صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Hatchet II

نقد و بررسی فیلم Hatchet II

2 d1f

تیشه ” یک کمدی اسلشری بود که در سال 2006 اکران شد. فیلمی که “آدام گرین ” ساخته بود مخلوطی از فیلمهای ترسناک دهه 80 بود که چاشنی کمدی هم به آن اضافه شده بود و ما هم متوجه نشدیم که بالاخره باید از ویکتور بترسیم یا به آن بخندیم!. ” گرین ” در مصاحبه های متعددی که بعد از ساخت فیلم انجام داده بود ابراز علاقه کرده بود که ادامه ای برای این فیلم بسازد و بالاخره هم به خواسته اش رسید و ” تیشه 2 ” را به تماشاگرانی تحویل داد که منتظرند تا ببینند آیا باز باید به یک فیلم اسلشری بخندیم یا از آن بترسيم! هرچه که بود بالاخره مطابق معمول قسمت دوم این مجموعه با حضور عوامل قبلی به جز نقش اول فیلم ساخته شده است  و ما باید بار دیگر داستان این قاتل روانی را دنبال کنیم.

 

چند هفته ی پیش ماریبث ( دانیله هریس ) و خانواده اش در یک گردش جنگلی گرفتار یک قاتل روانی به نام ویکتور کراولی ( کین هادر ) شدند و تمام افرد خانواده  به طرز فجیعی کشته شدند.  اکنون ماریبث تنها کسی هست که توانسته  فرار کند و جان خود را نجات دهد ، موفق می شود زامبی را متقاعد کند که با کمک همدیگر بار دیگر به آن مرداب بازگردند و انتقام خانوداه اش را از آنها بگیرند، او با گروهی از افراد مسلح بازگشته تا اجساد افراد خانواده اش را پیدا کند و ویکتور کراولی قاتل را نیز  بکشد و..

تیشه 2 ” با توجه به اینکه کارگردان و نویسنده قسمت قبلی را به همراه دارد ، توانسته است داستان را بیشتر بسط دهد و قاتل روانی داستان را بیشتر به تماشاگرانش معرفی کند. خشونت فیلم هم کماکان زیاد است. گفته می شود که فیلم در ابتدا با درجه نمایش NC-17 مواجه شده بود و بعد از حذف قسمتهایی از فیلم بالاخره توانست درجه سنی R را برای اکران بدست بیاورد. جدای از خشونت فیلم که برای طرفداران این فیلم کافی است، داستان فیلم در این قسمت بیشتر باز می شود و تماشاگران را بیشتر با شخصیت های 2 بعدی قسمت قبل آشنا می کند که این برای یک فیلم ترسناک ( البته اگر بتوان آن را ترسناک نامید) امتیاز بزرگی به حساب می آید. شوخی های و کنایه های فیلم که اغلب از زبان شخصیت های فرعی داستان شنیده می شد در این قسمت بهتر از قسمت اول کار شده اند و می توان حداقل آن را تحمل کرد و گاهی به آن خندید. البته این را هم باید اضافه کنم که کماکان تماشاگر نمی داند که چرا شخصیت ها در موقعیت های خطرناک زبان به متلک گفتن باز می کنند!.یکی از ایراداتی 1 965که به ” تیشه 1 ” گرفته می شد این بود که شخصیت ها بشدت بی روح هستند ولی در این قسمت شیمی خوبی بین دو شخصیت اصلی داستان برقرار شده است و طرفداران این فیلم می توانند  راضی کند باشند که دیگر قهرمانشان نچسب نیست. ” دانیله هریس “که جایگزین ” تامارا فلدمن ” در قسمت اول شده است ، به خوبی توانسته خود را با شرایط وفق دهد و بازی خوبی در نقش ماریبث داشته باشد. همچنین باید ” تونی تاد ” را هم اشاره کنیم که او نیز بازی خوبی در این فیلم داشته و مکمل خوبی برای ” هریس ” بوده است.در کل می توان بازیگری را در فیلم قابل قبول دانست. طرفداران فیلمهای اسلشری معمولا چندان به داستان و .. کاری ندارند و ترجیح می دهند هرچه سریعتر دخل شخصیت های داستان بیاید تا کمی خون ببینند! این فیلم هم دقیقا همین خواسته این گروه از طرفداران را فراهم می کند و آنها نباید نگران این باشند که این فیلم یک مقدار کمدی هم هست.

تنها نکته ای که می توان درباره ” تیشه 2 ” گفت این است که در این قسمت شخصیت ها بهتر پرداخته شده اند، بازی ها خوب شده است، و قاتل روانی داستان کمی باورپذیر تر شده است اما همه این موارد در مقایسه با قسمت اول است. یکی از همکارانم همیشه به من می گوید : تو هیچ وقت عمق فیلمهای اسلشری را درک نخواهی کرد! شاید حق با او باشد اما  کماکان این سوال من پابرجاست که آیا این فیلم کمدی ،ترسناک، اسلشر یا اکشن است ؟!

منتقد : میثم کریمی

 

تیشه 2 : 3 ec9Hatchet II

کارگردان : Adam Green

نویسنده : Adam Green

بازیگران :

Danielle Harris  …  Marybeth

Tony Todd  …  Rev. Zombie

Kane Hodder  …  Victor Crowley / Thomas Crowley

Parry Shen  …  Justin

و……………

ژانر : اکشن – کمدی – ترسناک

درجه سنی :  R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 89 دقیقه

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها