سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی در مصاحبه با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه‌های پس تولید برای یک فیلم ۱۰ برابر شده است، به شرایط اقتصادی سینما اشاره کرد و گفت: وقتی مردم به رستوران می‌روند به عنوان مثال برای هر پرس غذا ۳۵۰ هزار تومان هم پرداخت می‌کنند، در حالی که با پول یک پرس چلو گردن ۱۰ نفر می‌توانند سینما بروند. عجیب‌تر این است که هنوز می‌گویند پول بلیت سینما گران است، در چنین شرایطی من به‌عنوان یک تهیه‌کننده با افزایش این چنین قیمت‌ها چه کار باید کنم؟

وی توضیح داد: یک نگاه عاقلانه نشان می‌دهد اگر برای یک فیلم سینمایی ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده باشیم، حتی بعد از گذشت یک سال و نیم، ۵۰ میلیارد تومان هم بفروشد باز هم تهیه‌کننده از نظر اقتصادی ضرر می‌کند.

جواد هاشمی اضافه کرد:«چگونه ممکن است به عنوان یک تهیه‌کننده ۱۴ برابر ضرر کنم اما بلیت مثلاً یک و نیم برابر شده باشد؟ به همین دلیل ساخت فیلم غیردولتی برای اصحاب هنر تصویر اصلاً صرف نمی‌کند و این یعنی یک اتفاق برنامه‌ریزی شده برای نابودی سینمای خصوصی، در حالی که اصل ۴۴ قانون اساسی می‌گوید بخش خصوصی باید تقویت شود، این در حالی است که اصلاً هیچ اتفاقی به خصوص برای سینما رخ نداده است. در حال حاضر خنده‌دار ترین اتفاق این است که سطح شهر پر است از بیلبوردهای تبلیغی سریال تلویزیونی و این یعنی سینما برو جلو لنگ بنداز! نمی‌دانم چنین اتفاق‌هایی هنرنمایی است یا زورآزمایی است. آخر به چه قیمتی زورآزمایی با این سینمای مفلوک می‌کنند که یک سینماگر نتواند در تلویزیون تبلیغ کند، چرا که باید فیلمی بسازد که تلویزیون دوست داشته باشد؟»