صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : درخشش «حسین کرمی» در نقش نماینده یک ملت

درخشش «حسین کرمی» در نقش نماینده یک ملت

حسین کرمی

در حالی که این روزها اجرای نمایش کمدی «نماینده ملت» به کارگردانی نادرنادرپور در پردیس تئاتر شهرزاد تهران، با استقبال چشمگیر مخاطبان و علاقمندان مواجه شده، بازی روان و جذاب حسین کرمی، بازیگر و مدرس بازیگری، بسیار مورد توجه مخاطبان تئاتر قرار گرفته است.

کرمی در این نمایش، نقش مردی بی­سواد اما پرمدعا و پر از زد و بندهای گوناگون را بازی می­کند که در جریان یک اتفاق، تصمیم می­گیرد نماینده مجلس شود و در این راه با رخدادهای متنوعی مواجه می­شود که یکسره کمیک و تفکربرانگیزند.

نمایش یک ملت

بازی او در این نمایش یک بازی تمام­عیار است چرا که تقریبا در تمام طول مدت اجرا به استثنای چند پرده محدود، روی صحنه و در مقابل چشم تماشاگران است و مخاطب تئاتر ایرانی را با «عرق­ریزان یک بازیگر حرفه­ای» مواجه می­سازد.

پردیالوگ بودن، پرتحرک بودن و مملو بودن از میزانسن­های متنوع که تمام طول و عرض صحنه را درمی­نوردد، از خصوصیات این نقش ویژه است که کارگردان به کرمی سپرده و به اذعان بسیاری از تماشاگران و منتقدان تئاتر، این بازیگر به خوبی توانسته از عهده اجرای آن برآید.

از دیگر خصوصیات مهم بازی و نقش حسین کرمی با عنوان آقای یورم، مونولوگ­های ماندگار اوست؛ به ویژه در یک صحنه که باید برای ملتی مشتاق که در مقابل خانه او جمع شده­اند، سخنرانی کند. او اما به عنوان متن سخنرانی، متن نامه­ای عاشقانه را در دست دارد که مرد جوان عاشق دخترش، برای دانی­یتسا دختر یورم نوشته است. صحنه­ای که بی­اغراق مخاطب تئاتر را از خنده روده­بر می­کند.

نمایش یک ملت

تماشاگران نماینده ملت در بازخوردهایی که نسبت به این نمایش نشان داده­اند، متفق­القولند که بازی حسین کرمی به عنوان قهرمان اصلی این نمایش، یکی از بارزترین ویژگی­هایی است که نمایش را برای مخاطب دوچندان جذاب­تر می­کند.

از دیگر بازیگران این نمایش می­توان به نادر ‌نادرپور، علیرضا ‌(نیما) ‌قربان‌زاده، مهیار ‌ذوالنوری، سرور ابراهیمی، مهشید ‌گودرزی، مینو منوچهری‌نیا، محمدرضا ‌ابراهیمی، آزاده ‌جاوید، میلاد زارعی، الهام الهی مهر، مسعود محمودی، رضا ‌فراهانی، یاشار اینانلو، مهشید دلاوری و مهسا اسماعیلی اشاره کرد.

نماینده ملت، همه روزه به جز شنبه ها ساعت 17 و 30 دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد تهران روی صحنه می­رود و علاقمندان به تماشای این نمایش می­توانند بلیط آن را از سایت تیوال و گیشه بلیط­فروشی تماشاخانه شهرزاد دریافت کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها