صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : نادر و سیمین برنده ی جنشواره ی ارمنستان

نادر و سیمین برنده ی جنشواره ی ارمنستان

jodaee_nader_az_simin
هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم ارمنستان روز گذشته در حالي به كار خود پايان داد كه فيلم‌هاي ايراني “جدايي نادر از سيمين” و “مندو” به ترتيب برنده زردآلوي طلايي بهترين فيلم بلند سينمايي و جايزه فيبرشي هيات داوران فيلم كوتاه اين دوره از رقابت‌ها شدند
به گزارش سايت خبري ارمنيا نيوز، مراسم اعطاء جوايز جشنواره امسال ارمنستان روز گذشته با حضور مقامات فرهنگي اين كشور در ايروان به كار خود پايان داد و جايزه برتر اين دوره از رقابت‌ها (جايزه زردآلوي طلايي بهترين فيلم سال) به فيلم ايراني “جدايي نادر از سيمين” به كارگرداني اصغر فرهادي اعطاء شد.

فيلم “جدايي نادر از سيمين” كه دو روز پيش نيز در رقابت‌هاي سينمايي سن‌پطرزبورگ توانست جايزه بهترين فيلم سال را به خود اختصاص دهد، داستان زني است كه مي‌خواهد ايران را براي زندگي در خارج از كشور ترك كند ولي همسرش به خاطر نگهداري از پدر آلزايمري‌اش، حاضر به همراهي او نيست و كار آنها به دادگاه خانواده و قرار گرفتن در برابر قانون مي‌كشد.

جايزه فيبرشي هيات داوران بخش فيلم‌هاي كوتاه اين دوره از رقابت‌ها نيز به فيلم ايراني “ماندوو” (خسته) به كارگرداني ابراهيم سعيدي اعطاء شد.

اين فيلم داستان يك خانواده آواره كرد ايراني در عراق را روايت مي كند كه پس از 28 سال اقامت در عراق تلاش مي كنند تا به زادگاه شان در ايران برگردند.

ديگر برندگان اين دوره از رقابت‌ها به شرح زير است:
در بخش بين‌المللي فيلم‌هاي سينمايي:
فيلم «روزنامه‌هاي موسان» به كارگرداني «پارك جانگبوم» برنده «زردآلوي نقره‌اي»
فيلم «جايزه» به كارگرداني «پائولا ماركوييچ» برنده جايزه ويژه هيات داوران

در بخش بين‌المللي فيلم‌هاي مستند:
مستند «جهاني بر طبق ايون بي» به كارگرداني «الكساندر نانائو» برنده زردآلوي طلايي
مستند«چراگاه‌ تابستاني» به كارگرداني «لين ترو»، «نلسون واكر» و «تي‌سرينگ پرلو» برنده زردآلوي نقره‌اي
مستند «هيچ چيز باشكوه» به كارگرداني «احمد سيدكشميري» برنده جايزه ويژه
بنا براين گزارش، در اين دوره از رقابت‌ها 150 فيلم به نمايش درآمد كه 67 فيلم از اين فيلم‌هاي در چهار بخش مختلف با يكديگر به رقابت‌ پرداختند
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها