«الیزابت اولسن» بازیگر نقش «واندا ماکسیموف» و «اسکارلت ویچ» در «دنیای سینمایی مارول» و اخیراً «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) از فیلمهای استودیوی مارول در مقابل انتقاد فیلمسازانی چون «مارتین اسکورسیزی» دفاع کرده است.
اولسن در مصاحبه با «ایندیپندنت» میگوید چندگانههای مارول بیش از حد با انتقاد روبرو شدهاند: «نمیگویم فیلمهای مستقل هنری میسازیم، اما ارزش عوامل ما را پایین میآورد و این من را ناراحت میکند. بعضی از بهترین طراحان صحنه، طراحان لباس، فیلمبرداران [با ماورل همکاری] میکنند. با این نوع انتقاد احساس میکنم که ارزش آنها را تقلیل میدهیم و ارزش افرادی که در فیلمهای برنده جایزه مشارکت میکنند اتفاقاً در این پروژهها نیز همکاری کردهاند پایین میآوریم.»
به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، اولسن ادامه میدهد: «از نگاه یک بازیگر درک میکنم؛ کاملاً متوجه هستم که نوع دیگری از بازیگری وجود دارد. اما به نظر من قربانی کردن مارول از ارزش صدها عضو بااستعداد گروه تولید میکاهد. اینجاست که کمی من را عصبانی میکند.»
اولسن میگوید در ابتدا قرار بوده تنها در سه فیلم مارول ظاهر شود و از اینکه استودیو پیشنهاد ادامه همکاری را داده غافلگیر شده است: «فقط برای چند فیلم قرارداد امضاء کردم، بنابراین هنوز غافلگیرکننده است که میخواهند از من در فیلمهای بیشتر استفاده کنند. از اینکه چقدر خوششانس بودم که میخواستند «وانداویژن» (WandaVision) را بسازند گیج شده بودم.» اولسن در پایان میگوید: «نمیدانم برنامههای مارول تا چه اندازه عظیم است، اما تا وقتی ایدههای خوبی مطرح شود با هر پروژهای موافقم.»
«دکتر استرنج ۲» در افتتاحیه جهانی ۴۵۰ میلیون دلار فروش کرده و رکورد افتتاحیه آیمکس در تاریخ ماههای مه را شکسته است.
دیدگاهها
Lemi
حیف که نمیشه اینجا بی پرده صحبت کرد وگرنه جوابی که حقته میگرفتی
مهدی
سکوت کن مارول فن خردسال.
Marvel-Man
فشار رو نمیخورن اما برای تشکیل فسیل لازمه
فدایی
تقی
Lemi
سینما یعنی سرگرمی. شما هم در حدی که هستی حرف بزن
مهدی
در حدی نیستین که جزو شاهکارای سینما محسوب بشید خدای نکرده.
سلام ۲
به هر حال ما فقط میتونیم از فیلم ها لذت ببریم.
Marvel-Man
فسیل بازا انتقاد کنن اشکال داره!
نیما
سینا
داستان و کارگردان مشکلی ندارن دوست عزیز
اتفاقا مارول از نظر داستان پردازی تجربه موفقی داشته و داره که تونسته از دهه 40 میلادی تا به اینجا شخصیتهاش رو گسترش بده و بیزینسش رو رونق بده. از نظر فنی هم کارگردانهای خوبی استخدام کرده، از جمله خود سم ریمی.
موضوع صرفاً یک اختلاف نظر طبیعی بین دو گروه است که یکی اولویت رسالت سینما رو انتقال تجربه هنری و مفهوم میدونه و اون یکی سرگرمی و پولسازی. به نظر من هم لزومی نداره یکی از این دو طرف دیگری رو متقاعد کنه چون هر گروه مشتری خودش رو بالاخره خواهد داشت
Nima
بیشتر کارگردان های مارول از سال 2008 تا الان یا از قبل افراد معتبری بودن در حرفه خودشون یا با مارول به اعتبار رسیدن (به شرط اینکه فیلم موفق ساخته باشن) و روش کارگردانی اغلبشان هم تا جاییکه مربوط به مخاطب عادی هست مشکلی نداره. یکی بود چندسال پیش از طرفداران زک اسنایدر تو یکی از سایت های همسایه که ادعا میکرد تمام کتاب های اصول فیلمنامه نویسی و دکوپاژ بازار رو خونده! برای آدمی تو اون حال و هوا و کسی که فیلم میبینه تا ایراد بگیره شاید اذیت کننده باشه تماشای این فیلم ها ولی عموما فیلم مارول رو مردم میبینن و لذت میبرن. حضور در سالن های سینما هم که ما محرومیم ازش مؤثره. وقتی کسی میگه روز اول اکران رفته Endgame یا No way home رو دیده و از بهترین تجربیات زندگیش بوده شما نمیتونی با هیچ استدلالی به این آدم بقبولانی که در اشتباهه چون درباره تجربه اش ذره ای اطلاع نداری! شاید اگر فیلم های مارول در ایران اکران میشد کمتر شاهد این ضدیت ها میبودیم. البته من منکر وجود فیلم های متوسط و بد در سینمای مارول نیستم.
Nima
ساینا
فیلمنامه نویس خوبی استخدام کنید بعد از اسکورسیزی انتقاد کنید
روایات به شدت کلیشه ای و تکراری هست و حتی بحث های نژادی و. جنسیتی هم فقط تزیینی هستن
همه چی که جلوه های ویژه و کیفیت بالا دوربین نیست
احمد