صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کارگردان «Lightyear» از پیکسار اخراج شد

کارگردان «Lightyear» از پیکسار اخراج شد

Lightyear

کارگردان انیمیشن «لایت‌یر» (Lightyear) یکی از ۷۵ فردی است که از پیکسار اخراج شده است. «رویترز» گزارش داده است که «انگس مک‌لین» انیماتور ۲۶ ساله سابقه مشارکت در تولید فیلم‌های دیگری چون «کوکو» (Coco)، «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) و «داستان اسباب بازی ۴» (Toy Story 4) را دارد و اواخر ماه مه اخراج شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، پیش‌تر گزارش شده بود که استودیوی دیزنی ۷ هزار نفر را اخراج خواهد کرد. «گلین ساسمن» که از سال ۱۹۹۵ وقتی «داستان اسباب بازی» اول اکران شد با پیکسار همکاری کرده، دیگر فرد اخراج شده از استودیو است.

پیکسار به ندرت کارمندانش را اخراج می‌کند و آخرین بار در سال ۲۰۱۳ وقتی «دایناسور خوب» (The Good Dinosaur) با تأخیر مواجه شد چنین اقدامی را صورت داده بود. در آن زمان، ۵ درصد از ۱۲۰۰ کارمند پیکسار از جمله «باب پیترسون» کارگردان فیلم اخراج شدند.

انیمیشن «لایت‌یر» با صداپیشگی «کریس اوانز» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شد اما ۲۲۶.۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. این پروژه دچار حواشی بسیاری از جمله داستان گیج‌کننده و صحنه همجنسگرایانه فیلم که اکرانش در بعضی از کشورهای مسلمان را با مشکل مواجه کرد شده بود.

«تیم آلن» صداپیشه همیشگی شخصیت «باز لایت‌یر» نیز از این اسپین‌آف کنار گذاشته شد. او در مصاحبه با «اکستر» گفته بود: «پاسخ کوتاه این است که مشارکتی نکردم چون هیچ ارتباطی [با شخصیت من در «داستان اسباب بازی»] نداشت. گروه به‌کلی جدیدی است که واقعاً ارتباطی با فیلم‌های اول نداشت.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
16 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Marvel Man
1 سال قبل

یه نکته آخر هم بگم درباره بحث و دیگه آخرین کامنت اینجا باشه چون خبر رفته تو صفحه دوم.
این جریان راست غرب و مخصوصا آمریکا که میگن، من تا جایی که بحث مخالفتشون با چپ ها سر مسئله دخالت دولت و لزوم حفظ بازار آزاد رقابتی باشه باهاشون موافقم ولی در مورد مسائل سیاسی دیگه و مسائل اجتماعی اینها به شدت بی سوادن (نمیگم چپ ها خوبن، اونها یه جور دیگه بد هستن. بعلاوه اصلا متفکر مستقل با تفکر لیبرالیسم کلاسیک درست حسابی معروف هم تو غرب دیگه نداریم. همشون یه خورده شیشه ای دارن. یا مثل بیل مار لوس و بی مزه و ماله کش دولت بایدن هستن یا مثل جردن پیترسون خودشونو به دیلی وایر فروختن). جریان راست محافظه کار آمریکایی رو اگه افرادی که حامیشون هستن ملاک قرار بدیم، حتی فرق لیبرالیسم و سوسیالیسم رو نمی‌دونن! در حوزه اجتماعی یه چیزی هستن مثل عرزشی های ما.
درکل امیدوارم آقای امیر از زندان تعصب مذهبی و تقلید از چماق داران اینوری و اونوری دست برداره و یه مقدار به استقلال فکری برسه.

GIGA
GIGA
1 سال قبل

کسی که سرکوب و کشتار مردم خودشو ول کرده و تا تو بحث کم میاره دایورت میده به نظر حزب فاشیست فلان خراب شده درباره لگبت و اینکه تو ۲۰۳۰ قراره چه غلطی بکنن قطعا جیره خور و عامل مزدوره.
امیرخان کسی به تو برچسب نزد، تو از عرزشی ها هم عرزشی تری!!! عمله ظلم
فقط اونا میگن اگه ما بریم فامیلامون طالبان میان سر کار و شما میگی اگه من برم لگبت میاد سر کار!

Mm pip
Mm pip
1 سال قبل

صدرصد باید با لگبت مخالفت کرد هم برای جامعه مضر هم برای خود افراد همجنسگرا این یک بیماری روانی هست که قابل درمان ولی چون در آمریکا و اروپا به این نجاست پروبال دادن افراد لگبت فکر میکنم کارشون درسته با سیاست های کثیف هالیوود میبینیم که در انیمیشن ها که برای بچه ها ساخته شده تبلیغ همجنس‌گرایی میکنن که الان یه بچه 12 ساله میگه من نمی‌دونم چه گرایشی دارم خوب این خیلی مضر و سیاه پوستها میبینیم که در فیلم های جدید دیزنی شخصیتی که در اصل در داستان باید سفید پوست باشه در فیلم سیاه پوسته مثلاً می‌خوان بگن ما برای سیاه پوستها احترام قائلیم درحالی که هنوز در آمریکا تبعیض نژادی هست و کودک همسری بیشتر ربت به فقر خانواده ها داره چون پدر خانواده یک احمق چندتا بچه به دنیا میاره و فقیر دیگه مجبور برای پول بچه خودشو به عقد یه آدم نجاست در بیاره میبینیم که هالیوود با سیاست های جدیدی که داره پیش میگیره با مخالفت خیلی از مردم جهان همراه شده و هروز کیفیت داستان ها ضعیف و ضعیف تر میشه فمنیست میگه که زن و مرد برابر هستن درحالی که این شکلی نیست مثال یک مرد می‌تونه کار های معدن انجام بده و لی یک زن توانایی جسمی این کارو ندارد و 98 درصد ارتش کل جهان رو مرد ها تشکیل میدن و وقتی جنگ میشه مردا میرن جلو برای جنگ و زنا میرن تو سوراخ موش هالیوود درحال سقوط بزرگی

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  Mm pip

اینم به هرحال نظر شما بود. من چون دیکتاتور نیستم، نمیتونم و نمیخوام افکار افراد رو کنترل کنم ولی برای رسیدن به حقیقت بد نیست همدیگرو به چالش بکشیم. اگر لگبت بیماری هست بفرمایید درمان واقعی ارایه کنید فقط اینکه طرف شش ماه بره کمپ به زور با عکس جنس مخالف ….بعد برای بستن دهن دیگران بگه من عیسی مسیح رو قبول کردم و دیگه همجن*گرا یا تر*س نیستم درمان حساب نمیشه!
اما با تحمیل خودشون به سیستم آموزشی و سرگرمی خانواده های اکثریت هم قبلاً گفتم به شدت مخالفم.
کارگران معدن رو درست می‌فرمایید. ۹۹/۹ درصد بناها هم مرد هستن ولی تلفات جنگ (که اونم درست میگی) تا چه حد مربوط به زنان میشه؟! ما دیکتاتور و جنگ طلب زن اصلا داشتیم تا حالا؟! به زنها چه که مرد ها همدیگرو میکشن؟ بعلاوه چرا فکر می‌کنی برابر نبودن زن و مرد فقط به ما مرد ها برتری داده؟ آیا ما میتونم ۹ ماه حاملگی بکشیم و و فرزند دنیا بیاریم؟!
در آخر فقط محض کنجکاوی، آیا شما مذهبی هستی؟! (اگه دوست نداری جواب نده)

امیر
امیر
1 سال قبل
پاسخ به  Marvel Man

من واقعا گاهی اوقات فاز یک سری حرف ها رو متوجه نمیشم.
اومدی میگی درمان ارائه کنه؟!
واقعا الان اومدی داری اثبات اختلال روانی رو بر پایه ی شناخت عملکردش و درمانش میذاری؟
پس آیا میل به سوزاندن همه چیز با آتش، رو از لیست اختلالات روانی حذف کنیم چون نمیدونم حتی عملکردش چطوریه؟
پس آیا بی دی اس ام و میل به شکنجه شدن جنسی رو بیایم در مهدکودک در کنار گی و لز و بی و… یاد بدیم یه وقت یک هزارم درصد یک بچه ای خواست توی آینده توسط شریک جنسیش شکنجه شه؟!
یا بیایم کلا هر چی اختلال روانی هست رو حذف کنیم چون نمیدونم چطوری باید درمان کنیم؟!!
رفیق حرف های عصر تاریکی اروپا رو تحویل ما نده!
اینکه علم فعلی نمی تونه از پس بیماری های روانی بر نمیاد دلیل نمیشه بگیم که وجود نداره!!!
اینکه علم گذشتگان نمی تونست از پس اثبات منظومه شمسی بر بیاد دلیل بر پریدن به گالیله نیست!!!
علم پیشرفت می کنه رفیق،
هر روز و هر ساعت و هر ثانیه…
اما اینکه الان یک ناقصی هایی داره دلیل بر این نمیشه که کلا رشته ی روانشناسی رو بزنیم تخته کنیم هر کی هم هر چی گفت بهش بگیم ناقض حقوق بشر و عقب مونده و کوته فکر.
کوته فکر اتفاقا همون روشن فکر ها هستند!
افرادی که روشن فکری رو نه در علم آموزی،
نه در کمالات انسانی،
بلکه در تابو های جنسی خلاصه کرده اند…
و اگه یکی دانشمندِ علم روان شناسی باشه ولی ضد همجنس بازی حرف بزنه میشه کوته فکر و اگه یکی هیچی حالیش نباشه ولی روابط جنسی گروهی برگزار کنه و همسرش رو در اختیار دیگران بذاره میشه فوق العاده روشن فکر!
بیاید گریزی بزنیم به غرب.
در حال حاضر بیش از صد نوع گرایش جنسی شناخته شده اند.
طبق قانون فرانسه توهین به هر گونه گرایش جنسی جرم محسوب می شود.
حالا بیا بگو ببینم گرایش جنسیِ
Anthropo**hagolagnia
اختلال روانی هست یا نه؟!
فرد علاقه داره به تجاوز، کشتن، خوردن شریک جنسیش.
یعنی ته اختلال روانی! اما در فرانسه گفتن روانی مجرم به این فرد جرم انگاری شده؛ طنز نیست؟
نه دیگه نشد.
یه شب حتما میری پیشش رفیق‌ ببینم اینکه امکان درمانش وجود نداره باعث میشه حقوق بشر براش قائل شی یا نه.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_paraphilias

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

عجب…
اولا من رفیق شما نیستم، دوما مگه من نگفتم با تحمیل ایدیولوژی lgbt به سیستم آموزشی مخالفم؟ چند بار باید یه چیز رو بگم؟!
بعدشم این سفسطه ها چیه؟ همنجسگرایی بر اساس مستندات قرن هاست همراه با بشریته. فقط یه مشت …مدعی هستن که غرب مدرن همجنس‌گرایی رو پدید آورده. اگه بگیم بیماریه خب خیلی سخت تر از اونش درمان شده! شما همصدای جریانی هستید که میگه یه فرد lgbt که تنها گناهش تو زندگی رابطه داشتن با یه آدم بالغ و رضایتمند مثل خودشه رو تو خیابون باید بگیریم کتک بزنیم تا دیگه رو اعصابمون نره یا به مذهب دونمون بر نخوره! شماها اصلا دنبال استبداد مذهبی هستید. تفکر شما میگه همه همجنسگرا ها با جفری دامر یکی هستن منتها با مغلطه میخواید حرف بزنید؛ شجاع باش بگو! کی گفته برای متجاوز و منحرف جنسی و آدم خور درمان نیست؟ همون‌طور که درمان دزدی زندانه اونها هم درمان دارن ولی داری رفتاری که باعث آسیب روحی و جسمی میشه رو با روابط رضایت مند یکی می‌کنی. شجاع باش بگو از نظرت همجنسگرا ها باید اعدام بشن تا عرزشی های چماق دار لایک بهت بدن! آسیب جسمی هم الان لابد میای برای من از مشکل در کنترل مدفوع میگی!!! سیگار هم ریه رو به فنا میده منتها ندیدم شماها تظاهرات برگزار کنید!
در مورد غرب هم اشتباه داری میگی. در غرب گرایش جنسی دیگه مسئله نیست. جبهه سیاسی محافظه‌کار تا همین چند سال پیش داشتن کنار میومدن با بیس lgbt (گفتم lgbt درباره آدم خواران چیزی نگفتم که الان دوباره بیای مغالطه کنی) چیزی که مسئله هست «هویت جنسی» هستش که من خودم باهاش مشکل دارم. همون lgbt اصلی و قابل احترام رو در کنار دو مسئله تحمیل به سیستم آموزشی و تحمیل به صنعت سرگرمی به فنا داد. چیزی که کمدین دیو شپل سال ۲۰۱۷ هشدارش رو داده بود و گوش نکردند.

احمد
احمد
1 سال قبل
پاسخ به  Mm pip

همجنسگرایی بیماری روانی نیست دکتر. در طبیعت و به خصوص در بین پرندگان و ماهی ها هم وجود داره و دلیلش، استثناهایی هستش که بعضا در ژنتیک یک موجود زنده رخ میده. در طبیعت بی نهایت رویداد وجود داره که دلیل رخ دادنش رو هنوز نمیشه کشف کرد؛ اما در هر صورت وجود داره و باید اونها رو قبول کرد. با انکار و زدن و کشتن و تعقیب کردن و ترسوندن، این پدیده ها از بین نمیرن؛ بلکه مخفی و زیرزمینی میشن و اون موقع است که یهو میبینی با یه شورش میریزن و حقشون و میگیرن.
شش مدل جنسیت تا حالا در بین موجودات زنده دسته بندی شده که چون پنج تاش از لحاظ کمیت زیاد نیستن، اون یدونه اکثریت هضمش براش سخته که چنین چیزهایی هم ممکنه در اطرافش وجود داشته باشه؛ بنابراین علیه اونها موضع میگیره؛ بدون اینکه کمی عقل محدودش رو گسترش بده و دنبال حقیقت علم بره. منابع اطلاعاتیت، رسانه های جیره خور نظام که واو به واو بهشون دیکته میشه که چی بنویسن نباشه. پای منبر دو تا آدم بیسواد که اوج دانششون، غسل طهارت و احکام بول و نجاسته هم نشین. اینا چیزی بارشون بود، وضع مملکت این نبود.

امیر
امیر
1 سال قبل
پاسخ به  احمد

به اسم علم به کام هرزگی؟
سال هاست اثبات شده که هیچ ژنی در رابطه با گرایش با همجنس وجود نداره‌.
همچنین ثابت شده بحث ترنس ژنتیکی هست.
حالا میای اولی رو میذاری کنار دومی بعد کنار حیوان ها میذاری یک نظریه علمی میدی؟
مرحبا! مرحبا! احسنت!
تاکید می کنم؛
بر اساس علم ژنتیک و روان شناسی،
ریشه های گرایش به شکنجه شدن جنسی، شکنجه کردن جنسی، گرایش به همجنس، گرایش به اشتراک گذاشتن ناموس، گرایش به ابزار ها و وسایل، گرایش به حیوانات، گرایش به فیلم های مستهجن، گرایش به پا، گرایش به جسد فرد مرده، گرایش به کودکان، گرایش به نوزادان و خیلی موارد دیگر که در لینک زیر قابل شناخت و بررسی هست.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_paraphilias
هیچ ربطی به ژنتیک ندارند.
از اساس تلفیق فانتزی جنسی و هویت جنسی یک اشتباه وحشتناک در تاریخ علم بوده و هست و خواهد بود.
فانتزی جنسی مربوط به اختلالات روانی هست‌.
اینکه طرف گرایش داره به اینکه با جسد یک فرد مرده رابطه جنسی برقرار کنه واقعت ربطی به ژنتیک داره.
برعکس، این مرحله ای از جنون و افسردگی هست که طرف نمی تونه فرد مرده ای که بهش علاقه داشته رو ترک کنه و میره با جسدش رابطه برقرار می کنه!
هویت جنسی قضیه اش کاملا برعکسه.
در آغاز خلقت انسان در رحم مادر، اندام جنسی همه ی انسان ها اعم از مرد و زن اندام جنسی زنانه هست.
که بعد تغییر می کنه و مرد یا زن بودن طرف اکی میشه.
حالا اگر در چرخه های هورمونی تناقضی پیش بیاد ممکنه مردی داشته باشیم با اندام جنسی زنانه.
زنی داشته باشیم با اندام جنسی مردانه.
اصلا ممکنه فرد اندام جنسیش با جنسیتش تطابق داشته باشه ولی به علت کار کردن زیاد غده ی فوق کلیه اش پیش ساز های هورمون جنس مخالفش در بندش زیاد بشه و آروم آروم تغییراتی (مثلا در آوردن ریش زیاد در زن) رخ بده.
و در ضمن،
هویت جنسی که با تزریق هورمون یا تغییرجنسیت به سادگی اکی میشه.
و این کاملا اثبات شده هست و برای همین موضوع طرحی رو توی اتحادیه اروپا در نظر گرفتن که اگر بچه ای هورمون هاش بهم ریخته بود یا اندامش متفاوت بود نسبت به میل خودش بتونه تغییر جنسیت بده یا نده.
این از این.
حالا بریم سراغ بحث اولیه.
کسی نگفته باید گرایش های جنسی و فانتزی هاش رو مخفی کنیم.
با افراد رو بخاطرشون بکشیم یا شکنجه کنیم یا هر چیزی.
این افراد دچار اختلال روانی هستند و باید درمان شوند.
حتی اگر فرد دچار جنون شده بود و می خواست با میل خودش جسد رابطه برقرار کنه تو نذار!
این عمل به سرعت می تونه انواعی از عفونت ها رو به شخص منتقل کنه و حتی باعث مرگش بشه!
حالا بگو درمان نکنیم.
حالا بگو بیمار بودنش رو انکار کنیم.
تهش که چی؟
طرف با این گرایشش بمیره راضی میشی؟
اکی میشی؟
و در آخر جناب.
بهت هشدار میدم که هر کسی که نظر مخالفی باهات داره رو جیره ای و بی سواد و… خطاب نکن.
برچسب زدن به افراد میتونه موجب بی ارزش شدن و طرد شدن خودت بشه.
مخصوصا اگر بحث کاملا علمی باشه.

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

آقای ویکی پدیا، شما اینجا هم بیشتر حرفات اشتباه بود!

از «به اسم علم به کام هرزگی؟» شروع میشه میرسه به «برچسب زدن به افراد میتونه موجب بی ارزش شدن و طرد شدن خودت بشه»!

حالا یه سوال دارم، شما مذهبی هستی؟ (سوال استفهام انکاری هستش نمیخواد جواب بدی!)

امیر
امیر
1 سال قبل
پاسخ به  Marvel Man

من هزار کلمه همه چیزی رو توضیح دادم؛
ایشون فقط با گفتن اینکه من رفیقت نیستم و به هرزگی برچسب نزن الان اثبات کردند که بیشتر حرف های من نادرست بود.
منطقیه رفیق. زیادی منطقیه.
اونم برچسب زدن نبود جناب سوالات پیچشی!
تایتلی به واقعیت بود.
اگه هر کسی که مخالف لگبته رو ارزشی بشمرید که کل احزاب راست آمریکا و اروپا ارزشی و بسیجی اند…؟!
اصلا همه ی بدبختی ما سر یک عدد قاضی هست!
۵ نفر قاضی دیوان عالی ایالات متحده گفتند ازدواج همجنس ها اکیه.
۴ نفرشون گفتند اصلا اکی نیست. (توجه داشته باشید که طبق نظرات رفقای فرهیختمون اینها جیره خور نظام هستند.)
اون یکی اگه گفته بود نه به ازدواج لگبت که شما جنابانِ ضد علم روان شناسی کلا باید جمع می کردید می رفتید پی کارتون.

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

عزیز تو هیچ چیز رو توضیح ندادی. تو یکسری سفسطه و مغالطه کردی گفتی lgbt ها مثل آدم خور ها و نکروفیل ها مجرم و منحرف هستن، یه لینک ویکیپدیا گذاشتی بعدشم که توضیح دادم برات گفتم نخیر این حرکات فوله داری از احزاب راست آمریکا هزینه می‌کنی!!!
دوباره میگم من رفیقت نیستم! به من چه که کی کجا چه نظری داره؟! من نظر خودمو دارم میگم. مثل اینه که من میگم طرفدار اقتصاد بازار آزادم شما میگی نه نباید باشی چون این لینک و فلان چپول مو فرفری تو لندن گفته بازار آزاد اخ و پیفه! خب به من چه؟! دارم میگم کسی ظلمی کرد در حق کسی، جرمی انجام داد و قانونی رو شکست ببریدش زندان چوب تو آستینش کنید ولی lgbt بودن نه جرمه نه به کسی ظلمی میشه. اینکه با طبیعت از نظر شما تضاد داره خب سیگار بیشتر داره. پاشو برو پرچم‌ god hates smokers بگیر دستت تو ناف آمریکا (یا هرجای دیگه) ببین کسی تف کف دستت میندازه یا نه!
شما یه فرد مذهبی هستی که میخوای برای دکمه ای که داری کت بدوزی عزیز! این چیزا رو امثال من جواب نمیده.

پریسا
پریسا
1 سال قبل
پاسخ به  Mm pip

با اینکه یک کلمه از حرف های بدون پایه و زشت شما رو قبول ندارم و به نظرم شما دچار بیماری جدی هستین که هنوز نظرات این چنینی دارین و پاسخ دادن به شما کاملا بیخوده، صرفا کامنت گذاشتم که توصیه کنم حداقل املای کلمات فارسی و کاربرد علائم نگارشی مثل نقطه، ویرگول و … رو یاد بگیرین، بعد نظرات پوسیده و بدون معنای خودتون رو تایپ کنین. اگرچه اگر این نظرات برای خودتون بمونن بهتره.

امیر
امیر
1 سال قبل
پاسخ به  پریسا

هیچ جوابی برای هیچ چیزی ندارید.
فقط الکی دست و پا می زنید تا غرق نشید.
اون لحظه ای که راست افراطی آمریکا و اروپا بزنه تو سر لگبت؛ قیافه ی شما ها زیادی دیدنی خواهد بود…
یادتون هست که؟
اگه دوره ی اوباما اگه فقط یک قاضی دیوان عالی یک رای منفی داده بود؛ در طول چند سال کل بساط ازدواج لگبت برچیده می شد.
عیب نداره.
قاضی های دیوان عالی ۲۰۲۲ زدن تو سر فمینیست و سقط جنین رو کشور های آمریکا و ایتالیا و مجارستان و… ازشون گرفتند.
۲۰۳۰ راست افراطی اروپا می زنه تو سر تک تکتون.

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

باز از دیگران هزینه کردی؟؟ راست افراطی میزنه تو سر کی؟ 😅 ما و شما تو ایران زندگی می‌کنیم یا کجا؟! راست افراطی اینجا یعنی عرزشی ها… این رو حالیت هست دیگه نه؟ پس یا خودت از اونایی یا تفکراتت نزدیک بهشونه پس نگو برچسب نزنید!
مسئله بعدی هم اینکه من وقتی گفتم هرکس حرفش رو بزنه اما صف خودتون رو از نخاله های روزگار جدا کنید صرفاً یه ری اکشن به خبر بود. دغدغه lgbt و فمنیسم غربی برای کسی هست که تو جامعه بسیار متفاوت ایران زندگی نمی‌کنه یا اگه می‌کنه هم ایزوله و بی درده. ما میتونیم هی این بحث درباره lgbt رو ادامه بدیم ولی تو ایران تا آزادی های اساسی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اکثریت مردم فراهم نشه، lgbt اصلا تو اولویت نیست ولی این رو بدون؛ اگه lgbt رادیکال شده یه بخشیش درسته حماقت خودشونه ولی بخش دیگش تقصیر متعصب های مذهبی مثل شماست و بین lgbt و متعصب مذهبی من همیشه از lgbt حمایت خواهم کرد چون می‌دونم متعصب ها چه طور افرادی هستند. ضرری که شما میرسونید lgbt نه میخواد و نه می‌تونه که برسونه.
حرفم رو با دو نکته تموم کنم: اولا درباره عرزشی هایی که هی خانواده خانواده میکنن، اگه محصول خانواده یعنی فرزندی که بزرگ بشه چماق داری کنه و تو سر مردم بزنه و چشم کور کنه، من مخالف کانون اون خانواده هستم و طرفدار از هم پاشیدنش.
دوم هم اینکه میگی سقط جنین، من طرفدار سقط جنین نیستم ولی یکی از قشنگترین شعار هایی که تو یه تظاهرات حقوق زنان مربوط به دهه های قبل دیدم و بهش باور دارم این بود که «اگر مرد ها حامله میشدند، سقط جنین یک امر مقدس می‌بود»

پریسا
پریسا
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

من واقعا فکر میکنم شما ثروت هنگفتی از یک منبعی دریافت میکنین که متوجه یه سری مسائل نشین. چون امکان نداره این حجم از نفهمیدن در یک نفر جمع شده باشه. فکر کنم چند سال پیش دوران برده‌داری رو هم همینجوری توجیه میکردین و حتی اگر امکانش رو داشتین یه هیتلر دیگه به تاریخ اضافه میشد. انسانیت و اخلاق مسیر آینده رو نشون میده، نه رای یک قاضی. در طول مسیر انسان‌ها اشتباهات متعددی کردند و به مرور فهمیدند کجا باید برگردند و اصلاحات از کجا شروع میشه. بحث سقط جنین همچنان درحال بحثه و امیدوارم به زودی به مسیر درست و اخلاقیش که حق طبیعی یک خانم هست برگرده. سقط جنین اموال فمینیست نیست که ازشون گرفته بشه، حق افرادی هست که باردار شدند و نمیخوان بارداری رو ادامه بدن. واقعا و عمیقا براتون زندگی طولانی آرزو میکنم به امید اینکه یه روزی برسه شاید اندکی متوجه پوچی خودتون بشین.

Marvel Man
1 سال قبل

«این پروژه دچار حواشی بسیاری از جمله داستان گیج‌کننده و صحنه همجنسگرایانه فیلم که اکرانش در بعضی از کشورهای مسلمان را با مشکل مواجه کرد شده بود»

بنظرمن مخالفت منطقی با جریان های عدالت اجتماعی تو حوزه های نژادی، فمنیسم و lgbt و نقد وارد کردن به اینها مشکلی نداره اما افرادی که دنبال حقیقت هستن، حواسشون رو خوب جمع کنن به افرادی که باهاشون هم صدا میشن و بدونن کجا باید صف خودشونو جدا کنند. مثلا وقتی کسی به جریان های حقوق مدنی سیاه پوستی انتقاد داره ببینید با آمار و ارقام حرف میزنه و از زوایای فرهنگی میخواد چیزی بگه یا اینکه نه کلا سیاه پوست از نظرش انسان نیست یا در مورد فمنیسم هم همینطور؛ ببینید کسی که تو هر فرصتی فمنیست هارو فحش کش می‌کنه آیا اصلا زن هارو انسان می‌دونه یا اینکه کلا دلیل دشمنیش با ایدئولوژی و فلسفه فمنیست ها نه مردستیزی در فرم رادیکالش، بلکه این هست که دیگه نمیتونه به راحتی زنها رو بکنه تو گونی یا اذیت و آزارشون کنه (این مورد خیلی به قول غربی ها tricky هستش و من از راه سختش فهمیدم. وقتی طرف تو پیجش که عنوان حقوق مردان داره عکس از ازدواج فلان شیخ با پنج تا دختر ده دوازده ساله می‌ذاره و بهش تبریک میگه اونجا آدم باید بفهمه که این پیج ربطی به منطق نداره و مروج امیال تروریستی هستش) و نهایتاً درباره lgbt هم همینطوریه. ببینید کسی که هی لگبت این… لگبت اون… می‌کنه آیا متعصب مذهبیه و بعد ببینید چقدر مذهبش رو مطالعه کرده و بعد اونوقت تصمیم بگیرید که میخوایدش تو جمعتون یا که نه!