صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم او تعقیب می کند ( It Follows )

نقد و بررسی فیلم او تعقیب می کند ( It Follows )

http://moviemag.ir/images/phocagallery/1/It_Follows/thumbs/phoca_thumb_l_1.jpg

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

بازیگران فیلم اغلب نوجوان هستند. شاید میکا مونرو را به خاطر بیاورید که در فیلم « مهمان » ( 2014 ) ایفای نقش کرده بود.

داستان فیلم درباره چیست ؟

جی ( میکا مونرو ) دختر نوجوانی است که مثل بسیاری دیگر از هم سن و سالانش، درگیر کنجکاوی های دوران بلوغ می باشد و این کنجکاوی را با پسری به نام هیو ( جک ویری ) به اشتراک می گذارد اما پس از این اتفاق ، جی همواره حضور یک نیروی ناشناس را در اطراف خود حس می کند که قصد آسیب رساندن به وی را دارد و…

کارگردان کیست ؟

دیوید رابرت میچل که تنها ساخته سینمایی اش یک فیلم مستقل و جمع و جور به نام « The Myth of the American Sleepover » بود که در سال 2010 ساخته شد. « او تعقیب می کند » دومین تجربه سینمایی میچل می باشد.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/04/phoca_thumb_l_6-a5f.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

خانواده ها آگاه باشند که فرزندان کم سن و سالشان به تماشای این فیلم ننشینند. فیلم ابدا برای افراد کم سن و سال ساخته نشده.

نکات مثبت فیلم ؟

فیلم بطور شگفت انگیزی مقید به شیوه های جدید ایجاد ترس در سینما نیست و راه و روش کلاسیک این ژانر را در پی گرفته است. « او تعقیب می کند » به آرامی می ترساند و از ترس های لحظه ای استفاده نمی کند که در نوع خودش جالب است.

در فیلم تاکیدی بر خون و خونریزی برای ایجاد ترس وجود ندارد. « او تعقیب می کند » برای ترساندن، هیچ حربه ای به کار نمی بندند بلکه مخاطب را در فضایی قرار می دهد که از ” هیچ چیز ” بترسد! این اتمسفر خلق شده را نمی توان همیشه در آثار ترسناک دید.

بازی بازیگر اصلی فیلم ، میکا مونرو ، قابل توجه است.

در کنار روایت هوشمندانه و فضای وهم آور فیلم، فیلمبرداری مایک جیولاکیس ، یکی دیگر از نکات مثبتی می باشد که « او تعقیبت می کند » از آن بهره مند است. فیلمبرداری خلاقانه ای که به خوبی حس ترس را القا می کند و شایسته تحسین نیز است.

نکات منفی فیلم ؟

پیام و مضمون اصلی فیلم یکجورایی ریشه در فیلمهای دهه ی هشتاد دارد که در آن بجای توضیح مسائل بزرگسالی به نوجوانان ، به آنها می گفتند که ارتکاب کنجکاوی های جنسی شاید به قیمت جانتان تمام شود! البته خوشبختانه این پیام در « او تعقیب می کند » با غلظت دهه ی هشتادی به تصویر کشیده نشده اما بهرحال برگرفته از همان تفکر است.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/04/phoca_thumb_l_4-df3.jpg

حرف آخر :

« او تعقیب می کند » در میان انبوه آثار ترسناکی که تقریبا هر ماه می توان یکی از آنها را دید، اثری متفاوت و قابل توجه است که متوسل به کلیشه و حقه بازی های رایج این روزهای سینمای ترس نمی شود و با خلاقیت کامل، به سراغ ناخودآگاه ذهنتان می رود و شما را وادار به تجربه کردن ترس واقعی می کند.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!     

     gp3r3

او تعقیب می کند : It Follows

کارگردان : David Robert Mitchell

فیلمنامه : David Robert Mitchell

بازیگران :

Maika Monroe… Jay Height

Jake Weary … Hugh / Jeff

Olivia Luccardi … Yara

Lili Sepe … Kelly Height

و

ژانر : ترسناک

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 100 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها