صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم آلیس آنسوی آینه ( Alice Through the Looking Glass )

نقد و بررسی فیلم آلیس آنسوی آینه ( Alice Through the Looking Glass )

ph4o 2016 06 0344455

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جانی دپ که احتیاجی به معرفی ندارد. هلنا بونهام هم که از زمان حضور تیم برتون در سینما، با او بوده و در فیلمهایش حضور داشته، دیگر بازیگر فیلم است. میا واشیکوفسکا هم که یکی از پرکارترین بازیگران جهان در دو سه سال اخیر بوده، بازیگر نقش اصلی فیلم می باشد. آن هاتاوی و ساشا بارون کوهن هم از دیگر بازیگران مطرح فیلم به شمار می روند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

داستان فیلم چندین سال پس از اتفاقات قسمت اول رخ می دهد و داستان مد هتر ( جانی دپ ) را روایت می کند که مدعی است خانواده اش که چندین سال قبل مفقود شده کماکان زنده هستند. اما کسی حرف او را باور نمی کند و در این وضعیت ملکه سفید ( آن هاتاوی ) پیشنهاد می دهد که آلیس ( میا واشیکوفسکا ) به سراغ ماشین زمان که در اختیار تایم ( ساشا بارون کوهن ) برود تا…

کارگردان کیست ؟        

جیمز بابین که عمده موفقیت هایش را مدیون ساخت سریال موفق « Flight of the Conchords » می باشد. بابین همچنین کارگردان فیلمهای « ماپت ها » بوده است.

indi5555ne23424

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

هیچ نکته ای؛ همه جا امن و امان است!

نکات مثبت فیلم ؟

طراحی لباس فیلم چشم نواز و قابل ستایش است.

جلوه های ویژه را هم می توان از جمله نقاط قوت فیلم محسوب می کرد. البته CGI از لحاظ طراحی بصری جذاب هستند و تقابل بازیگران در مقابل پرده سبز ، کمی توی ذوق می زند.

نکات منفی فیلم؟

« آلیس آنسوی آینه » علنا در بخش فیلمنامه و پیشبرد داستان ناتوان است و برگ برنده ای برای غافلگیری مخاطبش ندارد. داستان فیلم بی مزه و کِش دار روایت می شود و هیچ اوج و فرودی در داستان بوجود نمی آید. شخصیت های داستان نیز از خودشان در قسمت قبل عقب تر هستند.

شوخی هایی که در فیلمنامه نوشته شده فاقد جذابیت هستند و از میزان گزندگی این شوخی ها نیز تا حد زیادی کاسته شده و به قول معروف، پالایش شده تر هستند. این مسئله باعث کسل شدن تماشاگر می شود چراکه باید به پای گفتگوی شخصیت هایی بنشینند که احتمالا خودشان هم از مکالماتشان حوصله شان سر رفته است!

نکته عذاب آور دیگر فیلم این هست که بازیگران مطرح فیلم نیز نسبت به قسمت قبل، افت محسوسی را تجربه کرده اند که البته دلیل این نمایش ضعیف به فیلمنامه ضعیف مرتبط است. جانی دپ و هلنا بونهام کارتر ظرفیت های به هدر رفته فیلم محسوب می شوند.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/06/phoca_thumb_l_7-f38.jpg

حرف آخر :

چند سال انتظار برای مشاهده مجدد آلیس در سرزمین عجایب فانتزی و جذابش در « آلیس آنسوی آینه » ارزشش را نداشت. فیلم یک دنباله سرهم بندی شده از کلیشه های رایج سفر در زمان و عشق و باور و مسائلی از این دست می باشد. شاید بهتر می بود تیم برتون بر صندلی کارگردانی تکیه می زد تا حداقل نبوغش در خلق موقعیت ها و پرورش دیوانگی های فانتزی کمی رنگ و لعاب بهتری به خود می گرفت؛ رنگ و لعابی که به نظر می رسد دیگر وجود خارجی ندارد.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!

 

alidck333rr

آلیس آنسوی آینه (Alice Through the Looking Glass)

کارگردان : James Bobin

فیلمنامه : Linda Woolverton

بازیگران :

Johnny Depp…Hatter Tarrant Hightopp

Mia Wasikowska… Alice Kingsleigh

Helena Bonham Carter … Iracebeth

Anne Hathaway … Mirana

Sacha Baron Cohen… Time

و…

ژانر : ماجراجویی

رده سنی : PG ( مناسب برای افراد بالای 7 سال)

زمان : 113 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
moon
moon
1 سال قبل

دقیقا ضعف فیلم بخاطر فیلمنامه ی خیلی بد فیلم بود که تقریبا اصلا از مایه ی داستان اصلی هیچ استفاده ای نشده و فکر میکنم تن نویسنده ی اصلی اثر را در گور لرزانده :))) داستان صحنه های اکشن و کمدی بدی دارد که نقطه ضعفش است شخصیت های آنتاگونیست و پرو تاگونیست مثل احمق ها بنظر میرسند و هیچ نقطه ی اوجی در کار نیست بیننده با فیلم همذات پنداری کمی میکند و هر چقدر میخواهد دل به داستان بدهد گویی فیلم او را پس میزند جلوه های ویژه بخوبی استفاده نشده و در جاهایی رنگ فیلم بسیار تند و زننده است البه باید بگویم شاید این موضوع برای بچه ها جذاب باشد اما دنیای فانتزی که فیلم خلق میکند دنیای جالبیست که تمام نمیشود زیرا داستانش میل بیننده را ارضا نمیکند با این حال لگر نسخه ی اول فیلم آلیس در سرزمین عجایت به کارگردانی تیم برتون را دیده اید توصیه میکنم این فیلم را ببینید و بعد به قدرت تیم برتون در قسمت 1 پی ببرید ممنون از نقد خوب شما 🙂