صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : قربانی تجاوز رومن پولانسکی: این آزار جنسی هیچوقت برایم مسئله مهمی نبود!

قربانی تجاوز رومن پولانسکی: این آزار جنسی هیچوقت برایم مسئله مهمی نبود!

رومن پولانسکی

«سامانتا گایمر» که در ۱۳ سالگی قربانی تجاوز «رومن پولانسکی» در لس‌آنجلس بوده، یک بار دیگر در مصاحبه جدیدی با «امانوئل سینه» همسر فیلمساز تأکید کرده است که این آزار جنسی هیچ‌گاه برای او «مسئله مهمی» نبوده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، گایمر در این مصاحبه برای «لوپوئن» به یاد می‌آورد که چگونه کارگردان «بچه رزماری» (Rosemary’s Baby) و «پیانیست» (The Pianist) به او الکل و قرص خورانده و در منزل «جک نیکلسون» به او تجاوز کرده است: «اجازه دهید تأکید کنم: آنچه با پولانسکی اتفاق افتاد هیچ‌گاه برای من مسئله مهمی نبوده است. حتی نمی‌دانستم که نامشروع است، و اینکه کسی ممکن است به خاطر مرتکب شدنش بازداشت شود. مشکلی نداشتم، هنوز هم ندارم. این حقیقت که ما این موضوع را ساخته‌ایم به‌شدت روی دوش من سنگینی می‌کند. اینکه دائماً تکرار کنم مسئله مهمی نبوده، بار تحمیلی وحشتناکی است.»

گایمر یکی از پنج زنی است که پولانسکی را به آزار جنسی متهم کرده است. او در این مصاحبه از به انحراف کشیده شدن جنبش «من هم» و دهه ۱۹۷۰ وقتی «رابطه جنسی تفریحی و گاهی معامله‌ای» بوده می‌گویند.

سینه می‌گوید: «وقتی به تازگی شروع به کار کرده بودم را به یاد می‌آورم. در ۱۴ سالگی مدل شدم. همه دخترها، همه مدل‌ها، با عکاسان می‌خوابیدند و من مستثنی نبودم. اما رابطه جنسی گاهی عادی بود، یک جنبه طبیعی از زندگی. این همه جنجال وجود نداشت، این همه سیاهی پیرامون رابطه جنسی.»

پولانسکی پس از مجرم شناخته شدن در سال ۱۹۷۸ به فرانسه گریخت. او در سال ۲۰۰۹ توسط پلیس سوئیس بازداشت شد اما در همان سال فیلمسازانی چون «وس اندرسون»، «پدرو آلمودوار»، «دارن آرونوفسکی»، «وودی آلن»، «دیوید لینگ»، «مارتین اسکورسیزی» و بسیاری دیگر شکواییه‌ای برای آزادی کارگردان امضاء کردند.

گایمر در کتاب خاطراتش که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد گفته بود که پولانسکی با یک دست‌نوشته از او عذرخواهی کرده است: «یک نامه دست‌نویس برای من ارسال کرد و گفت: «متأسفم، تقصیر من بود، نه مادرت، و به خاطر آنچه تحمل کردی عذرخواهی می‌کنم.» گفتم: «خوب، این را می‌دانستم.» به محض اینکه بازداشت شد احساس کردم که متأسف است. در تمام عمرم، فرض می‌کردم البته که متأسف است. نیازی به عذرخواهی حس نمی‌کردم. اما بعد وقتی آن عذرخواهی را فرستاد، می‌دیدم که تأثیر زیادی روی مادرم، همسرم، بعضی از دوستانم، و فرزندانم داشته. به مادرم یک نوع حس آسودگی بخشید. برای اطرافیانی که من را دوست داشتند خیلی ارزشمند بود، و بعد باعث شد که برای من هم ارزشمند باشد.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آتوسا
آتوسا
1 سال قبل

خدایی پولانسکی استعدادی کم نظیر بود که به خاطر دشمنی طرد شد
مرگ دلخراش همسر و فرزندش
اتهام تجاوز
به هر حال با فیلم پیانیست بیان کرد به خاطر تفاوت ها و فاشیست خوش نما تبعید شد

کوروش
کوروش
1 سال قبل
پاسخ به  آتوسا

این ها اتهام نبود واقعیت بود تو دادگاه براش پرونده تشکیل دادن و …..
چه جوری هنوز از یه متجاوز دفاع میکنید
این اتفاق قبل از me too هم رخ داد این طور نیست که یه پرونده ووک بگیم باشه

کوروش
کوروش
1 سال قبل

این خانم مشخصه که حالش خوب نیست اصلا
مشخصه که چیز خورش کردن
زن پولانسکی هم که بازیگر نبود فقط تو فیلما خودش بازی میکرد الان معلوم شد چه جوری نقش جور میکرد
مایه شرمه که فیلم ساز های بزرگ از این مرد حمایت کردن
استاد اسکورسیزی الان راضی ان که کسی به دختر های خودش تجاوز کنه ؟؟؟

کوروش
کوروش
1 سال قبل
پاسخ به  کوروش

دیسلایکا قشنگ داره متجاوزای سایت رو هم معلوم میکنه
به قول دوستان فسیل بازا