فصل هفتم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» که از شبکه یک سیما در ایام نوروز روی آنتن رفت، در مجموع طی ۲۵ شب پخش شد. این مجموعه شامل ۲۲ قسمت اصلی بود و در کنار آن، یک شب به مرور قسمتهای گذشته و یک شب نیز به بازپخش قسمت پایانی اختصاص یافت. هر قسمت از این سریال نیز سه بار تکرار شد.
بررسی میزان تبلیغات پخششده در اطراف هر قسمت نشان میدهد که در هر نوبت پخش، بهطور میانگین ۱۰ تا ۱۳ دقیقه تبلیغ پیش از آغاز سریال، ۶ تا ۷ دقیقه در میانه پخش، و زمانی مشابه نیز پس از پایان قسمت پخش شده است؛ در مجموع نزدیک به ۲۵ دقیقه آگهی برای هر بار نمایش یک قسمت.
با در نظر گرفتن تکرار سهباره هر قسمت، حجم تبلیغات به حدود ۱۰۰ دقیقه در روز برای هر قسمت میرسد. در مقیاس ۲۵ شب، این عدد به بیش از ۲,۵۰۰ دقیقه تبلیغ تلویزیونی (معادل ۱۵۰ هزار ثانیه) افزایش مییابد.
اگر فرض کنیم که نرخ هر ثانیه آگهی تلویزیونی در ایام نوروز، حتی با اعمال تخفیف، حدود ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده باشد، درآمد حاصل از تبلیغات این سریال به رقم حیرتانگیز ۴۵ هزار میلیارد تومان میرسد. این برآورد بدون احتساب تبلیغات غیرمستقیم و گنجاندهشده در محتوای سریال یا دیالوگهای شخصیتهاست که خود میتواند سهم قابل توجهی از درآمد را تشکیل دهد.
سریال پایتخت و امثال این سریال ها مصداق این ضرب المثله که “اگه برای شما آب نداره، واسه ما نون داره!” 😒
چهار قسمت اول رو دیدم
و باید بگم بهترین داروی شستشوی معدست همچنین استفراغ آور خوبیست
واقعا نمیتونم کسایی که این ۷ فصل رو تماشا کردن و سه فصل سریال ستایش رو هم نگاه کردن درک کنم
دسترسی پذیری فرهنگی.
هیچ توضیح دیگری نداره.
عرصه که از سیمرغ خالی بشه، هر مگسی جولان میده👉
این یک روند از افول هست
و در ظاهر غم انگیز، که با چنین مردمانی زندگی میکنیم
ولی مطمئن باشید تا همیشه اینگونه نخواهد ماند