صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : فرح بخش : وضعیت سینمای ایران در سال 93 فاجعه بود!

فرح بخش : وضعیت سینمای ایران در سال 93 فاجعه بود!

2 1 2014118666618858

محمدحسین فرح بخش گفت:امسال فیلم‌های جشنواره فجر فاقد محتوای داستانی، تکنیکی و فرمی بوده اند و به نظرم ضعیف ترین جشنواره در این سی و سه دوره را، امسال شاهد بودیم که در سالن های نمایش فیلم بسیاری از تماشاگران در اواسط فیلم سالن را ترک می کردند. با وجود این اتفاقات باید سال ۹۴ را بسیار کم فروش و ناامیدکننده بدانیم. امثال رضا داد نهایتا توانایی ناظر کیفی بودن فیلم ها را می توانند، برعهده بگیرند، وقتی که چنین مدیری در راس هرم جشنواره فجر قرار می‌گیرد، باید انتظار یک جشنواره بی خاصیت را داشت.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرگزاری دانشجو، این کارگردان و تهیه کننده سینما وضعیت سینمایی سال ۹۳ را فاجعه خواند و گفت: کسانی که در جایگاه تصمیم گیرنده در سینما هستند، چون اصلا سابقه کاری در این زمینه ندارند، باعث تشویش فضای سینما در سال ۱۳۹۳ شده اند که نمونه آن را در بحث نمایش فیلم های امسال شاهد بودیم که هم جامعه سیاسی و هم اهالی سینما بسیار از این اتفاقات ضربه خوردند.

وی در ادامه گفت: امسال فیلم‌های جشنواره فجر فاقد محتوای داستانی، تکنیکی و فرمی بوده اند و بنظرم ضعیف ترین جشنواره در این سی و سه دوره را، امسال شاهد بودیم که در سالن های نمایش فیلم بسیاری از تماشاگران در اواسط فیلم سالن را ترک می کردند. با وجود این اتفاقات باید سال ۹۴ را بسیار کم فروش و ناامیدکننده بدانیم. امثال رضا داد نهایتا توانایی ناظر کیفی بودن فیلم ها را می توانند، برعهده بگیرند، وقتی که چنین مدیری در راس هرم جشنواره فجر قرار می‌گیرد، باید انتظار یک جشنواره بی خاصیت را داشت.

کارگردان «مستانه» خاطرنشان کرد: باید مدیران این سازمان نگاه ارباب و رعیتی را کنار بگذارند و به بخش خصوصی بیشتر بها بدهند، حتی باید افراد خبره از جامعه صنفی تهیه کنندگان در شورای صنفی نمایش حضور داشته باشد، به این دلیل که کسانی که بالای ۳۰ سال است درسینمای این کشور فعالیت می کنند، از دلسوزان واقعی سینما هستند و آرزوی سلامتی سربلندی برای این مملکت می کند. همچنین از لحاظ میدانی به این نکته مسلطند که اکران فیلم ها در کدام ماه و چه زمانی مناسب است. متاسفانه به تجربیات اعضای صنف تهیه کنندگان هیچ توجهی نمی شود.

وی در رابطه با گروه «هنروتجربه» گفت: فیلمسازانی که در این گروه آثار خود را به نمایش در می آورند، بسیار خوشحال هستند. بخاطر اینکه این فیلم ها چون از نظر مضمون داستان خوبی ندارد و بازیگران خاصی هم درآن حضور پیدا نمی کنند. اما فیلم هایی مثل ماهی وگربه یا پرویز در حالت عادی اکران در سینماها فروش خواهند کرد و نیازی به اکران این مدلی نخواهند داشت. در مجموع یقین دارم، بیشتر فیلمسازان این فیلم ها حجت الله ایوبی را برای اکران این فیلم های چرک، مورد هجوم قرار دادند و ایشان هم برای دلخوشی این فیلمسازانم این گروه را افتتاح کرد و چندین سالن سینما و حدود ۲ میلیارد پول را هدر داد.

وی در ادامه سینما را بیمار دانست و بیان کرد: سینمای ایران در این ۲ سال بیمار شده است و باید این سینما را تحویل طبیب داد تا برای بهبودی و سلامتی آن داروی تجویز کرد تا شاهد سرپایی سینمای ایران در سطوح مختلف دنیا باشیم ولی با این مدیریت و مسئولان بیاد منتظر شکست های پی در پی در زمینه های مختلف فرهنگی وسینمایی باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها