image 13960331284 2493434

عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های مراکز استان‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و انتخابات آمار جالبی از اقبال عمومی رسانه ملی داده؛ به گفته او مخاطب‌پذیری رسانه ملی در فضای تلویزیون در سطح ملی ۸۳/۱ درصد و در سطح تهران ۸۳/۸ درصد است. او همچنین از عملکرد تلویزیون در حادثه تروریستی تهران نیز دفاع و آن‌ را با توجه به الزامات شورای امنیت ملی و تعهد صداوسیما به پوشش خبری در مواقع بحران، «خوب» توصیف کرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر، امروز در مراسمی با حضور رئیس رسانه ملی، معاون امور استان‌ها و جمعی از مدیران و معاونان سازمان صدا و سیما، از برترین‌های مراکز استان‌های صداوسیما در جشنواره‌های بین المللی و انتخابات قدردانی شد.

علی‌عسگری رییس رسانه ملی در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به اوضاع فاقد کنترل فضای مجازی، یکی از رویکردهای آن را از کار انداختن اعتبار رسانه ملی دانست؛ او در ادامه آمار جالب توجهی از مخاطبان رسانه ملی داد و گفت: «اقبال عمومی و مخاطب‌پذیری رسانه ملی در فضای تلویزیون در سطح ملی ۸۳/۱ درصد و در سطح تهران ۸۳/۸ درصد است. این رقم در رادیو در سطح ملی ۲۹/۵ درصد و در سطح تهران ۳۰/۵درصد است که رقم قابل توجهی است

رییس صداوسیما همچنین رجوع مخاطبان به تلویزیون در زمان انتخابات را مایه افتخار دانست: «در فضای انتخابات رجوع مخاطبان به رسانه ملی ۷۸ درصد بود و این میزان اعتبارپذیری در حالی به چشم می‌آید که می‌بینیم در آن زمان اعتبار بقیه رسانه‌ها و فضای مجازی در مجموع ۲۰ درصد بوده است و این افتخاری برای ما و نظام اسلامی است.» به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعتماد مخاطبان به رسانه در مراکز استان‌ها بیشتر بوده است.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش از نحوه اطلاع‌رسانی در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی این‌طور دفاع کرد: «عده‌ای به نحوه خبررسانی و پوشش خبری واقعه تروریستی اخیر انتقاد کردند اما با توجه به الزامات شورای امنیت ملی و تعهد صداوسیما به پوشش خبری در مواقع بحران، در این حوزه خوب عمل کردیم و در کل، صدا و سیما توانست این حادثه را به خوبی روایت کند