صفحه اصلی > رپرتاژ : رستوران معلق مشهد، اولین رستوران معلق ایران

رستوران معلق مشهد، اولین رستوران معلق ایران

رستوران معلق مشهد

شهر مشهد به دلیل زیارتی و سیاحتی بودن، دیدنی ها و جاذبه های بی شماری دارد. حرم حضرت رضا علیه  السلام، اماکن تاریخی، تفریحی و کافه ها و رستوران ها در دسته مکان هایی هستند که مشهد را به شهری دوست داشتنی و توریستی تبدیل کرده اند. در کنار تمام امکانات و جاذبه ها، یکی از مکان هایی که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده، رستوران معلق مشهد است. اینکه در ارتفاع نشسته باشید، نمای اطراف و زیر پای شما شهر بزرگ مشهد باشد و با یک قاشق و یک چنگال در دستان خود مشغول غذا خوردن باشید، هم شجاعت می خواهد و هم ماجراجویی!

معرفی رستوران معلق شهر مشهد

بلژیک، اولین کشوری است که رستوران معلق هوایی دارد. رستوران معلق شهر مشهد هم اولین رستوران هیجان انگیز و معلق در خاورمیانه است. این رستوران در منطقه زیبا و ییلاقی شاندیز قرار دارد که در سال ۱۳۹۶ رسما افتتاح شد. پیمانکار تهیه کننده این رستوران معلق یعنی “شرکت پاسارگاد”، تجربه هایی موفق و دانشی به روز در زمینه ساخت این دسته از رستوران ها دارد. به همین دلیل این رستوران را یک جاذبه توریستی در این شهر می دانند. ارتفاع رستوران ۴۰ متر است و با ۷ میز ۴ نفره، ظرفیتی ۲۸ نفره دارد. در این رستوران 10 گارسون به همراه خدمه در حال خدمت رسانی به مهمانان هستند. هزینه ای که برای ساخت و طراحی این رستوران در نظر گرفته شد، ۲۰ میلیارد تومان بود و با اعمال تمهیدات امنیتی و استحکام بالا، یک سازه قوی و کاربردی ساخته و اجرا شد.

در رستوران معلق مشهد سیستم گرمایشی مناسبی تعبیه شده که شما با توجه به آب و هوای منطقه، بتوانید از یک هوای مناسب لذت ببرید. منظره هایی که در اطراف این رستوران قرار دارند در کنار پخش موسیقی، از جمله مزیت های آن محسوب می شوند که سرو غذا را برای شما لذت بخش خواهند کرد. برای تبدیل این کلمات به واقعیت، کافی است کمی قوه خیال خود را فعال کنید. تصور اینکه در ارتفاعی 40 متری در حال خوردن غذای مورد علاقه خود هستید و با یک موزیک ملایم و گوش نواز در کنار عزیزانتان لحظاتی خوش را سپری می کنید، بدون شک لذتی وصف نشدنی دارد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جاده طرقبه شاندیز، دو راهی طرقبه شاندیز، جاده شاندیز.

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه، 11 صبح الی 21 شب

رستوران معلق مشهد

امکانات رستوران معلق شهر مشهد چیست؟

رستوران هیجان انگیز و عجیب و غریب معلق مشهد در منطقه زیبا و گردشگری شاندیز قرار گرفته است. شاندیز، یک منطقه ییلاقی در اطراف شهر مشهد است که رستوران های بزرگ و کوچک زیادی در آن برای پذیرایی از گردشگران و مسافران احداث شده اند. این منطقه به طور معمول در روزهای تعطیل و ایام آخر هفته به شدت شلوغ است.

رستوران معلق، تا شهر مشهد ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر از وسیله شخصی استفاده نمی کنید، می توانید با مترو یا اتوبوس خود را به انتهای بلوار وکیل آباد برسانید و بعد از آن نیز بقیه مسیر را با تاکسی های اینترنتی یا تاکسی تلفنی به سمت این رستوران طی کنید.

سرو غذا در این رستوران و در آخر هفته ها با رزرو قبلی انجام خواهد شد. همچنین بد نیست بدانید که بهترین زمان برای رفتن به این رستوران، روزها و فصل های گرم سال است. بهار و تابستان منظره ای عجیب و چشم نواز را در مقابل شما نمایان می کند. اگر فصل پاییز و زمستان را ترجیح دادید، باز هم جای نگرانی نیست. چون ۳۴ دستگاه گرمایشی برای ایجاد تهویه مطبوع و ایجاد گرما در این رستوران در نظر گرفته شده اند. از جمله امکانات این رستوران نیز می توان به:

  • بیمه مشتریان
  • دستگاه کارت خوان
  • پارکینگ
  • فر برای گرم کردن غذا
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • عدم دریافت کردن هزینه برای سرویس
  • استحکام بسیار بالا و ضریب امنیت عالی، اشاره کرد.

منوی غذا در رستوران معلق مشهد

در این رستوران، شما بدون هیچ نگرانی می توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. تصور نکنید که به خاطر معلق بودن رستوران، منوی غذایی محدودی ارائه شده است. انواع کباب ها مانند کباب بختیاری، کباب برگ، جوجه کباب، کباب کوبیده، شیشلیک، وزیری و غیره در منوی رنگین رستوران دیده می شوند. همه ما می دانیم که معروف ترین غذای مشهد، شیشلیک است که از جمله غذاهای سنتی این شهر نیز محسوب می شود. پس اگر اهل شکم گردی هستید و این رستوران را برای سرو یکی از وعده های غذایی خود انتخاب کرده اید حتما شیشلیک آن را نوش جان کنید.

در کنار غذاهای رنگارنگ و خوش طعم این رستوران، دسرها و چاشنی هایی مانند ماست، زیتون، کره و ترشی و نوشیدنی هایی مانند نوشابه یا دوغ نیز قرار دارند. همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم ظرفیت این رستوران ۲۸ نفر است که برای شروع کردن پذیرایی حداقل باید ۱۰ نفر غذای خود را سفارش داده باشند.

یکی دیگر از مزیت های این رستوران جذاب این است که در این سازه معلق فر وجود دارد. یعنی شما می توانید غذای خود را گرم و تازه میل کنید. پذیرایی در رستوران معلق مشهد به 2 صورت انجام خواهد شد. در حالت اول به شکل جلسه ای است. در حالت دوم به صورت لژ خانوادگی برای دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی که این 2 حالت پذیرایی چیدمان متفاوت صندلی ها را به همراه دارد.

جاذبه های تفریحی رستوران معلق شهر مشهد

رستوران معلق مشهد

شاید تصور کنید در رستوران معلق، نشستن و غذا خوردن ممکن است کسل کننده و تکراری باشد. خبر خوب اینکه این رستوران تفریحات و امکانات مهیج و جالبی برای گردشگران و مسافران خود در نظر گرفته است. درست در کنار جایگاه گارسون ها، سازه بانجی جامپینگ قرار دارد. ورزشی به شدت مهیج که اگر دوست دارید آدرنالین خون خود را بالا ببرید و به دل ترس هایتان بروید، به شما توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

رستوران معلق مشهد را تجربه کنید!

در انتها برای یک سفر جذاب و فراموش نشدنی توصیه می کنیم که از خدمات آژانس فلای تودی استفاده کنید. با رزرواسیون آنلاین هتل، بلیط ارزان هواپیما، ترانسفر، بیمه مسافرتی، قطارهای خارجی و کروز، بدون شک سفری مطمئن و پر خاطره را تجربه خواهید کرد. 

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها