صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ترتیب تماشای صحیح فیلم های DC که باید بدانید!

ترتیب تماشای صحیح فیلم های DC که باید بدانید!

ترتیب تماشای فیلم های DC

«دنیای گسترده دی‌سی» (DCEU) در سال ۲۰۲۱ با انتشار «لیگ عدالت زک اسنایدر» در ماه مارس و به زودی با ریبوت «جوخه انتحار» (The Suicide Squad) به کارگردانی «جیمز گان» به شکلی بی‌سابقه گسترش پیدا می‌کند. فیلم «بلک آدام» (Black Adam) با بازی «دووین جانسون» نیز دسامبر آینده از راه خواهد رسید گستره‌ی این دنیا را حتی بیشتر می‌کند. در این مقاله سعی شده ماجراجویی‌های سوپرمن، بتمن، زن شگفت‌انگیز، و دیگر قهرمانان به ترتیب زمان وقوع حوادث و نیز سال انتشار مرتب شوند. فهرست اول که بر اساس سال انتشار تنظیم شده مناسب افرادی است که برای اولین بار قصد تماشای فیلم‌های دی‌سی را دارند، در حالی که فهرست دوم که بر اساس زمان وقوع حوادث است، بیشتر برای افرادی است که می‌خواهند برای دومین یا چندمین بار فیلم‌ها را ببینند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در هر حال، چه کسانی که برای اولین بار قصد دیدن فیلم‌های دی‌سی را دارند، چه کسانی که دوباره عزم دیدن مجدد آن‌ها را دارند، یا کسانی که از ورود «جوکر» به «کات اسنایدر» گیج شده‌اند، مروری بر این فهرست‌ها ممکن است راه‌گشا باشد. این فهرست‌ها با گذر زمان به‌روز‌رسانی خواهند شد.

فیلم‌های دی‌سی به ترتیب زمان انتشار

هرچند فیلم‌هایی چون سه‌گانه‌ی «کریستفر نولان» برای «بتمن» یا «کنستانتین» با بازی «کیانو ریوز» در «دنیای گسترده دی‌سی» برادران وارنر نمی‌گنجند و عناوینی جداگانه‌اند و دنیای مستقل خودشان را دارند، اما تفکیک برخی فیلم‌ها مانند «جوکر» (Joker) با بازی «واکین فینیکس» یا «بتمن» (The Batman) «مت ریوز» با بازی «رابرت پتینسون» کمی دشوارتر و دارای ابهام بیشتر است. به همین علت در این فهرست عناوینی آمده‌اند که ارتباطشان به «دنیای گسترده دی‌سی» تا امروز قطعی و رسمی شده است.

مرد پولادین (Man of Steel) – ۲۰۱۳

بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) – ۲۰۱۶

جوخه انتحار (Suicide Squad) – ۲۰۱۶

زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) – ۲۰۱۷

لیگ عدالت (Justice League) – ۲۰۱۷

آکوامن (Aquaman) – ۲۰۱۸

شزم! (Shazam!) – ۲۰۱۹

پرندگان شکاری (Birds of Prey) – ۲۰۲۰

زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ (Wonder Woman 1984) – ۲۰۲۰

لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League) – ۲۰۲۱

فیلم‌های دی‌سی در سال‌های آینده:

جوخه انتحار (The Suicide Squad) – ۲۰۲۱

بلک آدام (Black Adam) – ۲۰۲۱

فلش (The Flash) – ۲۰۲۲

شزم ۲ (Shazam 2) – ۲۰۲۲

آکوامن ۲ (Aquaman 2) –۲۰۲۲

027fc3f3b2cb97d45722b6531b5dd111

فیلم‌های دی‌سی به ترتیب زمان وقوع داستان

این فهرست برای فیلم‌های دی‌سی قابل‌درک‌تر است و شباهت بیشتری دارد به نحوه‌ی داستان‌گویی استودیوی مارول در طول دو دهه‌ی گذشته در قالب «دنیای سینمایی مارول» هرچند که امسال «بیوه سیاه» (Black Widow) آن‌ها به سال‌های گذشته خواهد رفت. با این حال، قرار دادن فیلم‌هایی مانند «آکوامن» یا «شزم» در یک خط زمانی مشخص کمی دشوار است و به لطف نکات مخفی یا ایستر اگ‌هاست که فهرست کردن فیلم‌ها به ترتیب وقوع حوادث تا حدی سهل‌تر شده است.

زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) – (فلش‌بک‌ها) ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸

زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ (Wonder Woman 1984) – ۱۹۸۴

مرد پولادین (Man of Steel)

بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice)

زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) – صحنه‌های زمان حال

جوخه انتحار (Suicide Squad)

پرندگان شکاری (Birds of Prey)

لیگ عدالت (Justice League)

لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League)

آکوامن (Aquaman)

شزم! (Shazam!)

جزئیات بیشتری بر اساس بعضی صحنه‌های خاص می‌توان به فهرست اضافه کرد، اما در آن صورت آشفتگی به بار می‌آید. برای مثال بعضی از صحنه‌های «لیگ عدالت» با صحنه‌هایی از فیلم‌های «آکوامن» مشترک است و برخی صحنه‌های «جوخه انتحار» اول به پیش از فلش‌بک‌های «مرد پولادین» و اولین روزهای تبدیل شدن «بروس وین» به «بتمن» برمی‌گردد. اما در نگاهی کلی‌تر، فهرست به همین شکل راه‌گشاتر خواهد بود.

آینده‌ی «دنیای گسترده دی‌سی» (DCEU)

فیلم «فلش» به کارگردانی «اندی موشتی» در سال ۲۰۲۲ قرار است دنیاهای موازی را به مخاطبین معرفی کند و «بتمن» با بازی «مایکل کیتون» را از دل فیلم‌های «تیم برتون» بیرون بکشد. اواسط ماه مارس ۲۰۲۱ «ای‌تی‌اندتی» کمپانی مادر برادران وارنر و وارنرمیدیا تأیید کرد که فیلم شخصیت‌های «بت‌گرل» (Batgirl) و «زاتانا» (Zatanna) در حال توسعه و در اولویت استودیو قرار دارد. علاوه بر این وارنر تولید فیلمی بر اساس شخصیت «اورمن» (Hourman) که نگارش فیلمنامه‌ی آن به «گوین جیمز» و «نیل وایدنر» سپرده شده را به تأیید رسانده است.

شبکه‌ی HBO Max که متعلق به وارنرمیدیاست، بهار سال گذشته برای تولید سریال «لیگ عدالت تاریک» (Justice League Dark) چراغ سبز نشان داد. «لیگ عدالت تاریک» شاخه‌ای از «لیگ عدالت» است که با تهدیدهای فراطبیعی سر و کار دارد. شخصیت‌های این دنیا اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۱ و در کامیک «لیگ عدالت تاریک شماره ۱» ظاهر شدند و شامل ابرقهرمانان متفاوتی مانند «جان کنستانتین»، «مادام زندو»، «ددمن»، «شید»، «چینجینگ من» و «زاتانا» می‌شدند. بعدها شخصیت‌های بسیار بیشتری به آن‌ها اضافه شدند که مهمترین‌شان «موجود باتلاقی» در شماره ۱۹، «اندرو بنت» خون‌آشام چندصد ساله، «ارکید سیاه»، «دکتر میست» جاسوسی که برای شخصیت شرور «فلیکس فاوست» کار می‌کرد، «فرانکنشتاین»، «پاندورا»، و «نایتمر نرس» التیام‌دهنده‌ی زخم‌های فراطبیعی بودند.

تابستان گذشته نیز وارنر توسعه‌ی سریال اسپین‌آف «بتمن» (The Batman) برای شبکه‌ی HBO Max را با همکاری «ترنس وینتر» خالق سریال «امپراطوری ساحلی» (Boardwalk Empire) را تأیید کرد. بنابر اعلام HBO Max، سریال «در دنیایی که ریوز برای فیلم بلند «بتمن» خلق کرده روی می‌دهد و اساس آن را بررسی ساختار فساد در شهر گاتهام تشکیل می‌دهد، و در نهایت دنیای جدید «بتمن» را در پلتفرم‌های چندگانه راه‌اندازی می‌کند. این سریال فرصتی بی‌سابقه برای گسترش دنیایی ساخته شده در فیلم فراهم می‌کند و شخصیت‌های پیچیده و بی‌شمار گاتهام را بررسی می‌کند.»


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود:

تمام آنچه که باید از ترتیب تماشای فیلمهای مارول بدانید! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها