صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم آنابل ( Annabelle )

نقد و بررسی فیلم آنابل ( Annabelle )

amanb2b2k3k344

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

مشهورترین بازیگر فیلم آلفر وودارد است که آن هم در نقش مکمل در این فیلم ظاهر شده.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک زوج جوان به نام میا و جان ( آنابل والیس و وارد هورتن ) منتظر تولد فرزندشان هستند. جان به عنوان پدر این فرزند تصمیم می گیرد برای بهتر شدن روحیه همسرش عروسکی به او تقدیم کند که خیلی ارزشمند هست و قدمت دارد اما این عروسک تنها دستاوردش برای این خانواده روح و اجنه و اینهاست و..

کارگردان کیست ؟

حان آر لئونتی که بیشتر به عنوان فیلمبردار شناخته می شود اما یکی دوتایی فیلم شکست خورده درست و حسابی دارد که باعث می شود از او به عنوان فیلمبردار یاد کنیم تا کارگردان. لئونتی پیش از « آنابل » سابقه ساخت آثاری همچون « مورتال کمبات : نابودی » و « تاثیر پروانه ای 2 » را دارد که از هر دوی این آثار در رده بدترین های سال ساختشان جای گرفته اند!

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/10/phoca_thumb_l_5-a51.jpg

فیلم صحنه جنسی ندارد اما تا دلتان بخواهد روح دارد که می تواند برای افراد کم سن و سال مشکل ساز شود.

نکات مثبت فیلم ؟

جیمز وان همچنان در راس امور است. وان با اینکه کم کم تعداد ساخته های ترسناکش دیگر به چند مورد در سال رسیده اما با اینحال کماکان می تواند مخاطبش را بترساند. استفاده از افکت های صوتی مهمترین عامل ترس در آثاری است که وان یا آنها را کارگردانی کرده یا به عنوان تهیه کننده در آن حضور داشته است و این ویژگی در « آنابل » نیز به خوبی استفاده شده است.

آنابل والیس در نقش میا بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

مطابق معمول فیلم چندتایی لحظه ناب ترسناک دارد که در آن خلاقیت مشاهده می شود و می تواند به راحتی در لحظه شوکی اساسی به تماشاگر دهد اما این روند ادامه دار نیست و بالاخره کلیشه هم خودش را در داستان نشان می دهد.

فیلمبرداری اثر به لطف حضور لئونتی که خودش اصلاً یک فیلمبردار است تا کارگردان، باعث شده « آنابل » از لحاظ تصویربرداری قابل توجه باشد.

نکات منفی فیلم ؟

در ابتدای شروع فیلم ، سازندگان یک پیغام را در مقابل دیدگان تماشاگر حک می کنند که می گوید : « عروسک های شوم قدمتی طولانی دارند و کلاً ” روح ول کن ” هستند و … » این جمله به اندازه کافی کلیشه و تکراری و احمقانه هست که مخاطب را به خنده بیاندازد! http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/10/phoca_thumb_l_4-987.jpg

فیلم از اواسط داستان به بعد دچار یک سقوط تمام عیار می شود. داستان فیلم که تا نیمه ابتدایی موفق می شود به خاطر چندتایی لحظه ترسناک ناب مخاطبش را بترساند، از میانه به بعد با اضافه شدن چندتایی شخصیت جدید که وظیفه پر کردن دقایق فیلم را داشته اند، باعث می شود که هوش و حواس تماشاگر هم به سرجایش بازگردد و از چیزی نترسد!

کشیش و جنگیر و هشدار به زوج جوان فیلم که روح یه بنده خدایی در عذابه که الان این عروسک اینطور قاطی کرده و… از جمله لحظات فیلم هست که اگر نگاهی بهش هم نکنید هیچ اتفاقی رخ نمی دهد چراکه هرگز دیده نشده که هشدارهای جنگیران تغییری در رفتار عزیزان روح عصبانی فیلم داشته باشد.

حرف آخر ؟

سازندگان با تاکید بر روی سابقه عروسک هایشان و البته پایان بندی این فیلم بطور واضح و عیان اعلام کرده اند که قصد ساخت دنباله های متعددی را برای « آنابل » در سر می پرورانند. اینکه « آنابل » صرفاً یک اثر یکبار مصرف هست شکی نیست و برای یکبار دیدن می تواند حتی گزینه مناسبی برای دوستداران سینمای ترسناک باشد اما مطمئناً لوس کردن این عروسک می تواند همان بلایی را سر « آنابل » بیاورد که پیش از این سر فیلم ترسناک « جیغ » آمد!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!        anabelle234

 

آنابل Annabelle

کارگردان : John R. Leonetti

نویسنده : Gary Dauberman

بازیگران :

Annabelle Wallis…Mia

Ward Horton…John Gordon

Tony Amendola…Father Perez

Alfre Woodard…Evelyn

و…

ژانر : ترسناک

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 98 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها