صفحه اصلی > رپرتاژ : جدیدترین طنز اجتماعی با عنوانی عجیب

جدیدترین طنز اجتماعی با عنوانی عجیب

چند چندیم

شاید وقتی نام برنامه “چندچندیم” را می‌شنوید، تصورتان به سمت برنامه‌های ورزشی و تحلیل مسابقات فوتبال برود، ولی سخت در اشتباهید. به گفته مجری برنامه، در چندچندیم قرار نیست فوتبال بینیم، بلکه بر خلاف تصورمان، برنامه‌ای اجتماعی و طنز محور را مشاهده خواهیم کرد که با نگاهی متفاوت به موضوعات روز جامعه می‌پردازد. این برنامه سعی دارد تا شما را لحظاتی سرگرم و لبان‌تان را به خنده باز کند.

در این مقاله، به تحلیل برنامه چند چندیم می‌‌پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نگاهی به برنامه چند چندیم

شاید بارها در تلویزیون یا دیگر رسانه‌ها شاهد طنزهای اجتماعی، با موضوعات مختلف بوده‌ایم. در واقع این برنامه‌ها سعی دارند تا واقعیت‌ها و تلخی‌های جامعه را که مردم با آن سر و کار دارند، با لحنی طنز گونه و خنده‌دار روایت کنند و کارکردی مثبت و مفید در زندگی اجتماعی مردم داشته باشند.

بنابراین چنین برنامه‌هایی با این وظیفه خطیر، باید به بهترین نحو ساخته شوند که البته در بسیاری موارد به دلیل محدودیت‌های موجود نتوانسته‌اند به خوبی حق مطلب را ادا کنند و با وجود زحمت فراوان موفق به جذب مخاطب نشده‌اند.

این برنامه طنز محور، هر بار به مدت 20 الی 30 دقیقه، به موضوعات مختلف می‌پردازد و با پخش آیتم‌هایی جذاب و سرگرم‌کننده در قالب طنز، مشکلات رایج در جامعه را با بیانی شیرین روایت می‌کند. موضوعات برنامه شاید در واقعیت دردآور و ناراحت‌کننده باشد، اما چند چندیم، این مشکلات را بی چون‌وچرا و با سبکی متفاوت به تصویر می‌کشد.

چند چندیم

از دیگر ویژگی‌های بارز این برنامه طنز محور، حضور مجید افشاری، در قالب مجری و بازیگر است. مجید افشاری در برنامه چند چندیم، با لحنی دلنشین، با شما صحبت می‌کند و در آیتم‌های مختلف برنامه، در قالب بازیگری توانا جلوی دوربین ظاهر می‌شود.

البته پیش از این با مجید افشاری به عنوان نفرات برتر مسابقه استندآپ کمدین برنامه خندوانه آشنا شدیم و پس از آن هم شاهد اجرای موفق او در برنامه‌های دیگری بودیم.

در چند چندیم، خبری از دکورهای تجملاتی و حضور بازیگران متعدد نیست. این برنامه بیشترین تمرکزش را بر روی موضوعات مختلف قرار داده است و سعی دارد تا در قالبی طنز‌گونه به معضلات جامعه بپردازد. در هر قسمت از برنامه مجید افشاری، در مورد یک موضوع خاص چندین پلاتو اجرا می‌کند.

در آیتم‌های مختلف برنامه هم،  گاهی مجید افشاری را در قالب یک خواستگار بی احساس، اما شوخ طبع می‌بینید، بعضی وقت‌ها مجری یک مسابقه تلویزیونی است، در آیتم‌هایی نیز نقش یک مسئولین را بازی می‌کند و به سوالات مردم پاسخ می‌دهد، گاهی هم سوار بر اتوبوس شده و موضوعات را از این دیدگاه بیان می‌کند. در واقع حضور وی در آیتم‌های مختلف و ارتباط نزدیک آن با مخاطبان، برنامه چند چندیم را تبدیل به طنزی متفاوت کرده است.

چند چندیم

اگر بخواهیم در یک جمله این طنز اجتماعی را تعریف کنیم، باید گفت، چند چندیم، برنامه‌ای است جذاب که سطح آگاهی مردم را نسبت به مسائل و پدیده‌های جامعه بالا می‌برد.

سخن آخر

اگر می‌خواهید فارغ از روزمرگی‌ها، در کنار دوستان و خانواده، غصه‌ها را فراموش کنید و آزادانه بخندید، ما به شما تماشای برنامه چند چندیم را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه پنج شنبه هر هفته از دنیای رسانه‌ای فام پخش می‌شود. برای تماشای آن، فقط کافی است به سایت فام مراجعه کرده و در آن صفحه اختصاصی مربوط به این برنامه را انتخاب کنید و یا به صورت مستقیم، آدرس اینترنتی زیر مراجعه کرده و از تماشای این برنامه جذاب و پرمخاطب لذت ببرید.

چندچندیم قسمت3

چندچندیم قسمت2

چندچندیم قسمت1

البته بخش‌های جذاب این برنامه را می‌توانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آدرس chandchandim.ir  دنبال کنید و با عوامل برنامه در ارتباط باشید و آن‌ها را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید.