صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : آیا جامعه باید هزینه هنرمندان را در زمان کهولت سن شان پرداخت کند؟ / نظر شما در اینباره چیست ؟

آیا جامعه باید هزینه هنرمندان را در زمان کهولت سن شان پرداخت کند؟ / نظر شما در اینباره چیست ؟

IMG20534331323

در هفته های گذشته صحبت هایی درباره هنرمندان از دستمزدهای میلیاردی برخی بازیگران تا گوشه گیری و انزوای برخی از بازیگران پیشکسوت شکل گرفت که فضای رسانه ای کشور را تحت تاثیر قرار داد. آنچه همواره در میان جامعه ی هنری در حال مباحثه و گفتگو بوده، بحث کمک به هنرمندانی است که به فراخور سن بالا و یا مسائل دیگر از حضور بر پرده ی سینما و تلویزیون کنار رفته اند. اینک بحث برای در نظر گرفتن حقوقی ماهیانه و یا کمک های مستمر بعد از دوران بازیگری و سایر رشته های مرتبط با هنر در میان اهالی جامعه ی هنری و غیر هنری مطرح شده است و البته صداهایی نیز در مخالفت با این موضوع بوجود آمده است.

گروهی بر این عقیده اند که برای کسانی که سالها در زمینه ی هنری و رشته های مرتبط با آن مشغول به کار هستند باید پس از کناره گیری و بازنشستگی ، دولت برای این افراد تسهیلاتی به وجود آورده تا از لحاظ مالی درمانی و مادی تامین گردند. چرا که هیچ کس نمی تواند تا پایان عمر همواره در صحنه حضور داشته باشد. مهم ترین استدلال این گروه این است که این افراد تمام عمر خود را صرف انجام کارهای هنری و خدمت به مردم کرده اند و حال باید در زمانی که توانایی آنان از دست رفته ، جامعه وظیفه خود را انجام دهد و به یاری آنها بشتابد. هر گاه خبری از زمین گیری و گرفتاری این افراد در رسانه ها پخش می شود موضع و فریاد این گروه نیز بلندتر و رسا تر می شود.

اما در طرف مقابل گروه دیگری وجود دارند که معتقد هستند هر کس در زمانی که مشغول فعالیت در هر رسته و صنفی است باید برای آینده و زمانی که رو به کهولت و فرسودگی می رود فکری کند. مگر نه آن که بیشتر اقشار جامعه در طول سالهای فعالیت خود اقدام پرداخت هزینه برای بیمه کردن خود می کنند تا در آینده از کنار این آینده نگری و پس انداز دارای حقوق بازنشستگی و بهره مندی از مزایای دارو و درمان آن باشند. پس چرا این قشر از جامعه به فکر آینده ی خود نمی باشند و انتظار دارند تا در زمانی که دچار نقصان و مشکل شدند جامعه هزینه های آنها را پرداخت کند؟ آیا اگر امروز یک کارگر ساختمانی یک کارمند اداره یا یک پزشک و مهندس هر آنچه درآمد دارد را صرف خود کند بدون اینکه به فکر زمان کهولت باشد می تواند در آینده انتظار دریافت کمکهای مالی و سایر خدمات اجتماعی از سوی جامعه را داشته باشد؟

نظر شما چیست؟ آیا جامعه باید بار مالی دوران بازنشستگی هنرمندان را به دوش بکشد ؟ یا هنرمندان تافته ای جدا بافته نیستند و باید خود برای آینده شان به فکر باشند؟

لطفا نظراتتان را در بخش نظرات برایمان ارسال کنید یا در جامعه مجازی مووی مگ عضو شده و در بحث های سینما دوستان درباره این موضوع شرکت نمائید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها