صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر سینما با موضوع تجاوز

5 فیلم برتر سینما با موضوع تجاوز

سگ های پوشالی (Straw Dogs):

در تاریخ سینما آثار بسیاری درباره موضوع ” تجاوز ” ساخته شده اند. فیلمهایی که اغلب شان در ژانر ترسناک یا اسلشر قرار داشته اند که با انتقام خونین قربانیان از متجاوزین همراه می شود. این بار در بخش 5 برتر تصمیم به معرفی 5 اثر برتر سینما با موضوع ” تجاوز ” گرفته ایم. شما هم اگر فیلم تاثیرگذاری درباره موضوع « تجاوز » به ذهنتان می رسد در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

5- سگ های پوشالی (Straw Dogs): « سگ های پوشالی » به کارگردانی سم پکینپا و بازی داستین هافمن، یکی از آثار مشهوری است که خشونت در سراسر آن موج می زند. ماجرا درباره دو مردی است که به خانه یک زوج می آیند و در ادامه داستان اتفاقات خونین رخ می دهد. از فیلم « سگ های پوشالی » یک نسخه بازسازی هم در سال 2011 ساخته شد که اعتباری به همراه نداشت و خیلی سریع به دست فراموشی سپرده شد. در میان خشونت های فیلم « سگ های پوشالی »، تجاوز هم رخ می دهد که باعث می شود در لیست ما قرار بگیرد.

برگشت ناپذیر (Irreversible

4- برگشت ناپذیر (Irreversible): برای تماشای این فیلم باید به شدت جانب احتیاط را رعایت کنید چراکه پس از تماشای این فیلم قطعاً تا مدتها شوکه خواهید بود! فیلم عجیب و غریب گاسپار نوئه مورد تمجید برخی منتقدین هم قرار گرفته و به دلیل نگاه بی پرده و خشونت آمیز به موضوع تجاوز یکی از آثار مشهور در این زمینه محسوب می شودکه تماشایش دل شیر می خواهد! کماکان سکانس تجاوز در زیرگذر، یکی از تکان دهنده ترین و خشن ترین سکانس های تاریخ سینما به شمار می رود که در زمان اکران، خیلی ها را از سالن سینما فراری داد!

او (Elle

3- او (Elle): فیلم فرانسوی « Elle » یکی از آثار تحسین شده درباره موضوع تجاوز محسوب می شود. فیلم البته نگاهی متفاوت به مسئله تجاوز دارد و آن را به خواسته و لذت های درونی مرتبط می داند که با خشونتی ناخواسته پیوند خورده است! بازی ایزابل هوپرت در این فیلم تحسین بسیاری از منتقدان را به همراه داشت و فیلم نیز در مراسم گلدن گلاب سال 2017 جایزه بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد.

فروشنده (The Salesman

2- فروشنده (The Salesman): در لیست مهمترین فیلمهای سینما با موضوع ” تجاوز ” یک گزینه ایرانی هم وجود دارد و آن فیلم « فروشنده » اصغر فرهادی است که توانست اسکار بهترین فیلم خارجی را بدست بیاورد. « فروشنده » با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی ماجرای تجاوز به رعنا و مواجه عماد با این موضوع را به تصویر می کشد و مانند اغلب ساخته های فرهادی، تماشاگر را در دو راهی قضاوت قرار می دهد. « فروشنده » با تحسین جهانی همراه شد و در نهایت به بالاترین جایزه سینمایی ممکن یعنی اسکار نیز دست یافت.

رنگ ارغوانی (The Color Purple

1- رنگ ارغوانی (The Color Purple): شاید زمانی که نام استیون اسپیلبرگ مطرح می شود همه به یاد فیلمهای تخیلی و دایناسورهای معروف این کارگردان می افتند! اما اسپیلبرگ در دهه هشتاد یک درام سوزناک درباره زنی سیاه پوست را روانه سینما کرد و در آن تجربه های وحشتناکی از تجاوز گرفته تا تبعیض نژادی را مطرح کرد. « رنگ ارغوانی » در فصل جوایز نیز نامزد 11 جایزه اسکار شد که البته در هیچ رشته ای موفق به دریافت آن نشد! با اینحال « رنگ ارغوانی » یکی از تحسین شده ترین آثار سینما درباره رنج و درد زنان و مواجه آنها با تجربه های جنسی و تبعیض آمیز به شمار می رود.

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سین
سین
7 ماه قبل

فیلم به گورت تف میکنم