صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نمرات فیلم Oppenheimer منتشر شد / آیا با یک شاهکار طرفیم؟!

نمرات فیلم Oppenheimer منتشر شد / آیا با یک شاهکار طرفیم؟!

اوپنهایمر

نخستین نمرات فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) منتشر شد.

فیلم موردانتظار Oppenheimer به کارگردانی کریستوفر نولان که اکران آن به زودی آغاز می شود، یکی از بالاترین نمرات ممکن را از سایت های سینمایی دریافت کرده است.

این فیلم در حال حاضر از ۴۹ نقد در وبسایت Rotten Tomatoes نمره ۹۶ را کسب کرده و همچنین در وبسایت Metacritic از ۴۷ نقد نمره ۹۰ را کسب کرده است.

به نظر می رسد با توجه به استقبال گسترده از فیلم جدید نولان، از حالا باید این فیلم را به عنوان یکی از گزینه های مهم در مراسم اسکار سال پیش روی بدانیم.

در فیلم «اوپنهایمر» بازیگران مطرحی از جمله کیلین مورفی، مت دیمون، امیلی بلانت، فلورنس پیو و رابرت داونی جونیور به ایفای نقش پرداخته اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
29 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا
سینا
9 ماه قبل

من هم تجربه ام رو شر کنم،
در مجموع فکر کنم فیلم به طرز اغراق شده ای پروموت شده (بهترین فیلم قرن! ، فیلم ترسناک عجیب و …) که البته تاکتیک مارکتینگ فیلمهای قبلی نولان هم بوده.
ولی بی شباهت به کارهای قبلی نولان فیلم سرراست و غیرپیچیده ای به نظرم اومد، هرچند هنوز هم نوع روایت غیرخطی بود، ولی اصلا گیج کننده نبود و بیشتر به داستانگوییهای خطی اسپیلبرگ تمایل داشت.
تدوین فیلم فوق العاده است و بخش عمده دیالوگهای سه ساعته فیلم بین کیلین مورفی (عمدتا رنگی) و رابرت دانی جونیور (عمدتا سیاه سفید) تقسیم شده.
ساعت اول فیلم بیشتر روی پرداخت شخصیت نقش اصلی وزندگی شخصیش تاکید داره.
ساعت دوم فیلم متمرکز بر پروژه منهاتان و نتیجه اون هست.
ساعت سوم فیلم، کلا فرم داستان عوض میشه و به یک تنش بی وقفه بین دو نقش اصلی (کیلین و جونیور) تبدیل میشه. جالب اینکه به نظر من مرکز ثقل فیلم نه پروژه منهاتان که همین ساعت پایانی فیلم هست!
متاسفانه در نبود هانس زیمر، باز تجربه تنت برای من تکرار شد و موسیقی چندان به یاد موندنی از گرانسون در ذهنم نموند.
از نظر بازی ولی به نظر من کیلیان، هرچند از نظر گریم و میمیک خوب روی نقش نشسته بود، واقعا بازی یونیکی نداشت که بر خلاف انتظار فنها اسکار بازیگری براش بیاره. درمقابل نمیتونم منکر این باشم که رابرت دونی جونیور بهترین بازی دوران کاریش رو ارائه داده و نامزدی اسکار نقش مکمل برای اون منصفانه است.

(صرفا جهت یادآوری توجه کنید که فیلم ریت R داره که از حضور بانو فلورانس در سه صحنه کوتاه ناشی میشه!)

سینا
سینا
9 ماه قبل
پاسخ به  سینا

من لازم دیدم نظرم رو در مورد موسیقی پس بگیرم.
بعد از فیلم که آلبوم موسیقی ریلیز شد و کامل اونو گوش دادم، میتونم بگم که فوق العاده است و شایسته اسکار
به نظرم به خاطر شدت طراحی صدا، لطلفت موسیقی بعضا حین تماشای فیلم از بین میره و اونطور که در آلبوم کامل و واضح میشنویم، زیباییش به چشم نمیاد.

سینا
سینا
9 ماه قبل

بیصبرانه منتظر دیدن شاهکار نولان هستم چه حیف که نمیشه در سینما دید

هانا عباسی
Hanna
9 ماه قبل

من فیلم رو امشب دیدم و با اینکه بعد از دیدن دو فیلم دانکرک و تنت کلا از فیلمهای نولان دست شسته بودم، دقیقا با بهترین فیلمی که تا امروز ساخته روبرو شدم. فیلم البته مطمئنا توی آیمکس تجربه شگفت انگیزتری هست اما در همین سطح معمولی هم از همه نظر فوق العاده است. نمی دونم وقتی نولان می تونه از یک داستان واقعی یک فیلم سر راست به این خوبی بسازه چرا تنت یا دانکرک رو می سازه.
هر چند شخصا به جز اینسپشن (که اصلا به نظرم اوریجینال نبود اما عالی از مواد ساخته دیگران بهره برده یود)، میان ستاره ای و ممنتو، فکر می کنم مابقی فیلمهاش واقعا اورریتد هستن (از شوالیه تاریکی هیث لجر رو کم کنید، مابقیش چیز خاصی نمی مونه)، اما از اوپنهایمر واقعا اذت بردم. فیلم عالی بود.

کاربر
کاربر
9 ماه قبل
پاسخ به  Hanna

«از شوالیه تاریکی هیث لجر رو کم کنید، مابقیش چیز خاصی نمی مونه»

عجب! یعنی نویسندگی و کارگردانی فوق العاده نولان (بی سابقه در ژانر ابرقهرمانی اون زمان و حتی الان)، بازی های عالی گری اولدمن و آرون آکهارت و کریستین بیل، موزیک متن شاهکار هانس زیمر، سکانس های اکشن فوق‌العاده و پایانبندی جاه طلبانه فیلم از نظر شما چیز خاصی نیست؟؟؟

ساکن
ساکن
9 ماه قبل
پاسخ به  Hanna

“نمی دونم وقتی نولان می تونه از یک داستان واقعی یک فیلم سر راست به این خوبی بسازه چرا تنت یا دانکرک رو می سازه”
مگه دانکرک داستان واقعی نبود. فکتت درست نبود

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  Hanna

ای کلک خودتی🤣🤣پل شریدرم از فیلم تعریف کرده نویسنده راننده تاکسی😅

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  Hanna

منم همین الان از ایمکس اومدم بیرون.حنا خانوم عجب فیلمی بود موافقم باهاتون😂پل شریدرم از فیلم تعریف کرده😆

ساکن
ساکن
9 ماه قبل

همزاد من (ساکن بندر روتردام)خطاب به دوست دخترش : به نظرت کی بریم سینما Oppenheimer رو ببینیم.
خود من (ساکن مسکن مهر در پرند) : لطفا نقد سریال عقرب عاشق و حیثیت گمشده رو بذارید. (ایموجی عجب بدبختی هستیم ما)

ستتار
ستتار
9 ماه قبل

دقیقا شاهکاری که میخواد استفاده از بمپ اتم و کشتار این همه آدم رو توجیه کنه و طبق معمول آسیایی ها یه مشت وحشی هستند که آمریکایی های متمدن می‌خوان از یک فاجعه جهانی جلوگیری کنند

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  ستتار

یه کلام هم از چپولِ جمع!
ریشه کثافتی که به بحث های سینمایی زده شده، حساسیت نژادی و ایدیولوژی محوری شماهاست

کاربر
کاربر
9 ماه قبل

جرمی جانز هم به فیلم امتیاز کامل داده. از زمان شوالیه تاریکی برمی‌خیزد این اولین فیلم نولان هست که جانز بهش امتیاز کامل میده

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

یه فیلمی که نه به فمنیسم ارتباط داره، نه درباره تبعیض نژادیه، نه به lgbtq مرتبط میشه و در سال ۲۰۲۳ توسط منتقدان همچین امتیازی میگیره و نویسنده فیلم راننده تاکسی هم میگه بهترین فیلم قرنه، فقط و فقط یه گروه خاص می‌تونه باهاش مشکل داشته باشه و اونها هم کسانی هستن که من بهشون میگم فسیلباز! شک نکنید فسیلبازایی که از حالا تصمیمشون رو گرفتن، برای تنفر ورزی به این فیلم هم دلیل ها خواهند تراشید و اگر جایزه ای این فیلم بگیره، به در و دیوار چنگ میزنن ​که ثابت کنن اون جایزه نامعتبره.
​فیلم هایی اومدن در این سالها که من بعد دیدنشون با خودم گفتم دیگه مگه یه نفر خیلی …. باشه که بخواد از این فیلم بدش بیاد و اون اوایل در کمال ناباوری (بعداً عادی شد برام) چنین افرادی پیدا میشدن و موفق هم میشدن بخشی از افراد خنثی و تاثیر پذیر هم با خودشون هم صدا کنن. من جدی جدی شاید یه روزی یه کتاب درباره تجربیاتم با فسیلبازا بنویسم و بگم اینها از کجا اومدن و بررسی کنم چرا اینقدر اخلاق ضد اجتماعی و ضد سینمایی دارن

سپهر
سپهر
9 ماه قبل
پاسخ به  فسیل

داداش لابلای کتابی که می نویسی یه بخش هم بزار با سرتیتر:
چگونه عزت نفس خود را لگدمال کنیم و مسخره عام و خاص شویم!

بعدشم توش بنویس ملت وقتی یه جایی کامنت میذارن و بعد از یه مدت توهم میگیرن که اگه من نباشم کسی اینجا نیست و کمتر از یه ماه نشده دوباره دست از پا درازتر برمیگردن و تازه اسمشونم عوض میکنن…
اسم کتابتم همون فسیلباز و این چیزا بزار بعدش بیا اینجا دوباره تبلیغشو بکن بعدشم با خداحافظی پنجمت برو و یه ماه دیگه بیا به اسم دوران کرتاسه کامنت بزار (::
چقدر یه آدم میتونه عزت نفس نداشته باشه اخه (::

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  سپهر

عزت نفس فقط عزت نفس عستاد تواب توده ای عقب افتادت! من حدود یک ماه رفتم یه جای دیگه و استقبال هم ازم بسیار خوب بود، می‌تونید برید ببینید. تو اون مدت سه چهار بار این سایت رو باز کردم و دیدم پشه از زمان رفتن من پر نمیزنه و دلم سوخت!
من چیزی جز حقیقت نگفتم و همه حرف هام درست در اومد. چهارتا عقب افتاده مثل تو که مسخره میکنن هم نه دلشون می‌دونن راست میگم.
در ضمن من دروغ نگفتم، کاراکتر مارول من کارش اینجا تموم شد و فسیل صحبت با فسیلبازان به زبان دیگه ای هست و به محض اینکه صحبت من محدود بشه جاهای دیگری هست با مخاطبان خیلی بیشتر که نظراتم هم خیلی بیشتر دیده میشه.

سپهر
سپهر
9 ماه قبل
پاسخ به  فسیل

من اصلا کاری با اسکورسیزی ندارم همه جور فیلمی میبینم بدبخت مثل تو هستم مگه (:
مشکل من با شخصیت بدون عزت نفست هست که اگه یکی بیاد اینجا احتمالا به خانوادتم توهین کنه میگی اشکال نداره رفتم الان با یه اسم جدید برگشتم!
وقتی میگم بی شخصیت هستی برای همینه… از اینجا رفتی دیدی هیچکس هیچ جا به یه ور حسابت نمیکنه عین مرده خورها و با سرافکندگی و شرمندگی و له کردن عزت نفس و اون همه چرندی که گفتی، دوباره برگشتی تا مثل بچه ها هرچیزی که بتونه جلب توجه کنه بگی تا شاید یکی باهات همکلام بشه و تو هم احساس آدم بودن بهت دست بده.
فقط یه فصل جدید به کتابت اضافه کن با سرتیتر:
چگونه بدبخت باشیم وبه زور بخواهیم خودمان را جای آدم ها جا بدیم

خودم مشتری کتابت میشم عشقم (::

مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
9 ماه قبل
پاسخ به  سپهر

دیدی برادر وقتی من میگم اینقدر در مهدکودک رو باز نذارین برای چیه؟
چند دفعه باید بیام اینجا بگم درو قفل کنین وقتی بیرون میرین یا داخل میایین اخه
شما این بچه ها رو نمیشناسی؟ جیغ میزنن بعدش یه گوشه میشینن میبینن کسی به اینا توجه نمیکنه شروع به گریه میکنن..بعدش بازم میبینن کسی مهم نیست براش، خودشون برمیگردن داخل انگار اتفاقی نیفتاده خار و ذلیل میشن!
اینم که میگه کتاب می نویسم رو شما جدی نگیر..تازه الفبا رو باهاشون کار کردیم تموم شده و فکر میکنن که میتونن چیزی بنویسن شما سخت نگیر اقتضای سنشونه.
در کل بازم میگم، وقتی از مهدکودک میخوایین برین یا داخل بیایین، درو ببندین.
زشته… چیزی حالیشون نیست یکدفعه یه کاری میکنن که ملت بهشون بخندن!

سپهر
سپهر
9 ماه قبل

داداش والا من کاری به این ندارم و اصلا طرفدار فرد خاصی هم تو سینما نیستم و معتقدم هر فیلمسازی فیلم خوب و بد داره دیگه نمیشه که بگی این خوبه بقیه بدن…با نظرات کاربر اسکورسیزی هم مخالفم و به نظرم باید از سینما لذت برد و رقابت امسال واقعا جذابه
اما این یکی تروله رسما!
میاد برای خودش یه سری چرند میگه بعد کسی بهش حرف بزنه بدتر تغذیه میشه فکر میکنه حالیشه دوباره بدتر این فضا رو خراب میکنه
والا یه زمانی ما میومدیم اینجا کامنتا رو میخوندیم لذت می بردیم یکی مخالف یکی موافق نظراتشونو میگفتن از وقتی امسال این ترول اومدن اینجا کامنتا حال بهم زن شده.

جویی
جویی
9 ماه قبل
پاسخ به  سپهر

باورم نمیشه بعد از اون خداحافظی و توبه و دیگه هیچوقت کامنت نمیذارم و نفرت پراکنی، دوباره با یه اسم دیگه سرو کله اش پیدا شده! واقعا از جامعه ای که این چنین افرادی تو خیابوناش راه میرن باید ترسید.

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  سپهر

تو اسمت رضا نبود مگه آقای یه وری؟!
بله تعداد کامنت ها مشخص بود به کدوم ور حسابم نکردن!
مشتری نمیخواد بشی خودم رایگان و امضا شده واست ارسالش میکنم 😉

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  فسیل

عوضش تا دلت بخواد ماله کشی کرده رو یکی از بزرگترین جنایتای تاریخ.باربی اگه بخاطر فمینیستی بودنم امتیازش بالا باشه سگش می‌ارزه به این فیلم کثافته حامی جنایتکار.
اوپنهایمر به فارسی میشه قلاده های طلا.ابوالقاسم طالبی باید لنگ بندازه جلو نولان

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

تو فیلم رو اصلا ندیدی و اینقدر بدبختی که رفتی چهارتا کامنت رو واسه من اینجا ترجمه می‌کنی!!! حواست باشه که #پل_شریدر نظر دیگه ای داره، نویسنده فیلم راننده تاکسی!
بعدشم اصلا گیریم راست میگی، گرگ وال استریت چیکار کرد؟! یه کلاه بردار زن باره ی متجاوز رو کرد قهرمان! رفقای خوب چیکار کرد؟! یه مشت گنگستر آدم کش رو تکریم کرد! راننده تاکسی چیکار کرد؟! به اینسل دیوانه رو کرد قهرمان!!!

کاربر
کاربر
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

رفقای آنتی فمنیست میگن که بیشترین جنایت تاریخ رو فمنیسم از طریق سقط جنین کرده حالا شما بیا بگرد دنبال پرتقال فروش! هری ترومن در دفاع از خودش می‌گفت اگر به ژاپن حمله می‌کردیم چند برابر تلفات بمب برای هردو می‌داشت ولی درکل فیلم درباره اوپنهایمر هست نه تطهیر دولت آمریکا. خنده داره مقایسه نولان با این عرازشه، یکم بزرگ شید

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل

پلنگ سیاه امتیازاش از اوپنهایمرم بیشتره.پس قطعا با یه شاهکار طرفیم😂😂

محمد
محمد
9 ماه قبل

آخرین فیلمش که تنت بود خودشم گفته بود نفهمید چی ساخته بودم حالا ببینیم این یکی چطوره

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

انصافا باید اسمتو عوض کنی اسکورسیزی فن! تو ۲۴ ساعت گذشته همینطوری اخبار فشار برانگیز داره منتشر میشه برات 😅😂

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  فسیل

آخه بچه جون اگه به امتیاز باشه که زباله دانکرک امتیازش از اوپنهایر بیشتره.اونموقع تو آقای نولان فن نما😉تو یه جایی از بدنت عروسی بود که چه شاهکاری ساخته استاد اما وقتی فیلم اومد فحش دادنا شروع شد که ای وای اون زبالهاستالر که امتیازاش معمولی بود چه شاهکاری بود و این چه زباله ایه😁😁سر تنتم خوشحال شدید که این امتیازاش زیاد بالا نیست استاد به اوجش برگشته😅

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

نولان هیتر ها سه سال پیش زمان اعلام نمرات تنت: هایپ نباشید چون منتقدان مطرح جهان در سایت های بسیار معتبر میگن زیاد خوب نیست!
نولان هیتر ها الان: نمرات متا و راتن معتبر نیست باید خودمون ببینیم!!! 😆
من کج نفهمیدم آقای اسکورسیزی فن نما، شماها کج به دنیا اومدید!

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  فسیل

برای ما نولان هیترها فرقی نمیکنه امتیاز بالا باشه پایین باشه فیلم در هر صورت آشغاله.اما نولان فن نماها رو نمیدونم چه حسی به این امتیازا دارن!میگیری که چی میگم آقای عاشق پل شریدر و تاکسی درایور😉