صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : محمد رسول‌اف در آستانه برگزاری جشنواره کن به 8 سال زندان محکوم شد

محمد رسول‌اف در آستانه برگزاری جشنواره کن به 8 سال زندان محکوم شد

محمد رسول‌اف

«محمد رسول‌اف» در آستانه اکران فیلم «دانه انجیر مقدس» (The Seed of the Sacred Fig) در بخش مسابقه جشنواره کن به هشت سال حبس محکوم شد.

به گزارش مووی مگ به نقل ار سینما، «بابک پاک‌نیا» وکیل دادگستری در شبکه اجتماعی ایکس می‌نویسد: «محمد رسول‌اف به موجب حکم صادره از شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسامی به تحمل هشت سال حبس (۵ سال قابل اجرا)، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم شد. این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید و اکنون پرونده به اجرای احکام ارسال شده است. دلیل اصلی صدور این حکم، امضای بیانیه‌ها و ساخت فیلم و مستند است که از نظر دادگاه، این اقدامات مصداق اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور محسوب می‌شود.»رسول‌اف در سال ۲۰۲۲ و پیش از آغاز جنبش «زن زندگی آزادی» بازداشت شد و به خاطر امضای پتیشن «اسلحه‌ات را زمین بگذار» به زندان رفت. او فوریه سال بعد آزاد شد و از آن زمان تاکنون در حبس خانگی به سر می‌برد.

فیلم دو ساعت و ۴۸ دقیقه‌ای «دانه انجیر مقدس» درباره قاضی دادگاه به نام ایمان است که در ناآرامی‌های تهران با بدبینی دست به گریبان است. با فروپاشی قوانین اجتماعی، وقتی اسلحه او ناپدید می‌شود، به همسر و دخترانش شک می‌برد و سخت‌گیری‌هایی تحمیل می‌کند که خانواده را به گسست می‌کشاند.

محمد رسول‌اف

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MMM
MMM
7 روز قبل

محکومین زندان که لب مرز میچرخند با ساختن فیلم هایی که بودجه شون توسط اقوام بانکی شون از همین سیستم بانکی تامین میشه بدون کوچکترین برگشت پولی اخرش هم اروغ های روشنفکریشون همه جا رو پر میکنه ،کاش دست برادرش رو هم میگرفت میبرد

ابوالفضل
ابوالفضل
9 روز قبل

یاد مرحوم خسرو شکیبایی بخیر با اون جمله معروفش که میگه : حال همه ما خوب است اما تو باور نکن

فرزاد
فرزاد
9 روز قبل

یکی ‘رائفی پور’، یکی ‘صادق زیبا کلام’ از کسانی هستند که از آب گل آلود کشور برای خودشون ماهی می‌گیرند و با حاکمیت میشینن دور هم میخورند و به ریش ملت میخندن!!!

امیر
امیر
9 روز قبل

، بیشترین نویسنده زندانی بعد چین تو ایران ، بعد رائفی پور به راحتی توی یوتیوب ویئو میذاره ، از ازادی بیان توی امریکا صحبت میکنه ، تازه برای اون ویدیو پولم میگیره ، تا کی میخوان خودتون به خواب بزنید

رامین
رامین
9 روز قبل
پاسخ به  امیر

آقا امیر گرامی
رائفی پور با ها و بارها رسوا شده آقای زیبا کلام هم همینطور
رائفی یه مبتذل بی سواد تزویرگره. قد سی ثانیه هم قرآن نمیفهمه بعد میاد تفسیر میکنه. تازه یه جا داشت درباره امام علی حرف می زد بعد روایتی گفت که علی چیزی به حاضران گفت که من شرمم میشه بگم( چطور راحت توهین می کنه و میبینیم که آزادی بیان براش هست!!!)
سالهاست که ویدیوی دیگه این فرد رو نمیبینم.اون بالایی هم در متنی انتقادی درباره این آدمها خوندم و بعد دیدم دارای سنده. با دوسه سخنرانی مبتذل و سخیف فهمیدم چیه و کیه.زیبا کلامم همینه.بعد از رسوایی تاسیس مدرسه مصافش که بی مجوز شروع به کار کرد الانم خبر رسوایی مالی مصافش و پولای کلانش اومده.برو بخون.
وقتتو پای اینا حروم نکن.