20210715 iStock 519339600 32323

 

اطلاعات جدیدی توسط مراکز خبری مختلف منتشر شده است که نشان دهنده این است که شرکت نتفلیکس بر روی سرویس استریم بازی مخصوص به خود کار می‌کند تا وارد این بازار شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایتنا، بر اساس این اطلاعات، این شرکت قرار است تا به صورت مستقیم وارد رقابت با دو غول این رده یعنی یوتیوب و توییچ شده و بخش بزرگی از این بازار جذاب و پر مخاطب را در اختیار بگیرد.

برنامه این شرکت کاملا واضح است و درست مانند دو رقیب اشاره شده در پاراگراف بالا، گیمرها خواهند توانست تا بازی‌های خود را انجام داده و به صورت زنده بر روی شبکه اینترنت استریم کنند.

با این وجود یکی از قابلیت‌های جذابی که این برنامه خواهد داشت، امکان بازی بدون داشتن توان سخت‌افزاری بسیار بالا است. به این ترتیب کاربران خواهند توانست تا  از امکانات ابری نتفلیکس برای بازی کردن بهره ببرند.

نیروهای جدید جذب شده در نتفلیکس نیز موید این نکته هستند. برای مثال مایک وردو از مدیران سابق الکترونیک آرتز به نتفلیکس ملحق شده است که این امر نشان دهنده تلاش این شرکت برای ورود به بازار تولید بازی کامپیوتری است.

گفته می‌شود که بازی‌های این شرکت درست مانند سرویس فیلم‌های آن به صورت حساب ماهانه و خرید منظم اشتراک قابل استفاده خواهد بود که این امر می‌تواند بازار جدیدی را برای این غول بزرگ به ارمغان بیاورد.

شایان ذکر است که سابقه مایک وردو در زمینه بازی‌های کامپیوتری بسیار درخشان است و او در بازی‌های ساده ولی معتاد کننده‌ای مانند Plants Vs zombies، Sims و حتی جنگ ستارگان کار کرده است.

یکی از مواردی که هنوز در این زمینه مشخص نیست این است که آیا شرکت‌های سوم شخص امکان ساخت بازی برای این محصول را خواهند داشت یا خیر و در صورتی که این موضوع عملیاتی شود می‌توان انتظار داشت که این شرکت موفقیت بالایی به دست بیاورد.

با این وجود تجربه ضعیف گوگل استادیا نشان داده است که ورود به چنین بازاری چندان ساده نیست و شرکت نتفلیکس باید دقت زیادی داشته باشد تا به سرنوشت غول‌هایی مانند اپل و گوگل در بازار بازی‌های کامپیوتری دچار نشود.