صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : یکه تازی « شهر موش ها 2 » در گیشه ها / گزارشی از فروش فیلمهای سینمای ایران

یکه تازی « شهر موش ها 2 » در گیشه ها / گزارشی از فروش فیلمهای سینمای ایران

2014 9 6 11 43 20

ماه پایانی تابستان با رونق نسبی گیشه‌های سینما همراه است، فروش تمامی فیلم‌های روی پرده از نیم میلیارد تومان بالاتر رفته است.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر، در حال حاضر از میان شش فیلم روی پرده که البته پنج فیلم آن دارای سینماهای سرگروه است، چهار فیلم به مدت 40 روز است که به نمایش عمومی درآمده است. این فیلم‌ها در کنار «شهر موش‌ها2» که در جذب مخاطب موفق عمل کرده، همچنان فروش روزانه و مجموع فروش خوبی دارند و این نشان می‌دهد رونق فروش یک فیلم مانع از استقبال مخاطبان از دیگر فیلم‌ها نشده است.

فیلم‌های سینمایی «امروز» ساخته رضا میرکریمی، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی و «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی در مدت 40 روز نمایش در مجموع به فروش نزدیک به چهار میلیارد تومان رسیده‌اند.

چهار فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، «خانوم» ساخته تینا پاکروان، «آتش‌بس2» به کارگردانی تهمینه میلانی و «خواب‌زده‌ها» ساخته فریدون جیرانی بعد از پایان اکران فیلم‌های یاد شده به جمع آثار روی پرده می‌پیوندند. انتظار می‌رود اکران این فیلم‌ها روزهای پایانی اکران شهریورماه را با تغییراتی در آمار و ارقام مواجه کند.

«شهر موش‌ها2» به کارگردانی مرضیه برومند درمدت 9 روز نمایش در 35 سالن سینما به فروش یک میلیارد و پنج میلیون تومانی دست یافته است. این فیلم داستان زندگی همان موش‌هایی است که در دهه 60 به مخاطبان سینما و تلویزیون معرفی شدند. حالا شهر موش‌ها شکل و شمایلی پیدا کرده و بچه‌های قدیمی خود ازدواج کرده‌اند و بچه دارند و کودکان و نوجوانان و البته بزرگسالان امروز داستان شخصیت‌های جدید قصه برومند را دنبال می‌کنند.

«کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی با بازی رضا عطاران در مدت 40 روز اکران 1 میلیارد و 116 میلیون تومان فروخته است.  در خلاصه داستان این فیلم آمده: «یک شهر شلوغ… یک مرد تنها…هزار کوچه بن بست… اسلحه کلاش، یک خشاب خالی و هزار بغض فروخفته. اسد: آدم بدبخت، آدم ناشکرِ. عادل: کدوم ناشکری، ما از اونائیم که به دنیا اومدیم ولی دنیا به ما نیومد…»

ساعد سهیلی، فرهاد اصلانی، شقایق فرهانی، شهرام حقیقت دوست، اندیشه فولادوند و جواد عزتی در این فیلم نقش آفرینی کرده است.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در مدت 40 روز نمایش 922 میلیون تومان فروخته است. فیلم افخمی ماجرای دختری یک خانواده‌ی سینمایی است، پدر و مادر بازیگری که در میان رقابت با هم،‌ با مشکل طلاق دخترشان روبرو می‌شوند. بازی مهدی فخیم‌زاده را در نقش پرویز دیوان‌بیگی بازیگر مطرح سینما، می‌توان یکی از به یادماندنی‌ترین حضورهای این کارگردان و بازیگر در سینمای ایران محسوب کرد. گوهر خیراندیش، مرجان شیرمحمدی، شهین تسلیمی، رامبد جوان دیگر بازیگران این فیلم هستند. مانی حقیقی نیز در نقش یک کارگردان سینما حضوری کوتاه در این فیلم دارد.

«امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی، در مدت 40 روز اکران 816 میلیون و 800 هزار تومان فروش داشته است؛ این فیلم ماجرای یک راننده تاکسی با بازی پرویز پرستویی که با دردسر‌های پیش آمده برای مسافرش همراه می‌شود. سهیلا گلستانی و شبنم مقدمی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی ماجرای به دنیا آمدن سه قلوهای یک زن و شوهر جوان است، شوهری که طلبه است و سعی می‌کند با تلاش زیاد مخارج خانواده را تامین کند. جواد عزتی نقش طلبه را در این فیلم بازی می‌کند و نازنین بیاتی در نقش همسر او ظاهر شده است. این فیلم که منوچهر محمدی آن را تهیه کرده است بعد از 40 روز نمایش 612 میلیون تومان فروخته است.

«رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران که در اکران با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده،‌ حالا با از دست دادن سینمای سرگروه بعد از 56 روز اکران 1 میلیاد و 907 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم ماجرای یک بازیگر ناشناخته سینماست که راهی جشنواره فیلم کن می‌شود تا فیلمنامه خود را به دست استیون اسپیلبرگ برساند.

 

نام فیلم

کارگردان

روزهای نمایش

فروش کل

امروز

رضا میرکریمی

40

861 میلیون و 800 هزار تومان

کلاشینکف

سعید سهیلی

40

یک میلیارد و 116 میلیون تومان

شهر موش‌ها2

مرضیه برومند

9

یک میلیارد و 5 میلیون تومان

فرشته‌ها با هم می‌آیند

حامد محمدی

40

612 میلیون و 800 هزار تومان

آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

بهروز افخمی

40

922 میلیون و 400 هزار تومان

ردکارپت

رضا عطاران

56

یک میلیارد و 907 میلیون تومان

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها