صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ورنر هرتسوک: فقط توانستم 30 دقیقه از فیلم «Barbie» را تحمل کنم!

ورنر هرتسوک: فقط توانستم 30 دقیقه از فیلم «Barbie» را تحمل کنم!

باربی - ورنر هرتسوک

«ورنر هرتسوک» در مصاحبه با «پیرس مورگان» می‌گوید فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) را ندیده و «باربی» (Barbie) را تا نیمه تماشا کرده است. کارگردان «فیتسکارالدو» (Fitzcarraldo) و «آگیره، خشم پروردگار» (Aguirre, the Wrath of God) از فیلم پرفروش «گرتا گرویگ» با بازی «مارگو رابی» لذت نبرده و دنیای آن را به «جهنم محض» تشبیه می‌کند.

هرتسوک می‌گوید: ««اوپنهایمر» را هنوز ندیده‌ام، اما نیم ساعت اول «باربی» را طاقت آوردم. می‌خواستم ببینمش چون کنجکاو بودم. هنوز پاسخم را نگرفته‌ام، اما بدگمانم. آیا ممکن است به این دلیل بوده باشد که «باربی» جهنم محض است؟ چرا که با یک بلیت، به عنوان مخاطب، می‌توانید شاهد جهنم محض باشید که هرچه نزدیک می‌شود.»

هرتسوک با دیدن فقط ۳۰ دقیقه ابتدایی «باربی» صحنه‌های کلیدی فیلم از جمله مونولوگ طولانی «آمریکا فررا» درباره زنانگی، ترانه «من فقط کن هستم» (I’m Just Ken) و جمله پایانی «مارگو رابی» را از دست داده است.

پیش از هرتسوک فیلمسازان دیگری چون «روبن اوستلوند»، «جان کارپنتر»، «الیور استون» و «کی رایکارد» از «باربی» انتقاد کرده بودند. اوستلوند می‌گوید: «به نظر من بدبینی در ظاهر خوش‌بینی است. به شکل بی‌نقصی جنون دوران ما را توصیف می‌کند. یک کمپانی سازنده اسباب بازی سرمایه‌گذار فیلمی درباره خودش می‌شود و یک فیلمساز مؤلف را می‌خرد تا عروسک‌های قدیمی‌شان را به اندازه کافی خوب نشان دهد… از نظر من باورکردنی نیست. این فیلم بیشتر درباره دنیای مجازی است تا دنیای واقعی. درباره بیانیه‌ها، نقل قول‌ها، دائماً موضع گرفتن درباره یک موضوع است و غیره. از آن خوشم نیامد. یکی از جنبه‌های مثبت کاپیتالیسم این است که با توجه به رقابتی که وجود دارد، محصولات بیشتری می‌سازیم. و سعی می‌کنیم آن‌ها را بهتر از قبل بسازیم.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد جواد
محمد جواد
5 ماه قبل

حتی یک زن بلوند و چشم رنگیه استرالیایی هم نتوانست نظر مخاطبان رو جلب کنه 😁
دیگه ببین باربی چه زباله ای بوده

FFFF
FFFF
5 ماه قبل

تنها سکانس خوب فیلم (جاست کِن) رو از دست داد البته!

Quentin tarantino
Quentin tarantino
5 ماه قبل

استاد هرتسوگ من اصلا ندیدمش

امیرم
امیرم
5 ماه قبل

حاجی دمت گرم.
ما همون یک دیقه ش هم نتونستیم تحمل کنیم.
شما ۳۰ دقیقه تحمل کردی یعنی معرکه روی خودت کنترل داری.
دیگه حتی سیاست مداران آمریکا هم فمینیست جماعت رو بر نمی تابن (قضیه سقط جنین ۲۰۲۲) ما فیلم بازا تحملشون کنیم؟ البته که شما پیشکسوتی و فیلم ساز هم هستی.

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  امیرم

گور پدر باربی و گرتا گرویگ ولی یه بار برای همیشه، من اعتقادی به فمنیسم رادیکال و این ایدیولوژی های چپول ندارم ولی مخالفان افراطی فمنیسم در این مورد بخصوص (سقط جنین) سکوت کنن لطفاً.
شماها برای استثمار زنان، بزرگترین پیراهن عثمانی که تونستید در این رابطه بسازید، ادعاهای عجیب و غریب درمورد تعداد چند صد میلیونی قربانی های فمینیسم از طریق سقط جنین بوده انگار که سقط جنینی که از هزار سال پیش وجود داشته و تو کل نقاط دنیا بین مردم با انواع عقاید و ایدئولوژی های مختلف (حتی در ضد زن ترین کشور های جهان) انجام شده و داره میشه، مرتبط هست با مبارزه دنیای متمدن برای دریافت حق مالکیت و تحصیل و رأی و کرامت انسانی واسه زنان!
اینکه انقلاب جنسی و موج سوم فمنیسم باعث تسهیل و تسریعش شده یه بحث جداگانه هست ولی من نمی‌پذیرم از کسانی که یا خودشون بچه ندارن، یا اگه دارن هم مثل آشغال باهاش رفتار میکنن و واسه یه بستنی عذابش میدن و این بچه همش تو کوچه خیابان سرگردان هست، کاسه داغ تر از آش بشن.
همون کسی که می‌ره خونه بابت پنج دقیقه دیر شدن چاییش، زنشو هفت هشت دور با کمربند میزنه، بایدم از حقوق زنان بترسه و لولو درست کنه واسه سرکوبش!
یا اونی که از وحشی ترین و آدمکش ترین ایدئولوژی ها دفاع میکنه که کودک و زن و پیر و جوون رعنا رو میزنه تو روز روشن می‌کشه و مرثیه سراییش فقط واسه چهارتا دونه سلول و یکسری ترشحات هست! تو داری از موجودات زنده تغذیه میکنی داداش، بقول جرج کارلین کبیر “فقط وقتی تخم مرغ باشه بهش میگید املت؟!”
خلاصه دیگه نبینم کسی فمنیسم رو با نازیسم و کمونیسم و جنگ های جهانی مقایسه کنه. همه هم میدونیم بزرگترین قاتل انسان در طول تاریخ، دگماتیسم و تئوکراسی بوده. چهارصد میلیون تلفات تو ادعاست، من هم ادعا میکنم مال شما بیش از ده میلیارد نفر رو از ابتدای خلقت کشته! ادعاست دیگه!
یکی از زیباترین و درست ترین شعارهای قدیمی فمینیستی که دیدم هم این بوده: “اگر مرد ها حامله میشدن، سقط جنین یک امر مقدس می‌بود.”

تمشک زرین
تمشک زرین
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

زیبا

محمد جواد
محمد جواد
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

دوست عزیز یکبار دیگه اعلام میکنم خلاصه نویسی کن
و البته انقدر سیمپ نباش،مردای فمنیسم در نهایت تو پنجاه سالگی با گربه های مادشون تو یه خونه زندگی میکنن

FFFF
FFFF
4 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

شما ده بار دیگه اعلام کن، من کار خودمو میکنم!
زندگی با گربه هم خوبه، خیلی ها بخاطر ایستادگی برای چیزی که فکر میکنن درسته تو زندان زندگی میکنن! البته من مرد فمنیس(ت) نیستم و با ایدئولوژی فمینیس(م) مشکلات خودم رو دارم و هزار بار گفتم، از سگ و گربه هم خوشم نمیاد و بیشتر تو کار لاکپشت هستم! من فقط صرفا تنفر عمیق از عرزشی هایی دارم که تا دیروز یه نوع ادبیات استفاده میکردن که از عرفات پور و دوسه نفر دیگه یاد گرفته بودن، الان با استفاده از لغاتی مثل «سیمپ» (که از سه سال پیش به اینور، طرفداران پیودیپای هم دیگه زیاد استفاده نمیکردن) و تحمیل خودشون به این بحث ها یا بحث های سینمایی و ملی و… میخوان مارو به راه کج خودشون بیارن و از نسل جوان، جذب نیرو کنند!
این تکنیک شبیه تکنیک های چنگیز خان مغول هست محض اطلاع!

در آخر بگم که توهین شخصی و تعیین تکلیف هم وقتی زیر تیغ سانسور و کنترل نباشم جور دیگری پاسخ میدم، مخصوصاً وقتی از طرف کسی میاد که هیچی درموردم نمیدونه و عرزشی بودنش برای بار پونزدهم ثابت شده!
نظرات و پاسخ های شما از حالا به بعد تا حد امکان ایگنور میشه آقای محمد جواد!

محمد جواد
محمد جواد
4 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

ایگنور ❌
نادیده گرفتن ✅

فرزاد
فرزاد
5 ماه قبل

نظر شما متین!!!

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  فرزاد

یه نکته که توجهی بهش نمیشه و بنظرم باید یخورده منصف باشیم اینه که مخاطب هدف این فیلم هم به هیچ عنوان امثال این آقا و اولیور استون با این سن و سالشون نیستن!
این فیلم برای دختران و زنهاست در وهله اول و بعد اون پسر هایی که با پروفایل The last of us نظر میذارن!! البته یکی از مضحک ترین پدیده های مجازی اونهایی هستن که با همون پروفایل الی تو tlou به این فیلم می‌پرن 😅
دیگه تصمیمتون رو بگیرید دیگه، wokeism یا بده یا خوبه! نمیشه که ووک فقط دِ لستش خوب باشه!

سینا
سینا
5 ماه قبل

کاملا موافقم، عین همین تجربه رو داشتم