صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : « سرپیشخدمت لی دانیلز » رکورد شکست / فیلم جدید اتان هاوک و سلنا گومز بازنده گیشه ها

« سرپیشخدمت لی دانیلز » رکورد شکست / فیلم جدید اتان هاوک و سلنا گومز بازنده گیشه ها

13-9-3-1263One Direction

 

«سرپیشخدمت لی دانیلز» اولین فیلم سال 2013 است که توانست سه هفته پیاپی صدرنشین جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی شود.

«سرپیشخدمت لی دانیلز» با بازی فورست ویتکر و اپرا وینفری در هفته تعطیلات روز کارگر توانست به طور شگفت‌انگیزی بر مستند سه‌بعدی «وان دایرکشن: ما هستیم» (One Direction: This Is Us) به کارگردانی مورگان اسپرلاک غلبه کند و پرفروش‌ترین فیلم ایالات متحده و کانادا شود.

در مجموع، در هفته تعطیلات روز کارگر یک رکورد جدید در بازار فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی حاصل شد. فیلم‌های در حال اکران در مجموع 156 میلیون دلار فروختند تا رکورد 148 میلیون دلار فروش فیلم‌ها در هفته تعطیلات روز کارگر در سال 2007 شکسته شود.

دوشنبه این هفته همچنین فصل تابستان سینمایی به پایان رسید و با وجود شکست تجاری تعدادی از فیلم‌های پرهزینه، با 4.7 میلیون دلار یک رکورد جدید ثبت شد.

«سرپیشخدمت لی دانیلز» که توسط شرکت واینستین به بازار عرضه شده، نمونه‌ای از فیلم‌های به نسبت کم‌هزینه است که در اکران تابستانی قدرتی ماندگار داشت.

این درام تاریخی از جمعه تا دوشنبه یعنی در تعطیلات چهار روزه در آمریکای شمالی 20 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به 79.3 میلیون دلار رساند.

فروش سه روز این فیلم رقمی در حدود 14.8 میلیون دلار بود. در مقابل، «وان دایرکشن: ما هستیم» از جمعه تا یکشنبه 15.8 میلیون دلار فروخت و هرچند در این فاصله زمانی بالاتر از «سرپیشخدمت لی دانیلز» قرار گرفت، اما فروش «سرپیشخدمت لی دانیلز» در روز دوشنبه باعث شد این فیلم در نهایت صدرنشین فروش فیلم‌ها در هفته تعطیلات روز کارگر شود.

ویتکر در «سرپیشخدمت لی دانیلز» نقش سسیل گینز یک خدمتکار آمریکایی-آفریقایی را بازی می‌کند که از شخصیتی واقعی به نام یوجین آلن که 34 سال در کاخ سفید کار کرد، الهام گرفته شده است. آلن برای هشت رئیس جمهور آمریکا خدمت کرد که از 1952 با هری ترومن شروع شد و در 1986 با رونالد ریگان به پایان رسید.

از این فیلم به عنوان یکی از رقبای جدی فصل جوایز سینمایی امسال یاد می‌شود. ضمن اینکه فروش داخلی «سرپیشخدمت لی دانیلز» قطعا بالاتر از 100 میلیون دلار خواهد شد.

هرچند، «وان دایرکشن: ما هستیم» نتوانست عنوان صدرنشینی را از آن خود کند، اما فروش 21.5 میلیون دلاری آن در چهار روز اول اکران، یک پیروزی برای شرکت‌های سونی/تری‌استار است که این مستند را روانه سینماها کرده‌اند. هزینه ساخت فیلم تنها 10 میلیون دلار بوده است.

«وان دایرکشن: ما هستیم» را اسپرلاک و سایمن کاول را تهیه کردند. کاول موسس گروه پاپ انگلیسی/ایرلندی وان دایرکشن شامل نایل هوران، زاین مالیک، لیام پین، هری استایلز و لوییس تاملینسن است. او پس از آنکه اعضای گروه به طور انفرادی در مسابقه تلویزیونی «The X Factor» شرکت کردند، آن را گرد هم آورد.

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به «وان دایرکشن: ما هستیم» درجه A داده‌اند. اسپرلاک سازنده مستند تحسین‌شده «حسابی چاقم کن» است.

در میان سه فیلم تازه‌اکران‌شده دیگر هفته، کمدی اسپانیایی‌زبان «دستور عمل ندارد» (Instructions Not Included) تنها فیلمی بود که موفق ظاهر شد. این فیلم در چهار روز تنها در 347 سینما حدود 10 میلیون دلار فروخت و رده پنجم را به خود اختصاص داد.

تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه A+ داده‌اند. «دستور عمل ندارد» بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی اسپانیایی‌زبان در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.

یوژنیو دربس این فیلم را کارگردانی کرده و خودش هم در آن بازی می‌کند. داستان درباره مردی است که برای خودش و دختری که شش سال پیش در خانه‌اش گذاشته‌اند یک زندگی جدید درست کرده است. موقعیت خانوادگی او زمانی به هم می‌ریزد که مادر دختر از راه می‌رسد.

کارلا سوزا و جسیکا لینزی دیگر بازیگران «دستور عمل ندارد» هستند.

13-9-3-12721Getaway

«گریز» (Getaway) با بازی ایتن هاوک و سلنا گومز در چهار روز اول اکران تنها 5.5 میلیون دلار فروخت و در رده دهم قرار گرفت. «گریز» یکی از فیلم‌هایی است که در تاریخ سینما بدترین نقدها بر آن نوشته شده و تماشاگران هم در سینمااسکور به آن C+ داده‌اند.

این فیلم درجه PG-13 را کورتنی سالومون کارگردانی کرده است. داستان درباره برنت ماگنا (هاوک) راننده سابق مسابقات اتوموبیل‌رانی است که همسرش را مردی مرموز (جان وویت) گروگان گرفته است. او ماشین زنی جوان (گومز) را برمی‌دارد و همراه او برای نجات همسرش وارد عمل می‌شود.

تریلر سیاسی «مدار بسته» (Closed Circuit) با بازی اریک بانا، ربکا هال و جیم برادبنت هم وضعیت خوبی در گیشه‌های فروش نداشت. این فیلم از چهارشنبه پیش اکران شد و در شش روز اول اکران تنها 3.5 میلیون دلار فروخت و حتی نتوانست به جمع 10 فیلم پرفروش هفته راه پیدا کند.

فیلم درجه R «مدار بسته» را جان کراولی از روی فیلمنامه‌ای نوشته استیون نایت کارگردانی کرده است. داستان درباره دو وکیل است که روی پرونده یک بمب‌گذاری در لندن کار می‌کنند.

در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های پیش روی پرده بودند، کمدی «We’re the Millers» با بازی جیسن سادیکیس و جنیفر آنیستن توانست با 15.9 میلیون دلار فروش در چهار روز رده سوم جدول را به خود اختصاص دهد. مجموع فروش داخلی فیلم 112.9 میلیون دلار شده است.

خبرآنلاین

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها