دی سی امید زیادی برای اکران فیلم «Black Adam» با بازی دواین جانسون داشت. اثری که تبلیغات فراوانی برای آن انجام شد و امید میرفت که بتواند وضعیت نهچندان مناسب دی سی در سینما را بهبود ببخشد. اما آیا این اقدامات توانسته مؤثر مواقع شود؟
داستان فیلم درباره کشوری به نام خندق است که توسط نیروی اشغالگر اینترگنگ به تصرف درآمده است. مردم این کشور حالا امید به بازگشت قهرمانی به نام آدام (دواین جانسون) را دارند که هزاران سال پیش بر پادشاه خودکامه چیره شده بود. این اتفاق در نهایت رخ میدهد اما ...
«Black Adam» یکی دیگر از اشتباهات مهلک DC در معرفی شخصیتهای کامیک بوکیاش به سینماست. درحالیکه این روزها کمپانی مارول هم حالوروز خوشی ندارد و آثارش یکی پس از دیگری با افت کیفیت مواجه شده، دی سی میتوانست از شرایط استفاده کرده و قهرمان جدیدش را به بهترین شکل به مخاطبین معرفی کند. اما «Black Adam» تکرار همان کلیشههای همیشگی به بدترین شکل ممکن است.
« Black Adam» یک مثال بسیار خوب از آشفتگی فیلمنامه و البته، سیاستهای اَبرقهرمان سازی در سینمای کنونی است. عجیب نیست که با اکران فیلمهای تازه اَبَرقهرمانی، هرکدامشان به سهم خود در حال ارتقای ابتذال هستند. پیشازاین قسمت جدید فیلم «ثور» توانسته بود از حیث بیمزگی به مرحله جدیدی از ابتذال دست پیدا کند و حالا فیلم «Black Adam» نیز از بابت بی دروپیکر بودن فیلمنامهاش میتواند یکسروگردن بالاتر از دیگر آثار اَبَرقهرمانی قرار بگیرد!
اولین مشکل فیلم « Black Adam» شخصیت اصلی داستان است. شخصیتی که نه پرداخته میشود و نه درباره آن چیزی میدانیم. رویکرد سازندگان درباره شخصیت اصلی داستان به حدی عجیب و غیرقابلتحمل بوده که ما بیش از دو ساعت تماشای او بر صفحهنمایش، هنوز نمیتوانیم درکی از وضعیت کلی او داشته باشیم. او درعینحال که قرار است شرور و ترسناک باشد، ناگهان بامزگی اش گل میکند و شروع به تکهپرانی میکند! هرازگاهی هم که جنگ و جدلش با دیگران موقتاً به پایان میرسد، میرود و به یک مجسمه خیره میشود و این اتفاق در طول فیلم نه یکبار بلکه چند بار رخ میدهد! به طور خلاصه نمیتوان به یک چارچوب مشخص درباره او دست پیدا کرد.
از سوی دیگر، فیلم اَبَرقهرمانان دیگری را هم به فیلم اضافه کرده که وضعیت آنها حتی از شخصیت اصلی هم بغرنجتر است. آنها نه بهدرستی معرفی میشوند و نه میدانیم از کجا آمدهاند. فیلم که آغاز میشود یکییکی آنها را سوار هواپیما کرده و به دل ماجرا میبرند تا تماشاگر چندتایی صحنه اکشن با تواناییهای جدید ببیند و به وجد بیاید! فرمولی که میتواند بیش از صدها بار برای فیلمهای دیگر تکرار شود و هر بار شاهد چند شخصیت بیهویت باشیم که یا قرار است با نوک انگشتانشان دیوار را سوراخ کنند یا با فوتکردن کوه را جابهجا کنند؛ هر ایدهای در این بلبشوی فیلمسازی قابلپیادهسازی است و نیازی هم به پرورش هیچ شخصیتی نیست و تنها پرواز و لگد زدنشان اهمیت دارد.
روابط شخصیتهای داستان با یکدیگر نیز میتواند یک مثال از کمدی ناخواسته باشد. جایی که بعد از یک نبرد سنگین چنددقیقهای، ناگهان همه طرفهای مبارزه کنار یکدیگر قرار میگیرند تا مذاکره کنند! آنها به یکباره دشمن خونی هم هستند و در لحظاتی دیگر متحد. یکلحظه قهرمان مردمی هستند و چند دقیقه بعد منافع شخصی را دنبال میکنند. فیلمنامه «Black Adam» به شکل عجیبی یک بحران کامل در رعایت اصول فیلمنامهنویسی است.
دواین جانسون در نقش اصلی «Black Adam» یک ناامیدی کامل به شمار میرود. بازیگری که میخواسته شرور و خشن به نظر برسد؛ اما نهتنها موفق نشده این رویه را به سرانجام برساند؛ بلکه حتی تلاشش منجر به ارائه بازی ضعیف از جانب او شده است. سکوتهای این بازیگر و احساساتی شدنش در لحظاتی از فیلم، احتمالاً یکی از بدترین تجربههای این بازیگر در سالهای گذشته در سینما را رقم زده است. دیگر بازیگران فیلم هم وضعیتی بهتر از دواین جانسون ندارند و فارغ از بیهویت بودن شخصیتشان، در بازیگری نیز وضعیت بهتری ندارند.
«Black Adam» تجسم عینی تمام اشتباهاتی است که در سالهای گذشته در صنعت سینما رخداده است. جایی که فیلمنامه و کارگردانی علناً از صنعت فیلمسازی حذف و جایش را به کلیشههای دستوری کمپانیهای قدرتمند داده که هر بار با رنگ و لعابی متفاوت آن را به مخاطبین عرضه میکنند. «بلک آدام» برای مخاطبینی به سینما عرضه شده که به طور کامل اندیشیدن و پرسش را هنگام تماشای فیلم بر خود حرام کردهاند و تعریفی جدید از فیلمسازی در ذهنشان ثبت کردهاند. تعریفی که در آن مهمترین نقش در صنعت سینما را سازندگان جلوههای ویژه بر عهده دارند و دیگر عوامل تقریباً نقش کارگر را ایفا میکنند.
منتقد: میثم کریمی
این مطلب بهصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی میگردد.
به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید
دیدگاهها
سعید
برتری تو هنر وجود نداره رو خوب اومدی.داداش
Power
والا وضعیت که فقط واسه شما بد شد چون نتونستی زمین خودتو نگه داری و به جای چهارتا استدلال قوی فقط توهین و تمسخر کردی و شکلک اسپم کردی!
مدیر مهد کودک مارول
من کاری به کار کسی ندارم ..من هم فیلمهای کلاسیک و هنری میبینم هم اکشن و ابرقهرمانی... به اقتضای شرایط روحیم انتخاب میکنم چی ببینم و مشکلی هم با هیچکدوم ندارم (البته که نقد هر اثر جای خودشو داره و میشه هم تحسینش کرد هم گفت که مزخرفه) ولی در کل با هیچ سینمایی تضاد ندارم.
مشکل من این بنده خداست که توی هر پستی دارم اسمشو میبینم و مثل بچه مدرسه ای ها دارم ترول میکنه و میاد نظر می نویسه و بامزگی میکنه علیه سینمای هنری و فیلمسازاش... منم همون روش خودش رو پیش کشیدم حالا اینقدر دردش زیاد بوده؟
یه چیزم برای بار دهم تکرار میکنم ظاهر متوجه نشدی تو کامنت قبلیم..من میگم برتری تو هنر وجود نداره و این بازی رو این افراد شروع کردن که اومدن میگن اون فیلما اشغالن و سینمای اصلی اینه و این بچه مهد کودک هم که کلا یه مرحله بالاتر رفته میگه براساس تحقیق من کلا سینما همینه
ترول بازی در بیاره ده برابر ترول میشم... دست از مسخره بازی هم برداره که هیچی مثل بقیه میاد مطالبو میخونه و میره تمام
مدیر مهد کودک مارول
اشکالی نداره من درکت میکنم ...بهرحال از بچه های مهد کودک انتظار درک بیشتری از جریان اصلی نیست..اینا همون نسلی هستن که عموپورنگ رو میبینن میگن خیلی جذابه و میخونه و میرقصه پس حتما کل زندگی همینه دیگه..جریان اصلیه...بیشتر از اون نه دیدن نه حس کردن نه فهمیدن نه درکی ازش دارن..تکرار میکنم، اقتضای سنشون هست جدی نگیریدشون
اون ایسم هم معنای خاص بودن نمیده بچه جان، ایسم یعنی مجموعه ای از اندیشه ها وکتب بزرگان تاریخ که جمع شدن و مجموعه اون ایده ها در قالب ایسم میاد مثل مدرنیسم و باقی..انشالله سنت زیادتر شد در موردشون بیشتر میخونی الان الفبا دارن بهت یاد میدن فعلا
میگه احساس پشیمونی ندارم..نداشته باش مگه کسی خواست پشیمون بشی
تو میای نظرتو می نویسی منم دارم نظرمو می نویسم دیگه..تا دیروز اینکارو نمیکردم اما تا مادامی که ترول بازی در بیاری وضعیت همینه و بلکه بدتر هم میشه.
حالا هم میتونی بری زنگ تفریح هست... برو یه گوشه ساندویچتو بخور و به دوستات بگو سوپرمن تو فیلم جدید اومد یکی که از جهنم دراومده بود رو مشت زد و نابود کرد اخرش گفت من قهرمان نیستم فقط قدرت مسئولیت میاره
َAidin
باتوجه به فروش فیلم هاشون که میشه گفت از اوج فاصله گرفتن و چیز عجیبی هم طبیعتا نیست
این ژانر سوپرهیرویی میره و یه ژانر دیگه میاد و دوباره باید با عاشقان سینه چاک اونها بحث و کل کل کرد و این قضیه ادامه داره
Old Snake
دوست من از تمام سوال هام یجوریایی جا خالی دادی ها
کی مسخره کرده؟ اینها که مسخره کردن کی هستن؟ ما که سالهاست تو فضای مجازی هستیم و این مارولی ها تقریبا همشون جوون و نوجوون هستن و اون کم سن هاشونم فقط باهم دیگه درگیرن سر مارول و دی سی و کاری با سینمای هنری شما اصلا ندارن. بله خب وقتی شما اینقدر عصبی میشید که یکی از اینها بخاطر لذتی که از فلان فیلم برده میگه شاهکار بوده (بدون اینکه با فیلم خاصی مقایسه کنه) و از بچه سال ترین اینها هم بیشتر بچه بازی درمیارید، حق دارن تمسخر کنن و جوابتون رو بدن! اگر کسی هم به فلان فیلم انتقاد میکنه تقصیر خود شماست چون اومده گفته شاهکار به فیلم مورد علاقش و شما میتوپی بهش میگی هر وقت x و y و z بگو چی شاهکاره (عاشق اسم آوردن هم هستید شماها
خب اونم اومده اون فیلمت رو دیده و داره انتقادش رو میگه دیگه! یعنی این فیلمها اینقدر مقدس هستن که کسی حق نداره نقد کنه؟! خب شما که میدونی این حد از علاقه به یه فیلم یعنی چی چرا اینقدر راحت علایق اونها رو مسخره میکنید؟ نیاید الان بگید این سطحش فلانه و در حد اون نیست و سواد و این حرفا. دیدی که خودم چه ساده دوتا از شاهکارهاتون رو مسخره کردم. حرف باد هواست اینها هم توسط انسان ساخته شدن از آسمون که نیومده. هرچی هم که انسان ساخته با دوتا استدلال و ضد استدلال نیهیلیستی میشه زد زمین! منم اصلا میگم تو سواد صحبت کردن درباره ابرقهرمان رو نداری!
بحث ارزش های معنوی و تعلق حسی و روانی در میونه و نمیتونی شما با چهارتا حرف ریشه اش رو بزنی بدون این واکنش محکم بگیری.
اگه واقعا اعتماد داری به برتری هنر مورد نظرت اصلا نباید وارد کل کل بشی. این که میشی یعنی روت تاثیر گذاشتن و نگران شدی
Kill the fossilbaz
استفاده از اصطلاحات و لغت های شیک و پیک و بی خاصیت برآمده از کالبد شکافی بی فایده ترین شبه علوم های موجود که حتی اون اصل کاری هاشم که استفاده میکنن فقط نشان دهنده بی ریشگی خودشون هست نه سواد و بعد آقا داره از اونها تقلید میکنه
این که میگم آقا دو ضرب در دو چند بلاخره و طرف اینقدر میپیچونه و بر اساس این ایسم و اون ایسم، تز در میکنه و اسم یه مشت فسیل با افکار پوسیدشون رو میاره که نهایت بگه جواب ۲۶۵ هست و وقتی میگی عه چی شد؟ چرا؟ میشی کودک و بی سواد و جزوی از عوام و نهایت هنر طرف هم میشه تمسخر کردن و چهارتا ایموجی! یه مشت فاشیست
شرمنده نیستم که برای من دو دو تا چهارتا بوده و هست و خواهد بود. از توهین و لگدمال کردن علایق یه مشت سفسطه چین و توریه باز عینی هیچ احساس پشیمونی ندارم و بهش ادامه میدم. سینمای مورد علاقه شما مفت نمی ارزه و بزرگانتون هیچ عددی نیستن و پرستش کنندگان اونها هم از اونها هزاران مرتبه کمترند. سینمای واقعی هم سینمای جریان اصلی هست. همینه که هست آتیش بگیره فسیل باز!
دیگه حرفی ندارم
مدیر مهد کودک مارول
من از دیدن فیلمای نولان لذت میبرم و به نظرم حداقل چندتاییش مثل اینسپشن و اینتراستلار عالی بودن... ممنتو هم تو لیست فرم قرار میگیره که خیلی خوبه.
تمسخر من به خاطر نحوه رفتار اولیه این بچه های مهدکودک هست..حتی تو همین پست ببینی اول اینا اومدن مسخره بازی دراوردن و جدیدا تو همه پست ها همینکارو دارن میکنن و عذر میخواهم..وقتی یکی داره شاخ میزنه نمیتونی بهش بگی شاخ نزن باید تو هم شاخ بزنی!
بحث این نیست که این سینما بده، بحث اینه که اومدن میگن این هنره و امثال تارکوفسکی فقط چرند میساختن!
کسی منکر سینمای سرگرمی نیست ..همیشه مگه نبوده؟ حتی دهه هشتاد هم بوده تا الان هم که این مارول دنبالشو گرفتن..بحث سر اینه که اینقدر متوهم شدن این بچه ها که به جای این که بگن فیلمو واسه سرگرمی میسازن که 2 ساعت ببینیم حال کنیم مغزو خاموش کنیم لذت ببریم، میان میگن این اصل فیلمه و باقی هرچی بوده اشغال بوده!
مدیر مهد کودک مارول
انشالله بزرگ تر که شدن مطالعه شون بیشتر شد میرن از منابع مختلف بیشتر درباره کلمه ART
همه چی به کنار فقط اون جمله که میگه «من به این نتیجه رسیدم که سینما هنره»
یه دور دیگه از مدرنیسم و نئورالیسم و باقی پرانتز باز تا پست مدرن و باقی موارد که هنوز تو مهدکودک در موردش صحبت نکردن..فعلا تو اون مقطع هنوز هر روز یه خری از تو یه غاری در میاد بعد یه خر دیگه از یه غار دیگه در میاد تو سر هم میزنن اخرش یکی میگه «قدرت مسئولیت میاره»
Old Snake
دوست گرامی حالا که مسخره کردی بذار منم یه چالش سر راحت بذارم. تو خودت میتونی بدون اینکه از کسی کپی کنی دقیقا به من بگی مقصود فیلم کله پاک کن دیوید لینچ چیه؟ بعد که گفتی میتونی حداقل ده تا رفنرس معرفی کنی که برداشتشون از فیلم نمیگم نزدیک، حداقل ده درصد شباهت داشته باشه به چیزی که شما بهش رسیدی؟!
قبل اینکه خودتو به زحمت بندازی بگم خودتو خسته نکن چون تصویری از چیزهایی که لینچ تو توهمات تحت تأثیر مواد روانگردان (یکی دربیاره این لینچ چی مصرف میکنه) دیده و مردمو گذاشته سرکار باهاش الزاما معنی خاصی نداره یا اگه داشته باشه هم لایق تحسین و یقه جر دادن نیست بخصوص که از پرسونای برگمان الهام گرفته که اونم مثل همونه! توی ماجرای اون هم طرف نوشته های یونگ رو خونده بعد با خودش گفته یه فیلم میسازم اولش ده دقیقه تصاویر عجیب نشون میدم بعد قصه اصلیم راجع به دوتا زن افسرده و داغون رو شروع میکنم و پایانش هم یه جوری میبندم که این اسکل های فن بویم بگن عجب چیزی بود!!!
میبینی مسخره کردن اینها هم چه سادست؟!
حالا شما که فرهنگ یه جامعه رو مسخره میکنی یه لحظه فراموش کن این شخصیت ها چه لباسی میپوشن... انصافاً داستان های ابرقهرمانی مدرن از داستان های قومی و قصه های مذهبی و قصه های فرهنگ های مختلف مسخره تر هستن؟! اگه اینه خب یه استاندارد تعیین کنیم از فردا بیفتیم به جون ملت دیگه!!! هرکس گفت آل و ننه سرما بزنیم تو دهنش و تمام عروسی های قومی رو تعطیل کنیم چون جای آهنگ محلیشون، بتهوون و موتزارت نمیذارن!
یا... یا اینکه یکم از بالای منبر بیایم پایین و دیگران رو سعی کنیم که درک کنیم. نظرت چیه؟!
Kill the fossilbaz
نمیدونم دیگه چطور به شماها بفهمونم
هنر اصلا یعنی چی؟ ما تو منابع انگلیسی یه تعریف واسه art داریم که براساسش تمام آثار حتی ذره ای خلاقانه هنر هستند. از اون نقاشی ای که یه بچه سه ساله میکشه تا ساختمون های عظیم. از فیلم اتاق تامی وایزو بگیر تا پدرخوانده. از پونگ بگیر تا بازی جدید کمپانی ناتی داگ. اون High art هستش که سرش بحث و جدل بسیار هست و قراره از انسان بمونه و اینقدر اختلاف نظر هست سر تعریفش و اینکه چه چیز رو میشه شاملش کرد و نمیشه و نقش زمان چیه و... که برای کسی که یه دو دوتا چهارتای مشخص از این بل بشو میخواد دربیاره اینقدر سردرگم کنندست که یا باید استنتاج خودتو بگیری و بچسبی بهش یا مثل زامبی دنبال یکی از خط فکری های موجود بری. از هر ده ننه قمری که خودشو صاحب نظر تو حوزه هنر میدونه، یکیشون معتقده که سینما اصلا هنر نیست و توهین به هنر های واقعی مثل تئاتره!
نمیخوام در این سطل آشغالی رو بیشتر از این باز کنم. من به این نتیجه رسیدم که سینما اول سرگرمی بوده، هست و خواهد بود. بله میشه پروپاگاندا و ایدئولوژی و طرز تفکر و ظرافت هنری هم قاطیش کرد اما فیلمها اگر سرگرم کننده و برانگیزنده احساسات نباشن مفت نمی ارزن.
من فقط اینطوری و با این استدلال میتونم اون درصدی از سینما که ازش لذت میبرم رو برای خودم محکم نگه دارم و کاری هم ندارم کی چی دوست داره ولی شما مسخره ترین تعلقات فکری به نفر رو هم زیادی بهش توهین کنی نهایتاً طرف بلند میشه سرت داد میزنه و ادامه بدی یکی میخوابونه تو صورتت! توهین به سلایق دیگران رو ما شروع نکردیم اما تمومش میکنیم
Silver sky
کلا داستان نداشت
بی سر و ته بود
بازیگراشم که لایق تمشک طلایی هستن
مخصوصا اون پسر بچه ودواین جانسون
ماست بازی میکرد بهتر حس میگرفت
مدیر مهد کودک مارول
اون دعوا هم دعوای بزرگاست میبینی که امثال شریدر و بزرگای سینما دارن در مورد این که چرا سرگیجه و همشهری کین رفتن عقب و اون فیلم اومده وسط بحث میکنن.. شما جایی میبینی بچه های مهدکودک بیان در موردش حرف بزنن؟ نه
البته الان رفتید کلاس دوم چون فهمیدیم دیگه از مونیکا بلوچی فقط مالنا ندیدین و با زحمت و کوشش و پشتکار فراوان رفتید برگشت ناپذیرم فقط به خاطر بعضی سکانساش دیدین
نگرانم نباشید.. میگم با مونیکا بلوچی صحبت کنن انشالله بیاد داخل ایکس من و لیگ عدالت و این مسخره بازیا یه لباسم تنش کنید براتون پرواز کنه مشت بزنه به یکی که از جهنم اومده اخرش بگه قدرت مسئولیت میاره
Kill the fossilbaz
تو حالیته بسه! برو لیست سایت اند ساوند رو جمعش کن
a movie lover
کاربر عزیز به نظرت وقتش نیست بیای پایین ؟ سینما هنره ، هنر همیشه هدف اولش سرگرم کردن مردم بوده ؟؟
مدیر مهد کودک مارول
شما اوج بحران رو نگاه کن... وودی آلن که یه بار دادگاهش برگزار شد و گفتن بی گناهه بعد از جنبش می تو دوباره همون دادگاهی که رد شده بود قد علم کرد و به لطف شبکه های اجتماعی دوباره اتهام مطرح شد بدون مدرک که تا الانم همینطور بوده
پولانسکی هم که خود کسی که میگن بهش تجاوز شده گفته من بخشیدمش... میگن خدا می بخشه کد خدا نمیبخشه
اینا همه بدن میدونی، فقط اون فلش خوبه که تو لونه اش حرمسرا زده بود
اصلا همه اینا رو ول کنید.. اینا یه فیلمی ساختن که از بس اشغال بوده کمپانی خودش گفته اینو اکران نمیکنم که دیگه فحش خور نشم
یعنی تو فکر کن اسباب بازیه چقدر اشغال بوده که گفته اینو دست بچه هم نمیدم یکدفعه ای قاطی میکنه گریه میکنه
دیگه از من قبول نمیکنی از کریستین بیل قبول کن که اومد مصاحبه کرد گفت بازی تو ثور اصلا حس سینمایی نداشت همه اش جلوی پرده بود بازیگر اصلا نمیدونه چیکار باید بکنه چطور حس بگیره
رسما سینما رو کردن مهد کودک و طبیعی هم هست که بچه مهد کودک بیاد از گاسپار نوئه حف بزنه
باز شماها پیشرفته ترین حداقل از مالنا عبور کردین و رسیدین به برگشت ناپذیر..افرین بهتون نمره 20 میدم انشالله برنی کلاس دوم
کروندی
علی
هیچی از سینما حالیت نیست
Kill the fossilbaz
مثال عالی ای زده شد. بله خرچنگ زنده سرخ شده هم خوشمزه هست و ظاهراً مقوی هم هست. شما هنری بازا هم حتما اون یارو مردک معتاد نوئه باید بده به مونیکا بلوچی تجاوز کنن تا نیاز های هنریتون رفع بشه
بیخود نیست هرچی کارگردان مورد علاقه شماست یا مثل پولانسکی و وودی آلن بچه بازن یا بازیگران (عموما بازیگران زن) فیلم هاشونو دیوونه کردن بس که سر صحنه آزارشون دادن. همه به اسم هنر. همه به اسم غذای روح. همه به اسم اون فیلم خوب خوبها که فقط شما خود خفن پندار های فسیل باز به سن و شعور لذت بردن ازش رسیدید!
سینما همیشه هدف اولش سرگرم کردن مردم بوده و هر هدف دیگه ای هست بعدش میاد. هرکس حرف دیگه ای زد با عرض پوزش از بقیه کاربران، ...
نیما
پس A24 چیه؟! اینهمه فیلم داره میسازه هرساله. شما اونو نمیبیند؟ دیگه به مارول چه که اسکورسیزی فکر کرده جوون کردن مردان ۷۰-۸۰ ساله بهتر از بازیگر جوون آوردنه؟!
تغییر سیاست سینما یعنی چی؟ یعنی سینما رو سوسیالیستی کنیم؟! یعنی بودجه بدن یکی مثل حاتمی کیا فیلم بسازه بعد به ضرب و زور تبلیغات ۲۴ ساعته تلویزیون و بلیط مجانی و ساندیس و... مردم رو مجبور کنند تماشا کنن؟! شما ببین یه ذره سیاست چپولی تو سینما بوده این پنج شیش سال چقدر دردسر درست کرده. فرنچایز هایی که مثل ناموس آمریکایی ها بود مثل استاروارز ببین چقدر به زوال رفته و منفور شده طوری که الان میگن سه گانه زباله پیش درآمد خوب بود!
شما واقعا فکر میکنی اگه ۲۰۰ میلیون دلار بدیم دست گاسپار نوئه و لارس فون تریر تا فانتزی های مریضشون رو به خورد انبوه جمعیت بدن همه هم مجبور باشم نگاه کنم چون اثر هنریه همه چی درست میشه؟!
مدیر مهد کودک مارول
نکته اول حرفت درست بود اما حرف ماها چیز دیگه ای هست استاد
تعریف سینما همیشه فروش نیست این تعریف رو جدیدا همین استودیوها باب کردن و تمام این اختلافا هم به خاطر همینه... توی یک قرن اخیر استودیوها به کارگردان ها اجازه میدادن که اثر هنری تولید کنند و میدونستن که خیلی فروش نمیکنه اما سیاستشون این بود که میشه فیلم خوب تولی کرد و کم فروخت..اما الان استودیوها میگن اشغال بساز ولی بفروشه!
واسه همینه که کل سینما و سرویس های استریم مثل نتفلیکس پر شده از اشغال های مختلف که یا ابرقهرمانان یا به زور دارن همجنسگرایی و جنسیت زدگی رو ترویج میدن که پول در بیارن...
بحث تغییر سیاست این سالهاست که صدای فیلمسازای مستقل رو درآورده وگرنه کی به مارول و امثالهم کار داشت از اول! مگه قبلا تو سینما نبودن؟همیشه بودن
مدیر مهد کودک مارول
میگه هیچ کارگردان فسیلباز (که منظورش امثال اسکورسیزی و کاپولا هستن) هیچ اثر هنری در تاریخ نساخته..از همینجا تا هالیوود پرانتز باز
این بنده خدا فکر میکنه ما مردم غیرعادی هستیم و دیگران معمولی
انشالله یکم سنت زیاد شد متوجه میشی که فیلم های دیگه ای هم جز این چیزایی که میبینی ساخته میشه که لزوما قرار نیست همیشه سرگرم کننده باشه..به سنش برسی متوجه میشی فعلا تنها چیزی که از دنیا میخوای سرگرم شدنه که اون اقتضای سنت هست درست میشی
مدیر مهد کودک مارول
پس تقصیر خودته که میخوای جلب توجه کنی و باعث میشی یکی مثل من هم بیاد بهت حرف بزنه..
در ضمن آقای 5 ساله، با سکوت برره ها کسی سرگرم نمیشه اون فیلم های ماروله که سرگرم کننده ست
سکوت برره ها بار روانشناسی داره اصولاً با ناخودآگاه آدم ارتباط میگیره .. الان بشینم برات از دکتر لکتر صحبت کنم؟
خودت اصرار نکنی کسی شماها رو کار نداره دیگه اصرار میکنین ترول بازی در بیارین اینجا هم مطمئن باش چهار نفر دیگه پیدا میشن بدتر از خودت که جوابتو بدن
نیما
یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲ (everything everywhere) که همین منتقد دوستش داشت میدونید تهیه کنندش کیا بودن؟! آنتونی و جو روسو! حالا تو بگو infinity war و endgame بد، از پول اون فیلم یه کار سینمایی تمیز ساختن و روال کار کلا همینه.
بفهمید... فیلم های مورد علاقه شما نمیفروشن! و وقتی هم نفروشه کسی نمیسازه. تاپ گان ۲ و ماموریت غیرممکن هم بسیار عالی میفروشن، بوهیمیان رپسودی هم میفروشه اما فیلم های مورد علاقه شما نمی فروشند و وقتی هم تقاضا نباشه عرضه نیست. باید فقط چشم انتظار چرندیات اروپایی باشید! مشکل داری با این قضیه بردار برو تیشرت چکش و داس بپوش ببین تا کجا میبرتت اما خواهشاً از این مثال های صدمن یه غاز فست فود و فلان نزن!
مارولیم افتخار میکنم
طرف میگه جلو فست فودی ها تجمع برگزار میکنن
بدبختی آخه شما اون غذا رو هم نمیخواهید! غذا از نظر شما یعنی یه خرچنگ فلک زده ای رو زنده بندازن تو آب جوش!!! همین شماها مگه میگیم امثال دارک نایت، فایت کلاب، کیل بیل، ترمیناتور، جنگ ستارگان قدیمی، ارباب حلقه های جکسون و ... شاهکارن رگ گردن کلفت نمیکنید؟! مشکل اینجاست که شما کلا مردم معمولی رو به رسمیت نمیشناسید و دیکتاتورید! سایت اند ساوند هم مثل شماهاست واسه همین دوستش دارید!
Kill the fossilbaz
بیخود کرده هرکسی فکر کنه جایگاهشو داره تصمیمات و سلایق دیگری رو قضاوت کنه. آخرش همه قراره برن زیر یه خاک منتها آدم های بیمار همیشه از فضولی تو کار دیگران لذت میبردن
مدیر مهد کودک مارول
از جهت این که از مهد کودک اومدی و دیروز هم والدینت رو نیاوردی که بهشون بگم درساتو نمیخونی باید بگم همین الانم خیلی ها جلوی همون فست فودی ها میگن اینا رو نخورین اشغالن... کلی مستند هم ساخته شده که میگه این غذاها اشغالن... نگم برات که چند تا مقاله علمی هم ثابت کرده که فست فود اشغاله...یکم بزرگتر شدی میتونی در موردشون بخونی ولی فعلا بشین فست فود بخور حالشو ببر بزن به رگ
باقی حرفاتم که چرنده..غذای ذهن چیه؟
برو مارولت رو ببین و برنامه هفتگی مشق هاتم چک کن و تو کار بزرگترها هم دخالت نکن
سری بعد هم هرکس منشن کردت جوابشو میدی..البته حق داری تو سنی هستی که هنوز بهت یاد ندادن تو حرف دیگران نپری و الکی با کسی حرف نزنی
Kill the fossilbaz
چرا چرت و پرت میگی؟ خب عزیز جان تو برو جلوی فست فودی ها وایسا داد کن بگو «با این آشغالا بدن خودتونو نابود نکنید»! میری این کارو بکنی آیا؟! نه نمیری چون بعنوان بیمار روانی مخل آسایش ملت میان جمعت میکنن
غذای ذهن چه کوفتیه دیگه؟! مگه شماها همتون فاز روبات ابژه شناس دنبال حقیقت که فقط آنالیز میکنه و هیچ چیز مورد علاقه اش نیست برنمیدارید همیشه خدا؟! غذای ذهن میخوای؟؟؟
شانتال آکرمن
saeid
این دیگه چی بود راک بازی کرد!
مدیر مهد کودک مارول
ملت غذای آشغال میخورن؟ بله فست فودها هستن و محبوب هستن اما دلیل نمیشه که بگیم واسه بدن خوبه...آشغالیه که با لذت مصرف میشه اما بدن رو نابود میکنه!
بعدشم کسی نمیگه مارول نباشه یا فیلم کلاسیک نباشه..صحبت سر اینه که غرب کلا زده تو کار فست فود و دیگه غذای ذهن تولید نمیکنه و همه هم از همین مینالن وگرنه هیچکس مطلقا تابحال نگفته مارول نباید تو سینما باشه.. مگه وقتی ما سکوت برره ها رو میدیدم، تو همون سال ترمیناتور 2 نیومد؟ هردوشون عالی بودن و لذت بردن مخاطبای سینما...مشکل اینه که الان دیگه هالیوود میگه فقط میخوام فیلم پاپ کورنی بسازم و کلا دیگه فیلمی که به عقل و روح و اندیشه کار داشته باشه کاری ندارم..بحث سر اینه.
بعدشم، مقایسه امروز و گذشته مثل اینه که بیاییم بگیم موسیقی بتهوون از جاستین بیبر بدتره چون جاستین بیبر چند صد میلیون دنبال کننده داره و حسابی هم پول می سازه!!
هنر رو با پول و سرگم کنندگیش نمیسنجن که اساتید... تو میتونی بیای بگی کمتر کسی الان بتهوون گوش میده که واقعا هم همینطوره اما دلیل نمیشه ارزش اون رو زیر سوال ببریم چون یکی مثل نیکی میناژ میلیون ها طرفدار بیشتر از اونا داره!
Kill the fossilbaz
من اتفاقا به شدت پرسشگر هستم درباره سینما. مثلا وقتی یه فسیل باز فلان فیلم عهدبوقی رو تا آسمون ها میبره بالا من این پرسش برام پیش میاد که چرا؟! بعد میرم اون فیلم رو با دقت میبینم و بعد در کنار چندین سوال متنی و فرامتنی که برام پیش میاد این سوال رو میپرسم که واقعا چرا این فسیل بازا اینقدر روانی و عقب مونده هستن که این فیلم رو هنوزم از بهترین ها میدونن؟!
شما ناراحت این نباش که چرا تو آمریکای فعلی که بخاطر تورم و بالا رفتن تاریخی قیمت ها (که برای اونها تازگی داره ولی واسه ما خاطرست) و کلا درد بودن صرف برای انسان مدرن، ملت افسرده هستن و فیلم هایی میخوان که زمانی کوتاه ذهنشون رو خاموش کنه (واسه همین فیلم هندی RRR اینقدر تو غرب ازش استقبال شد وگرنه از کی تا حالا غربی جماعت فیلم ناسیونالیستی هندی میبینه؟!)، شما ناراحت این باش که چرا یه عده میخوان فیلم های پنجاه شصت سال پیش ساخت شووروی یا سمپات های کمونیست اروپایی شون رو فرو کنن تو پاچه ملت! چرا جان وین و جان فورد که نژاد پرست های علنی بودن اینقدر مورد پرستش قرار میگیرن؟ چرا تو هر مقطع تاریخی، افراد میانسال یاد قدیما میکردن و میگفتن به ابتذال رفتیم اما یادشون نمیاد زمان بچگی خودشون، بزرگترهاشون عیناً همین حرفا رو درباره وضعیت فعلیشون و «قدیما» میزدن؟! چرا از نظر فراوانی تو بهترین دوره تاریخی بشر زندگی میکنند بعضی ها اما همشون افسرده هستن؟! اینها سوال های مهم تری هست از نظر من تا اینکه چرا فیلم بلک آدام پاپ کورنی و بی مغز هستش البته تقصیر شما نیست، به هرحال شما «منتقد سینما» هستی!!!
StarWarsDieFan