صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دنیای مشت زنی، سوژه جدید فیلم آنگل لی خواهد بود

دنیای مشت زنی، سوژه جدید فیلم آنگل لی خواهد بود

13920524000033 PhotoA

«آنگ لی» فیلم‌ساز آسیایی‌تبار سینما برای فیلم جدید سینمایی خود به سراغ دنیای مشت‌زنی و مسابقات آن رفته است؛ این فیلم هنوز نامی ندارد.

فیلم جدید و بدون نام آنگ لی به صورت سه‌بعدی تهیه و تولید می‌شود و کمپانی یونیورسال تهیه کننده آن است.

منابع نزدیک به این فیلم‌ساز، از کار تازه وی به عنوان یک اثر حماسی اسم می‌برند که قصد دارد نگاهی حماسی به دنیای ورزش مشت‌زنی بیندازد.

دورانی که آنگ لی در قصه فیلم خود مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد، اختصاص به دو دهه پر سر و صدا و جنجالی شصت و هفتاد میلادی دارد.

منتقدان و تحلیل‌گران دنیای ورزش از این دو دهه به عنوان دورانی یاد می‌کنند که ورزش و حرفه مشت‌زنی در بهترین وضعیت خود قرار داشت و بزرگترین مسابقات بوکس در این ایام صورت گرفت. هم‌چنین بهترین و مطرح‌ترین مشت‌زن‌های جهان در این دوران به رقابت و مبارزه با یکدیگر پرداختند.

در بین معروفترین و پرسر و صداترین مسابقات ورزشی این دوران از جمله می‌توان به مبارزه هیجان‌انگیز «محمد علی کلی» قهرمان مشت زنی جهان با «جو فریزر» سیاه‌پوست اشاره کرد.

آنگ لی فیلم خود را که لحنی روایتی دارد، براساس قصه فیلم‌نامه پیتر مورگان کارگردانی می‌کند. مورگان نویسنده فیلم‌نامه فیلم جنجالی و شرح حال گونه «فراست/ نیکسن» است و به زودی درام ورزشی «سرعت» (با بازی کریس همسورث) از وی به روی پرده سینماهای جهان می‌رود.

هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری درام ورزشی آنگ لی تعیین نشده است. اما او قصد دارد آن را برای نمایش عمومی در سال آینده میلادی آماده کند.

آنگ لی سال قبل درام ماجراجویانه و پرتنش «زندگی پای» را روی پرده سینماها داشت. این فیلم به صورت سه‌بعدی ساخته شد و در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی 125 میلیون دلار فروش داشت.

این محصول کمپانی فوکس قرن بیستم با هزینه‌ای 120 میلیون دلاری در چند کشور آسیایی فیلم‌برداری شد و تحسین منتقدان را بر انگیخت.

«زندگی پای» نامزد دریافت چندین جایزه اسکار شد و توانست آنگ‌لی را صاحب جایزه اسکار بهترین کارگردان سال کند.

تماشاگران سینما آنگ لی تایوانی‌تبار را برای ساخت فیلم هایی مثل «هالک»، «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و «سواری با شیطان» می‌شناسند.

فارس

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها