صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : نقد، بررسی و قیمت گوشی سامسونگ اس 24 اولترا (Galaxy S24 Ultra)

نقد، بررسی و قیمت گوشی سامسونگ اس 24 اولترا (Galaxy S24 Ultra)

سامسونگ به‌تازگی از جدیدترین گوشی‌های سری S خود یعنی سامسونگ گلکسی‌اس 24 اولترا (Galaxy S24 Ultra) رونمایی کرد. در این مقاله به معرفی و بررسی جدیدترین پرچمدار این برند پرداخته ایم.

 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی S24 Ultra

سامسونگ برای طراحی بدنه گوشی اس 24 اولترا به سراغ تیتانیوم رفته و از این متریال استفاده کرده است. استفاده از تیتانیوم در طراحی بدنه Samsung Galaxy S24 Ultra این مزیت را دارد که باعث می‌شود این گوشی سبک‌تر از سری گذشته و همچنین مقاومت بالاتری در مقابل خط‌وخش داشته باشد. به عبارت ساده‌تر، از لحاظ مقاومت چند پله بالاتر از آلومینیومی باشد که در گوشی‌های سری S23 مورداستفاده قرار گرفته بود.

دیگر تغییرات محسوسی که Galaxy S24 Ultra در مقایسه با سری پیش تجربه کرده مربوط به کاهش لبه‌های گوشی بوده که در این جا حدود 1.1 میلی متر باریک‌تر شده و همچنین ضخامت این گوشی نیز 0.3 میلی متر از قبل کمتر شده است. اس 24 اولترا همچنین به حالت خمیدگی این سری از گوشی‌ها پایان داده و به صورت صاف روانه بازار شده است

همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، Galaxy S24 Ultra از گواهی IP68 برخوردار است که به معنای مقاومت کامل در مقابل جریان آب است و می‌تواند تا عمق 1.5 متر به‌راحتی به فعالیت خود ادامه دهد.

 

صفحه نمایشگر گوشی S24 Ultra چیست؟

Samsung Galaxy S24 Ultra به صفحه نمایشگر 6.8 اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X با رزولیشن 1440 در 3088 مجهز شده است. نرخ نوسازی تصاویر در این صفحه نمایشگر 120 هرتز است که شما می‌توانید به صورت دستی نیز آن را از 1 تا 120 تغییر دهید. این صفحه نمایشگر توسط Corning Gorilla Glass Armor محافظت می‌شود که بر طبق اطلاعات منتشر شده، تا 4 برابر نسبت به S23، مقاوم‌تر است.

نکته حائز اهمیت این که حداکثر روشنایی این صفحه نمایشگر 2600 نیت است که رقم فوق العاده ای محسوب می‌شود و به این معنی است که شما می‌توانید به‌راحتی از این گوشی در محیط‌های پرنور و زیر نور خورشید استفاده کنید و کوچک‌ترین مشکلی را تجربه نکنید.

اس 24 اولترا - Galaxy S24 Ultra

سخت‌افزار گوشی S24 Ultra چیست؟

یکی از اتفاقات مهمی که درباره گوشی S24 Ultra رخ‌داده، یکدست شدن این گوشی در هنگام عرضه جهانی است به این شکل که تمامی مدل‌های S24 Ultra در جهان با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 به بازار (از جمله بازار ایران) عرضه خواهند شد. با این حال، گفته شده که دیگر اعضای این خانواده یعنی S24 و S24+ با دو تراشه متفاوت اسنپ‌دراگون و اگزینوس منتشر می‌شوند که سهم بازار تلفن همراه ایران، اگزینوس خواهد بود!

همان‌طور که ذکر شد، گوشی S24 Ultra از پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 که قدرتمندترین پردازنده حال حاضر گوشی‌های اندرویدی است بهره برده است و به لطف این پردازنده، سنگین‌ترین پردازش‌های ممکن به‌راحتی در این گوشی انجام خواهند شد و دیگر خبری از داغ‌کردن گوشی به‌واسطه استفاده از پردازنده اگزینوس به چشم نخواهد خورد!

این گوشی با رم ثابت 12 گیگابایتی به همراه حافظه‌های داخلی 256، 512 و 1 ترابایت روانه بازار خواهد شد و همان‌طور که باید انتظار داشته باشید، هیچ جایگاهی برای اضافه کردن حافظه جانبی هم برای این گوشی در نظر گرفته نشده است.

 

دوربین گوشی S24 Ultra چه کیفیتی دارد؟

بر اساس اطلاعاتی که سامسونگ درباره دوربین گوشی اس 24 اولترا ارائه داده، این گوشی با لنز اصلی 200 مگاپیکسلی روانه بازار خواهد شد. مهم‌ترین تغییر در بخش دوربین‌های گوشی S24 Ultra در بخش تله فوتو قابل‌مشاهده می‌شود که بر اساس آن، لنز تله فوتوی اس 24 اولترا با زوم 5 برابر اپتیکال روانه بازار خواهد شد که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

بر طبق اعلام سامسونگ، لنز تله فوتو تا 60 درصد پیکسل‌های بزرگتری در مقایسه با نسل قبل دارد و وجود لرزش گیر اپتیکال باعث می‌شود تا کیفیت خروجی تصاویر نیز بسیار بهتر از گذشته باشد. این لنز همچنین در محیط‌های کم نور مانند تاریکی شب عملکرد پایدارتری نسبت به گذشته دارد. سامسونگ گفته که به لطف استفاده از هوش مصنوعی، گلکسی‌اس 24 اولترا تصاویر ثبت شده را به بهترین شکل ویرایش می‌کند تا خروجی عکس‌ها شگفت انگیز باشند.

قابلیت Generative Edit، یکی از جذابیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در دوربین گوشی گلکسی‌اس 24 اولترا به شمار می‌رود. بر اساس این قابلیت، هوش مصنوعی می‌تواند بخش‌های خالی عکس پس زمینه را تکمیل نماید و یا جای سوژه‌ها را تغییر دهد.

Instant Slow-mo، قابلیت جذاب دیگری است که در هنگام ضبط ویدئوها کاربردهای زیادی دارد. این بخش فریم‌های جدید در میان فریم‌های ضبط شده قرار می‌دهد تا بتواند ویدئوها را روان‌تر و باکیفیت بهتر آهسته نماید.

اس 24 اولترا - Galaxy S24 Ultra

با هوش مصنوعی جدید سامونگ آشنا شوید

یکی از نقاط جالب‌توجه معرفی گوشی Galaxy S24 Ultra، تأثیر پررنگ هوش مصنوعی در این دستگاه است. سامسونگ ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را بر اساس کارکرد هوش مصنوعی معرفی کرد که می‌تواند کاربران را به وجد بیاورد.

یکی از مهم‌ترین این اقدامات، ترجمه لحظه‌ای در هنگام برقرار تماس تصویری است که Live Translate نام دارد. براین‌اساس، اگر در آن‌سوی مکالمه فردی با زبان متفاوت باشد، هنگام برقراری تماس تلفنی صوتی، هوش مصنوعی صحبت‌های دو طرف را شنیده و نسخه نوشتاری آن را بر اساس ترجمه زبان موردنظر ارائه می‌دهد تا دو طرف بتوانند به‌راحتی با یکدیگر به گفتگو بپردازند. متأسفانه این قابلیت امکان پشتیبانی از زبان فارسی را ندارد.

ویژگی Interpreter نیز قابلیتی است که بر اساس آن مکالمات دو نفر به دو زبان مختلف رونویسی می‌شود و توسط یک برنامه بر روی صفحه‌نمایش به اجرا در می‌آورد.

قابلیت دیگری تحت عنوان Android Auto نیز به چشم می‌خورد که بر اساس آن، پیام‌های دریافت شده با تشخیص هوش مصنوعی دسته‌بندی می‌شود و بر اساس نوع پیامی که دریافت کرده‌اید، پیشنهاد ارائه پاسخ به شما ارائه می‌شود.

قابلیت Transcript Assist نیز فایل‌های صوتی ضبط شده توسط گوشی را ترجمه کرده و خروجی آن را به‌صورت فایل نوشتاری به کاربر تحویل می‌دهد.

قابلیت Note Assist که این ویژگی مطالب شما را در ابتدا در Samsung Note خلاصه‌نویسی می‌کند و پس از آن دسته‌بندی کرده و درون قالب‌های زیبای ازپیش‌ساخته قرار می‌دهد.

اس 24 اولترا - Galaxy S24 Ultra

ظرفیت و باتری

پرچم‌دار جدید سامسونگ به یک باتری با توان 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که با یک شارژر 45 واتی شارژ می‌شود. سامسونگ مدعی شده که اس 24 اولترا توسط این شارژر به‌راحتی در مدت زمان 30 دقیقه، حدود 65 درصد شارژ خواهد شد.

 

قیمت و زمان عرضه

گوشی S24 اولترا با قیمت 1299 دلار به بازار عرضه خواهد شد که در مقایسه با نسل قبل، 100 دلار گران‌تر شده است. دیگر اعضای خانواده پرچمدار جدید سامسونگ یعنی S24 و S24+ به ترتیب 799 و 999 دلار قیمت گذاری شده اند.

بر طبق اعلام سامسونگ، سری گوشی‌های S24 در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن) در سراسر جهان عرضه خواهند شد.

اس 24 اولترا - Galaxy S24 Ultra

مشخصات کامل گوشی Galaxy S24 Ultra در یک نگاه:

پردازنده: Qualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3

رم: 12 گیگابایت

دوربین: 200 مگاپیکسل واید، 50 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال، 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 10 مگاپیکسلی تله فوتو.

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

شارژر: 45 وات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
3 ماه قبل

امکانات بیشتر، جیب های خالی تر!!!!