صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : زندگی خصوصی آقا و خانم میم و پرواز بادبادک ها نمایندگان ایران

زندگی خصوصی آقا و خانم میم و پرواز بادبادک ها نمایندگان ایران

MIM-34

فیلم های سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «پرواز بادبادکها» که عرضه بین المللی آن توسط موسسه رسانه های تصویری صورت می پذیرد، به عنوان تنها نمایندگان سینمای ایران در بخش مسابقه سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره به روی پرده می‌روند.

سی وپنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم قاهره مصر که در حال حاضر یکی از ۱۲ جشنواره بین‌المللی بزرگ جهان و مهم‌ترین جشنواره فیلم در آفریقا و جهان عرب می باشد، پس از یک سال وقفه از تاریخ 7 الی 16 آذرماه در بخشهایی همچون مسابقه فیلم های بلند بین المللی، مسابقه بین المللی حقوق بشر، فیلم های کشورهای عربی، بررسی سینمای آفریقا ، سینمای ترکیه و… به نمایش و داوری آثار مطرح جهان می پردازد.

فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقای و خانم میم» که نخستین حضور بین المللی خود را تجربه می کند، با نقش آفرینی حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی، ابراهیم حاتمی کیا داستان زندگی زوجی روایت میشودکه به علت تغییرات در زندگی آقای میم‌ تحولاتی در زندگی خصوصی‌اش با خانم میم رخ می دهد و همین موضوع‌‌ داستان فیلم را جلو می‌برد.

همچنین فیلم «پرواز بادبادکها» که پس از حضور در جشنواره فیلم کودک ارمنستان دومین حضور بین المللی خود را تجربه می کند داستان واقعیت هایی از روزگار دشوار دانش اموزان یک دهکده دور افتاده و معلمی است که با ورود به دنیای این دانش آموزان فراز و نشیب ها را به همراه آنها از سر می گذراند.

بنابراین گزارش این فستیوال رقابتی بوده و به برگزیدگان خود جوایزی همچون «هرم طلایی» و «هرم نقره ای» ، «جایزه میدان التحریر» در (بخش حقوق بشر) و … اهدا خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها