردی که منجر به بروز مشکلات فراوانی در روایت داستان شده که از شخصیتپردازی گرفته تا حفرههای فیلمنامه و مانیفستهای سادهلوحانه، کار «Eternals» را حتی برای تبدیلشدن به یک اثر سرگرمکننده با مشکل مواجه کرده است.
بیشترین مشکلات «جاودانگان» در بخش فیلمنامه به چشم میخورد. جایی که مارول ازیکطرف سعی داشته کلیشههای اَبَرقهرمانی را مانند تمام ساختههای قبلیاش به طور تمامعیار تکرار کند و درعینحال، رویکردهای جدیدی هم در روایت داستان در نظر بگیرد که در هیچکدام هم به توفیق نرسیده است. یکی از بزرگترین مشکلات «Eternals» این است که بیش از حد خودش را جدی گرفته و در تمام طول فیلم، در حال مانیفست دادن برای بشریت و درس اخلاق دادن به مخاطب است بدون آن که بداند ابداً در شرایطی به سر نمیبرد که جز به بهانه سرگرم شدن، بتواند زمان مخاطب را بگیرد! متأسفانه این آفت باعث شده تا «Eternals» حتی در بخش سرگرمکنندگی نیز حوصله سر بر تر از هر اثر دیگر مارول باشد.
«جاودانگان» خود را بهمثابه کتاب آفرینش میبیند و به تاریخ بشریت چنگ میزند و قهرمانانش را در دل تاریخ و رویدادهای مهم آن رها میکند. فیلم ابایی ندارد که نقش اَبَرقهرمانانش را به دوران بابل ببرد یا آنها را عامل ساختهشدن بمب اتم و نابودی هیروشیما معرفی کند و حتی به دوران دایناسورها سرک بکشد و ردپای جاودانگان را در آن دخیل کند. ایدههایی نخنما که این روزها به طور مکرر در فیلمهای استریمی همانند «نگهبانان قدیمی» نیز شاهد آن بودیم. نکته جالب درباره فیلم این است که سازندگان حتی از خیر پیامهای محیط زیستی هم در فیلم نگذشتهاند و (تا انتهای این پاراگراف بخشی از داستان فیلم لو میرود) به مبتذلترین شکل ممکن گرمشدن زمین را عامل آزاد شدن هیولاهای محبوس شده در زمین عنوان میکنند! دلیلی که البته بهنوعی ضربهزدن به خودی محسوب میشود چراکه جاودانگان با هزاران سال تجربه زندگی و مبارزه با هیولاها، دلایل ناپدیدشدن آنها را نمیدانند آن هم در شرایطی که این جانوران در مقابل چشم آنها میبایست وضعیتشان مشخص میشد!
طولانی بودن فیلم، یکی دیگر از مشکلات «Eternals» به شمار میرود. تقریباً نیمی از مدتزمان دو ساعت و نیمه فیلم به گشتوگذار کلیشهای اَبَرقهرمانان به دنبال یکدیگر در اقصینقاط جهان میگذرد. این مورد زمانی که تعداد شخصیتها کم باشد قابلچشمپوشی است اما زمانی که شما ده اَبَرقهرمان داشته باشید و بخواهید به هرکدام از آنها حتی ده دقیقه هم فرصت یافته شدن دهید، 100 دقیقه از زمان فیلم به هدر خواهد رفت که این اتفاق در فیلم «Eternals» افتاده و فیلم در یک چرخه تکرار گرفتار شده است. در واقع، 100 دقیقه از مدتزمان فیلم در این تک جمله خلاصه میشود: «بریم دنبال فلانی ... فلانی کمی ناز کند و چند دقیقه سخنرانی کند و بعدش بریم دنبال آنیکی فلانی!»
در بخش جلوههای ویژه «Eternals» به لطف تجربههای موفق قبلی مارول، فیلم با مشکل خاصی مواجه نیست. کماکان اصلیترین عامل جذابیت آثار مارول که جلوههای ویژه است در «Eternals» نیز نقطه قوت اثر محسوب میشود. فیلم در بخش اکشن نیز اگرچه پراکنده است و ابداً برای زمان دو ساعت و نیمه نمیتواند سکانسهای اکشن کافی داشته باشد، اما رویهمرفته از معدود مبارزات فیلم جذاب و کارآمد است.
در بخش بازیگری مشخصاً «Eternals» نمیتواند به موفقیتی دست پیدا کند. حتی امتیاز حضور بازیگران برجستهای از جمله آنجلینا جولی در فیلم هم باعث نشده تا فیلم بتواند از وجود بازیگرانش استفاده کرده و تواناییهای آنان را به چالش بکشد. این ایراد البته به کلیشههای آثار اَبَرقهرمانی بازمیگردد که شخصیتپردازی در آخرین درجه اهمیت قرار گرفته و بهاینترتیب بازیگران هم از کانون توجه خارج میشوند.
«Eternals» به طور خلاصه، یک کلیشه تمامعیار است که یک نقطهضعف بزرگ جدید در خود دارد و آن هم این است که برخلاف آثار قبلی مارول، خودش را تماموکمال جدی گرفته است. اثری سردرگم که در دقایقی تماشاگرش را نصیحت میکند و در دقایقی دیگر سعی میکند بامزه باشد! شاید مهمترین مسئله درباره «جاودانگان» این باشد که مارول تصمیم گرفته قهرمانان خوش استایل خودش را کنار بگذارد و از انسانهای مختلف اعم از ناشنوا، غیر ورزیده و گرایشهای جنسی مختلف در فیلم استفاده کند که این امر نیز به دلیل اینکه بهزور به فیلم اضافه شده، نمیتواند کوچکترین تاثیری بر ذهن مخاطب بالغ فیلم بگذارد.
منتقد: میثم کریمی
این مطلب بهصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی میگردد.
به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید
دیدگاهها
Benjy
Nima.kzm
ضعیف ترین فیلم مارول
ال
درضمن هیچگونه اجباری نیست که فیلم های مارول بر اساس محتوا نقد بشن چون اصلا قرار نیست محتوایی ارائه بشه فقط قراره سرگرم کنه و این کارو به نحو احسن داره انجام میده.کسی تو فیلم هایی از این دست دنبال محتوا نیست.فقط سرگرمی
از آرت هاوس متنفرم
چرا فکر میکنی فیلم های عادی رو ندیدم؟ ده ساله دارم بطور متوسط روزی یه فیلم سینمایی می بینم!
B
اولین مهم در فیلم و سریال دیدن ، کتاب خواندن، گیم و هر چیز دیگه بحث سلیقه فردی هست و بعد از اون رعایت اصول فنی و تکنیکی هراثر توسط سازندگانش که یعنی من و شما به عنوان مخاطب اون چیزی که با سلیقمون جور هست رو ببینیم و از اون جایی که عمر آدمی کوتاه هست و مشغله زیاد برای خودمون و وقتمون ارزش قائل بشیم وتو سبک مورد علاقمون برای بهترینها وقت بزاریم اثری که اون قدر برای سازنده هاش با اهمیت بوده که سعی کردن یه داستان بدون ایراد با شخصیتهای قوی و رعایت اصول فنی و تکنیکی (هر چیزی از جلوههای ویژه بگیر تا موسیقی و تدوین و ...) ارائه کنند حالا فرقی نداره که طرفدار فیلمهای ابر قهرمانی باشی یا فیلمهای گنگستری، وسترن دوست داشته باشی یا ترسناک دنبال فیلمهای با تم فلسفی باشی یا اجتماعی وقتی که فرد سبک و ژانر مورد علاقه خودش رو میدونه دلیلی نیست که حتی با وجود تعریف دیگران به تماشای فیلمی بشینه که از سبکش خوشش نماید(مثلاکسی که ازفیلم ترسناک خوشش نمیاد فرقی نمیکنه جیغ ببینه یا کانجورینگ یا ... هیچ کدوم براش جالب نیست) در مورد سینمای هنری، فلسفه و سایر موارد هم همینه اگه با سلیقه و علایق و شخصیتتون چیزی جور نیست براش وقت نگذارید اینها هر کدوم طرفدارهای خودشون رو دارند که دنبال بهترینهاش هستند یا ارائه بهترین های بعدی.
احمد
خب ، تو چرا میری اول بسم الله استالکر تارکوفسکی و میبینی در حالی که هنوز فیلمهای عادی تر و ندیدی. مثل اینه که از کلاس اول بپری بری کلاس پنجم. تو اول بشین سینمای هنری آمریکایی سی سال اخیر و ببین که پیچیده نیستن و داستان گو هستن بعد سراغ سینمای اروپا و روسیه برو که به شدت آوانگارد و پیچیده هستن. خود من هم از استالکر سر در نیاوردم چون سینمای آوانگارد روسیه و اروپا خیلی با فیلمهایی که ما میشناسیم فرق میکنه
Marvel-Man
Marvel-Man
میخوان سینما رو مصادره به مطلوب کنن ولی ما نخواهیم گذاشت. تو بازی خودشون شکستشون میدیم. تنها نقطه قوتی که تا امروز داشتن این بود که یه سری اسمها میاوردن که مخاطب جوان باهاشون آشنایی نداشت و از اونا برای زدن سینمای محبوب و جدید استفاده میکردن. دیگه تموم شد. همینطور که تو سه سال اخیر خیلی ها اشکالات کارنامه اسکورسیزی رو افشا کردن و بت دروغینشو شکستن حالا دیگه داریم میزنیم به قبلشون که همون سینمای کلاسیک هست. وقتی این فیلم هایی که میپرستن رو تماشا کنیم و با استدلال و منطق ازشون تقدس زدایی کنیم اونوقته که میفهمن نباید از اول با علایق ما در می افتادن. اونوقته که منزوی و دیوانه میشن و میفتن به جون خودشون.
Beef
چندساله هر فیلمی که میاد همین داستان شده. خب اگه همه چی بده و بدت میاد نبین دیگه. اصلا چرا زنده هستی تو؟ زندگی هم بده سرت رو بذار!
من بعنوان کسی که به معنای واقعی تمام زندگیم جنگیدم تا چیزی که میخوام ببینم و گوش کنم و بازی کنم (به بیان دیگه "خودم" باشم) در حال حاضر بزرگ ترین دشمن سر راهم رو همین مخاطبان خودشیفته و عقده ایه دیگه میبینم که مثلا قراره باهم تو یه سمت باشیم! شما خیال کردی اگه فیلم خارجی تو ایران اکران میشد من میرفتم فیلمهای لانتیموس رو میدیدم؟ نخیر. من فقط و فقط برای بلاک باسترها میرفتم سینما چون مفهوم فیلم برای من یعنی بزرگی و عظمت یه بلاک باستر نه دری وری پوچ روشنفکری و پای عقیدم میمونم، شرمی هم ندارم و از کسی هم نمیترسم بیشتر از 30 سال هم سن دارم. تو به خیال خودت بزرگی شدی؟ سینما بلدی؟ پدرخوانده دیدی؟ خب جهنم. بیا من مدال بهت بدم!!!
King in Black
تو اصلا واقعا سه گانه سم ریمی رو دیدی!؟ معلومه ندیدی چون بخشی از اون فیلم ها هم هول این میچرخید که یه جوون برای تحت تاثیر قرار دادن دختر مورد علاقش یه سری کار احمقانه یا قهرمانانه انجام میده!! الان این تین ایجر نیست این جدیدا تین ایجرن؟!«البته هوم کامینگ بیش از حد تین ایجری بود ولی باز یه پایان بندی خوب داشت» اصلا برتری دوگانه ریمی(قسمت سوم بنا به دلایلی ضعیف بود) و مخصوصا فیلم دوم کوچکترین ربطی به این چیزای سطحی که شما میگی نداره ولی باز همین نو وی هوم فقط از into the spiderverse و اسپایدرمن 2 بهتر نیست وگرنه به راحتی سومین فیلم برتر این شخصیته!!
از آرت هاوس متنفرم
واسه همینه از فلسفه بدم میاد. علم نیست. نود درصدش چرت و پرت محضه و تأثیر روان پریشی بشر و به تنها نتیجه ای که میرسونت که خودتو بزنی خلاص کنی. به قول یارو تو فیلم اکسم همون بهتر دنیا دست کارکن ها هست نه فیلسوف ها.
بعد کسایی که با این کسالت ها حال میکنن تا میای از فیلم مورد علاقت تعریف کنی میگن چمیدونم سینما رو نمیفهمی، فرم بلد نیستی، هنر حالیت نیست، فیلم خوب نمیدونی چیه و ازین حرفا. ولمون کن باو
King in Black
آدم چی بگه واقعا ؟
مامور اسمیت از تانوس بهتره فقط ب خاطر سی جی ای بودن تانوس؟!
اگه به کلیشه بودن انگیزه ها باشه خود مامور اسمیت مثال بارزیه!! اون کل هدفش این بود که ماتریکس رو تصاحب کنه و این وسط ماتریکس چیز پیچیده ایه نه انگیزه های اسمیت!! میشه تا صبح راجب شخصیت پردازی و انگیزه های تانوس حرف زد اما بنظر من ما چند نوع شرور تو سینما داریم!! اونایی که به واسطه شخصیت پردازی شون عالی شدن مثل آنتون چیگور یا هانس لاندا ولی یه سری هستن که فقط بخاطر تهدید آمیز بودنشون یا زیرک بودنشون برای قهرمان یا قهرمانان داستان عالی شدن مثل همین مامور اسمیت یا سائرون یا ترمیناتور یا میستریو که خیلیاشون حتی شخصیت پردازی آنچنانی هم ندارن ولی بخاطر خوفناک بودن و تنشی که به آدم منطق میکنن عالین! و یه عده هستن که کم و بیش هردو رو دارن مث دارث ویدر یا همین تانوس ، لرد ولدرمورت ، جوکر ، هانیبال لکتر!!
اگه اهداف تانوس باعث بحث و تعامل و واکنش های مختلف افراد و دیدگاه و برداشت های متفاوت نسبت به خودش شده باشه پس از شخصیت پردازی عالی و بحث برانگیز اون خبر داره!!
در اخر ملتفتت می کنم که سینما یعنی علایق شخصی افراد مختلف و فیلم هایی که گفتی فقط محصولات سینما هستن!!
King in Black
اره موافقم!! البته فرانچایز بیگانه با فیلم 2017 که ریدلی اسکات ساخت عملا نجات پیدا کرد! بنظرم فرانچایز غارتگر رو مثال میزدی بهتر بود!! فرانچایز های دیگه ای هم هستن که بعد از فیلم های اول هنوز خوب یا عالی باشن مثل اونجرز یا پارک ژوراسیک/دنیای ژوراسیک ولی اره اکثرا دنباله هارو خراب میکنن!!
مارول برای کودکان
هنوز روی دست شخصیت مامور اسمیت تو ماتریکس، شخصیت منفی نیومده اونوقت یه سری میان به ثانوس مارول که کاملا دیجیتالیه و یه سری افکار کلیشه ای واسه نابودی دنیا داره میگن شخصیت منفی
آدم چی بگه واقعا ؟
امیدوارم این تین ایجرا یه روز بزرگ شن و بفهمن که سینما فقط یه سری جلوه های پر از نور اجق وجق و یه سری دیالوگهای کلیشه ای با شوخی های بی مزه و زدن مخ دخترای تو دبیرستان با قهرمان شدن نیست و یه دنیا هنر میتونه پشت سر هر فیلمی باشه. هنری که توی داستان فیلم، شخصیت پردازی ها، بازی بازیگرها، نحوه ادای دیالوگها و ده ها چیز دیگه است که هیچکدوم توی فیلمهای ابرقهرمانی بعد از اومدن مارول نیست ولی تا قبل از اون تا حد قابل قبولی بود.
یک متعجب از زندگی
نکته ی ۱: صنعت سرگرمی کلا در حال به فنا رفتن هست و فکر نکنید اینکه یه فیلم پر هایپ بد باشه (اترنالز) یا یه فیلمی که هایپ نداره خوب باشه (شانگ چی) و یا یه فیلم هایپ دار عالی باشه (اسپایدرمن نوی وی هوم) چیز عجیبیه. نه. آدم با خودش فکر می کنه که هر اتفاق که می افته تجربه میشه ولی از این خبرا نیست. سه گانه ی جی تی ای که منتشر شد افتضاح بود نسبت به نسخه های اوریجینال سایبر پانک و بتلفیلد هم گلی نکاشتن. بازار کمیک و آثار سینمایی و تلویزیونی کلا اشباع شده (یه سری به سایت های کمیک آنلاین خواندن انگلیسی بزنید و به نتفلیکس و دیزنی پلاس و اج بی او مکس سر بزنید). اینا نشون میده که هیچ امیدی به اینکه یه روزی برسه که همه ی فیلم ها و سریال ها و بازی ها و کمیک ها و... عالی باشن نیست. دنباله ها رو خراب کردن هم یه چیز عادیه. (این فیلم درسته اولین فیلم جاودانگان هست ولی دنباله ی اینفینیتی ساگا هست.) ماتریکس ۴ در مقایسه با فیلم ۱ فاجعه بود. فرنچایز بیگانه معلوم نیست فازش چیه. مانسترورس یه شوخیه. دیسی یکی در میون خوب و بد می سازه. هتل ترنسیلولنیا رو که اصلا نگو. هر فیلم گند زد به فیلم اول. فیلم اول یک چیز سنگین و عمیق بود. فیلم سوم رقص بود با یه داستان فیلم چهارم هم که اصلا نقدا رو دیدم بیخیال دیدنش شدم. سری اره هم که فیلم های اولش هم ضعیف و هم عالی بودن فیلم های آخرش افتضاح و افتضاح و افتضاح.
نکته ی ۲: این فیلم مشکلش کپی کاری بود. سازنده ها سعی کردن حماسه ی بینهایت سه فاز اول رو ببرن توی یه فیلم ولی خب اگه قراره همچین کاری بشه و بیش از ۲۰ تا فیلم تلفیق شن با هم باید اثر مذکور سریال باشه نه یه فیلم طولانی.
نکته ی ۳: اینکه یه فیلم بد شه و بیایم توی سایت ببینیم فیلم های خوب و بد قبلی با هم هیت شدن یه چیز خیلی خجالت آوره. یا در مورد فیلم نظر بدید یا لااقل فیلم های خوب رو هیت نکنید.
ناشناس
King in Black
King in Black
با پایین سرمون درد گرفت!! بیا برو! بیا برو با دقت ببین چه مخاطب هایی واقعا این فیلما رو نگاه میکنن!! تو فقط تین ایجر هارو میبینی ولی اگه واقعا سینما بری میتونی کلی ادم پیدا کنی که اندازه دو برابر من و تو ریش دارن!!! تو به همونا هم بگو بچه من بهشون میگم عام مخاطبین!!!
من میتونم تا صبح از قوت های فیلم NWH برات بگم مث بازی درخشان ویلم دفو که حتی از فیلم سم ریمی هم بهتر بازی کرده و یا infinity war که علاوه بر دادن یکی از بهترین شرور های سینما تونسته یه خروار شخصیت ریز و درشت رو به بهترین و خلاقانه ترین شکل ممکن مدیریت کنه کاری که اترنالز توش خیلی بد شکست خورده و امثال شما چطور این دو فیلم رو تو یه رده قرار میدین!؟؟
ولی حیف که گفتن این حرفا هم فقط و فقط وقت تلف کنیه!!!
King in Black
باز یه سری مخاطب نما ها و کاسه داغ تر از آش ریختن وسط که چمدینم این فیلم مضخرفه ، آشغاله و... پس کل فرانچایز mcu آشغاله!! یعنی منطقتون تو حلقم!! اینا تمومی ندارن هرچقدر میزنیشون کنار یه سری دیگه پیدا میشن!!
یارو میخواد مثلا SNWH رو برای ما موشکافی کنه
الف نون
اصلا تاحالا اسکورسیزی از فیلمای مارول بد تعریف نکرده فقط قبول نکرده که از عوامل این فیلما باشه خب زوری نیست که طرف بعد یه عمر تلاش تو سینما دیگه باید اجازه اینو داشته باشه تو چیزی که نمیخواد ورود کنه بنظر خود من مارول فن یکی از بهترین تفاسیر درباره مارول همینه که به شهربازی تشییع کرده کدوم احمقی از شهربازی بدش میاد بهترین جاست این یه نوع تعریفه نه تحقیر کاش یاد بگیریم نسبت به هرچیزی هیت ندیم
احمد
تا قبل از اومدن مارول و تِر زده شدن به سینمای تجاری ، سه گانه اسپایدرمن سیم ریمی، واقعا در نوع خودش بی نظیر بود ، مخصوصا قسمت سومش که مرد شنی میاد و اسپایدرمن هم تحت تاثیر ونوم قرار میگیره و لباس قرمزش رو دور میندازه و سیاه میپوشه ، واقعا پرداخت شخصیت ها عالی بود ، قسمتهای قبلش هم اون مرد اختاپوسی و قبلیش هم پرداخت خوبی داشتن. اگه اسکورسیزی این حرف و زده باشه تعجب نمیکنم چون جنس خوب و میشناسه و خودش یه عمره کارش سینماست. همون سال 2008 که مارول اومد، سونی هم تِر خورد توی اسپایدرمنش و یه سری آشغال اسپایدرمنی دیدیم از سال 2010 به بعد که مفت نمی ارزیدن. یه سری تین ایجر لاغر مردنی ، واسه اینکه بیشتر دوست دخترشون تو دبیرستان و تحت تاثیر قرار بدن ، لباس مقدس اسپایدرمن و میپوشیدن و یه پا اینور فیلم و یه پا اونور فیلم و در وسط ...
Reza
از سال ۹۱ تا حالا سایت رو دنبال کردم و میکنم هیچ وقت از خوندن مطالبتون خسته نشدم .موفق باشید
Folklore
خودم الان کمترین تمایلی به تماشای این فیلم ندارم و از شنگ چی و بلک ویدو خوشم نیومد و فقط NWH رو دوست داشتم ولی یه عده دیگه دارن از حد میگذرونن. نقد یه فیلم امده که نه مارول فنا دوستش داشتن و با اینکه اینهمه خودشونو کشتن و diversity چپوندن تو فیلم بازهم منتقدا نمره پایین دادن و اونوقت باز بیشتر کامنت ها همون آه و ناله های همیشگی درباره سینمای تجاری و بچگانه و غیره!
مگه 14 سال نیست که mcu شروع شده؟ مگه قبل از اون هم کمپانی های دیگه سالی یکی دوتا فیلم از رو شخصیت های مارول نمی ساختن؟ آدم عاقل یه بار از یه چیزی بدش میاد دیگه دور و برش نمیره بعد حداقل 22 سال از سینمای ابرقهرمان محور گذشته و هنوز فیلم به فیلم یسری همیشه اعلان جنگ میکنن! خیلی ها حتی سنشون هم قد نمیده و ادعاهای گل درشت درباره سینما میکنن. اصلا وضعیت بدیه و بعد اسم یه فیلم هایی هم میارید وقتی میخواید بگید سینمای واقعی چی بوده و چی شده که آدم خندش میگیره
کسی که این سینما رو دوست نداره دیگه تا الان صدهابار فرصت داشته بفهمه و اگه برای وقتش ارزش قائله بهتره دوربر این فیلم ها اصلا نیاد و ولشون کنه واسه علاقمنداش. علاقمندان هم باید از شبکه های اجتماعی استفاده کنن فشار بیشتری به کمپانی ها بیارن تا آثار بهتری تحویل بدن. میبینید که جواب داده و میده.
Marvel-Man
هفته قبل اومدم با خودم گفتم شاید این هنری ها و کلاسیک بازا راست میگن، شاید این فیلم های عهد بوقی که اینا دوست دارن اینقدر خوبن که اگه ببینی متوجه منظورشون میشی و شاید دیگه فیلم های جدیدتر رو قبول نداشته باشی. خودشون اینقدر خودشیفته هستن و ذهن بسته که برعکسشو به هیچ وجه حاضر نیستن برای ما انجام بدن (مثلا بشینن یه بار سریال دردویل رو ببینن یا چهارتا کمیک بخونن و ...) ولی گفتم اشکال نداره نشستم چندتا از فیلم های معروف شصت هفتاد سال پیش که اینا واسش قش و ضعف میرن رو نگاه کردم. اینا فیلم هایی بودن که دیدم: سرگیجه، روانی، بخاطر یک مشت دلار، راشومون، پرسونا، جویندگان، دوازده مرد خشمگین، کله پاکن و شورش بی دلیل. میدونی چی رو متوجه شدم؟ اینکه چقدر به سینمای مدرن افتخار میکنم و پیشرفتی که کرده و چقدر افرادی که این فیلمارو میپرستن هپروتی تشریف دارن! یه مشت فیلم داغون و عقب مونده قدیمی و بی کیفیت، همه از دم حوصله سربر و پر از صحنه های غیرضروری. پر از بازی های مصنوعی و داستانهای ساده و عقیم و بی معنی که فقط زمان خودشون خوب بودن (یا بهتره بگم کارراه انداز) و هیچ شباهتی به فرهنگ فعلی ما و بقیه جهان ندارن و نمیشه هیچ ارتباطی برقرار کرد باهاشون مگر اینکه حداقل 60-70 سال سن داشته باشه و با آدمای اون دوره آشنایی داشته باشی یا بخاطر شست شوی مغزی وانمود کنی. اوناییکه بخاطر لذت بردن از فیلم های جدید توسط افرادی که این عتیقه جات رو دوست دارن تحقیر میشن چون این فیلم هارو هنوز ندیدن وقت خودشون رو تلف نکنن و گوش و چشمشون را با کیفیت داغون این فیلمها اذیت نکنن و بچسبن به همون چیزی که دوست دارن. سینما هرچیش که قبل از 1980 ساخته شده فقط جاش تو موزه هست و بس. برم دوباره اینفیتی ساگا رو ریواچ کنم تا بشوره ببره
Nima
Nima
اون مسئله بخاطر ذات سرکش و طغیان گر این ورژن از دکتر استرنج هستش نه اسکل شدنش بعلاوه به هرحال باید یه طوری اسپایدرمن های دنیای موازی رو به شکلی متفاوت از انیمیشن اسپایدرورس به جهان mcu میاوردن. در کانتکست جهان ماورل و سابقه فضای فانتزی فیلم های اسپایدرمن چیز عجیبی نبود. قبول دارم فیلم میتونست بهتر باشه ولی همین که اثری رو تحویل بیننده ها دادن که تا چندسال پیش ایدش فقط درحد رویا بود خیلی قابل تقدیره و تو این مسیر هم به کاراکترها احترام گذاشته میشه و فن سرویس داره هم به مخاطبی که از سیاست های هویتی خسته شده و میخواد سرگرمی خالص ببینه
Moby
بشین آیریشمنو ببین حداقل اون یه فایده داره
هروقت شبا بی خوابی میزنه به سرم اون فیلم رو میذارم همیشه جواب میده! هیچوقت تاحالا نتونستم تا آخرش بیدار بمونم
Lol
مارول سوزنده بد هم سوزونده
Marvel-Man
ولش کن اینو
NWH یک میلیارد و 545 میلیون دلار رو رد کرده و با قدرت ادامه میده. میثم خان و هیترا یادشون نره ده اسفند کیفیت وب میاد زودی ببینید و عقده هاتون رو بگشایید تا اسباب سرگرمی ما بشید!
مارول فن وارث سینماست
StarWarsDieFan
واقعا بعد از End Game. فقط سریال های مارول بعلاوه ی شانگ چی خوب بودن به خصوص loki که بهترین بود فیلم ها یکی از یکی بدتر بودند اون از بیوه سیاه این هم از این دوتا آخریش
wtf
کیفیت فیلم اصلا مهم نیست تنها چیزی که مهمه راضی نگه داشتن هواداراس
این نوع فیلما هیچوقت از نظر تجاری شکست نمیخورن
هرچقدر مخاطب های این فیلما بیشتر شه یا کیفیت بقیه فیلم ها میاد پایین یا به فیلمهای بهتر توجه نمیشه
گرگ زخمی
من
جاک داناوان
انگار داری The Old Guard 2020 دو رو میبینی
Eternals = The Old Guard
A.s.h