صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : Sight and Sound ده فیلم برتر سال 2023 را اعلام کرد

Sight and Sound ده فیلم برتر سال 2023 را اعلام کرد

killers of the flower moon

فهرست برترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ بر اساس نظرسنجی مجله «سایت اند سوند» (Sight and Sound) منتشر شد. فیلم «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) «مارتین اسکورسیزی» در رتبه اول این فهرست قرار گرفته است. تازه‌ترین ساخته فیلمسازان «یورگوس لانتیموس»، «جاناتان گلیزر»، «کریستفر نولان»، «گرتا گرویگ» و «تاد هینز» دیگر فیلم‌های راه یافته به این فهرست‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، اسکورسیزی در واکنش به قرار گرفتن فیلم جدیدش در رتبه اول Sight and Sound با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «از واکنش‌ها به فیلم «قاتلین ماه گل» دلگرم شده‌ام. ساختن این فیلم در این دوره از عمرم، و دیدن قدرشناسی از آن تا این حد، به ویژه از سوی جامعه اوسیج… برای من یک توفیق است. وقتی به من گفتند که در نظرسنجی «سایت اند سوند» در رتبه اول قرار گرفته، باید بگویم که تکان‌دهنده بود. این مجله برای من از مدت‌ها قبل اهمیت زیادی داشت.»

او ادامه می‌دهد:‌ «تا جایی که به یاد دارم، دیده‌ام که سینما را به شکل‌های مختلف تمسخر کرده‌اند. در طول چند سال اخیر، این تمسخر به سطح جدیدی رسیده. از ارزش فرهنگی سینما کاسته شده، از همه جهات و با روندی ثابت. هر کسی که سینما را دوست دارد باید به خاطرش بایستد. منظور من مفهوم سینما به عنوان یک نوع سرویس ارسال پیام که اتفاقاً می‌تواند نقشی در کاهش ارزش آن داشته باشد نیست. منظور ممن هنر سینماست. تمام.»

 

برترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ بر اساس نظرسنجی «سایت اند سوند»:

  1. KILLERS OF THE FLOWER MOON (Scorsese)
  2. THE ZONE OF INTEREST (Jonathan Glazer)
  3. PAST LIVES (Celine Song)
  4. POOR THINGS (Yorgos Lanthimos)
  5. BARBIE (Greta Gerwig)
  6. OPPENHEIMER (Christopher Nolan)
  7. PASSAGES (Ira Sachs)
  8. ANATOMY OF A FALL (Justine Triet)
  9. DO NOT EXPECT TOO MUCH FROM THE END OF THE WORLD (Radu Jude)
  10. MAY DECEMBER (Todd Haynes)
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد جواد
محمد جواد
7 ماه قبل

همین که نگهبانان کهکشان در این لیست حضور نداره بی اعتباری این مقاله رو ثابت میکنه

امین
امین
7 ماه قبل

قطعا بدترین فیلم اسکورسیزی بود فقط این موج سوار نشده بود که تکمیل شد. نه تعلیق نه ریتم نه پرداخت نه موسیقی اگر اسم اسکورسیزی و بازیگراش نبود محل سگ بهش نمیزاشتن.

مارول فن تا ابد
مارول فن تا ابد
7 ماه قبل

این که فیلم اسکورسیزی توی همه مجلات و نشریه ها به عنوان ۱۰ فیلم برتر سال است و همراه اوپنهایمر شانس اصلی اسکار هست نشان می ده که همه چی زیر سر اسکورسیزی و مارول بهترینه😎

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

در تاریخ ثبت بشه، توزیع جوایز پایان سال هم دقیقاً مثل همین نشریات دوزاری خواهد بود.
رادیکال فمنیسم و woke نژادی بیشترین جایزه هارو میدن به قاتلان ماه گل (یکی از بدترین فیلم های کارنامه اسکورسیزی) و باربی!
و اون موقع هست که فسیلبازان تازه بعد از چند دهه یادشون میفته که اسکار هم جایزه معتبری بودا 😅
صرفا چون به عمو مارتی اورریتد جایزه کاملا بی ارزش و سیاسی رو داده 🤦

خفاش شب
خفاش شب
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

این اسکورسیزی بدبخت یک قرن پیش به فیلم های مارول شما تاخت حالا دفاع از زباله های با تاریخ مصرف یک هفته ای مارول, نوشته شده و کارگردانی شده توسط کارگردان های ناشناس, شده وظیفه اصلی تون

بیخیال شید توروخدا مارول توی همون اوجش هم توانایی نوشتن یک پلات و فیلم نامه ادمی نداشت تمام موفقیتش به خاطر شخصیت های دوست داشتنیش بود که بعد از End game همون رو هم از دست داده