صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : در جلسه سینماگران با وزیر جدید ارشاد چه گذشت؟

در جلسه سینماگران با وزیر جدید ارشاد چه گذشت؟

IMAGE635126022072758068

محمدرضا مویینی یکی از سینماگران حاضر در جلسه روز گذشته سینماگران با وزیر ارشاد با ذکر محورهایی از جلسه، جو غالب جلسه را بی‌نظیر و امیدوارکننده اعلام کرد.

مویینی تدوین‌گر شناخته شده سینمای کشورمان در گفت‌وگو با شبکه ایران در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست توضیح داد: مباحث کلی سینما در این جلسه مطرح شد اما شکل غالب جلسه برنامه معارفه و آشنایی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مویینی ادامه داد: در این جلسه راجع به وضعیت فعلی سینما و مشکلات جاری سینما بحث شد. از دیگر مباحث مطرح شده مساله خانه سینما بود که اشارات کلی به وضعیت خانه سینما و فعالیت اصناف شد البته همانطور که گفتم به شکل مفصل راجع به مباحث صحبت نشد بلکه اشاراتی شد و وارد جزئیات نشدیم.

این تدوین‌گر همچنین با تاکید بر این نکته که گزینه معاونت سینمایی در بحث‌های ما نبود و اصلا راجع به این موضوع صحبت نکردیم افزود: در مورد عملکرد مدیران سینمایی دوره‌های گذشته و رفتاری که با سینماگران شده و اتفاقاتی که بر آن گذشته، توضیحاتی خدمت آقای جنتی ارائه شد و نسبت به آینده سینمای کشور نقطه نظرات و دیدگاه‌هایی که لازم بود را مطرح کردیم.

مویینی در ادامه خاطرنشان ساخت: نکته شاخصی که می‌توان اشاره کرد ایجاد احساس امید و نشاط میان سینماگران بود، احساسی که کمتر در دوره‌های گذشته داشتیم و یا اصلا نداشتیم. به هر حال در یک نشست نمی‌توان به همه بحث‌ها رسید و مشکلات را بر طرف کرد،‌ همین‌ که یک نگاه این‌چنینی و حس امیدواری بین سینماگردان ایجاد شد خیلی مهم است.

وی در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده، تصریح کرد:آقای جنتی با تشریح رویکردشان در جلسه رای اعتماد و حتی مصاحبه‌های کوتاهی که پیش از آن داشتند احساس امیدواری را به اهالی فرهنگ منتقل کردند. در مجموع چشم‌انداز خوبی برای سینماگران ترسیم شده است که امیدوارم با همکاری مدیران و سینماگران تحقق یابد.

شبکه ایران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها