صفحه اصلی > پنج برتر : 5 اتفاقی که احتمالا با اکران فیلمهای خارجی در ایران رخ خواهد داد!

5 اتفاقی که احتمالا با اکران فیلمهای خارجی در ایران رخ خواهد داد!

Hail Caesar3

با توجه به مطرح شدن بحث اکران فیلمهای خارجی در سینمای ایران، اینبار در پنج برتر به سراغ 5 اتفاقی رفته ایم که در زمان اکران این فیلمها امکان وقوع آن وجود دارد. شما می توانید اتفاقات و پیش بینی های دیگر خود را در بخش نظرات برایمان ارسال نمائید.

5- دخالت تهیه کنندگان ایرانی : در این بین نباید از تهیه کنندگان آثار داخلی هم غافل بود چراکه ثابت کرده اند در سالهای اخیر همواره علاقه مند به گذاشتن چوب لای چرخ اکران فیلمهای خارجی در ایران هستند و معتقدند که اینکار باعث ضرر سینمای ایران خواهد شد. این تهیه کنندگان علاقه ای به رقابت سالم ندارند و ترجیح می دهند حریف را ناجوانمردانه از میدان به در کنند به همین جهت باید منتظر هر نوع اقدام متقابلی از جانب آنان بود.

AR AL942 584545246

4- آواز خواندن در سینما : بحث آوازخوانی در آثار هالیوودی یکی دیگر از مسائلی است که احتمالا باعث دردسر سینماداران خواهد شد چراکه در این فیلمها معمولا مشهورترین خواننده های جهان که در ایران هم طرفداران خاص خودشان را دارند، بخش هایی از فیلم را با موسیقی و صدای خود تحت تاثیر قرار خواهند داد. از جهت اینکه اخیراً صدای یاس از فیلم « بارکد » حذف شد و در عوض طرفداران این خواننده در سینماها موسیقی حذف شده وی را در سینماهای مختلف پس از پایان فیلم می خواندند، می توان اصلی ترین نگرانی سینماداران و صادر کنندگان مجوز اکران را بحث موسیقی در آثار دانست؛ این وضعیت با اکران فیلمی همانند « 8 مایل » مشخصاً وارد مرحله بحرانی تری نیز خواهد شد!

H3443aesar3

3- پائین کشیدن فیلم از پرده سینما : بعد از مسیر پُر پیچ و خم دریافت مجوز نمایش، بحث اکران عمومی مطرح می شود که این قضیه خودش یک داستان دیگر را شامل می شود. در این بخش اکران یک اثر می تواند از بازه زمانی یک سانس گرفته تا یک هفته در معرض خطر باشد چراکه احتمالا عده ای بی توجه به مجوز قانونی اکران که توسط وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران صادر شده، به سینماها هجوم خواهند برد و نمایش فیلم مذکور را به حالت تعلیق درخواهند آورد و پوستر فیلم را هم نیست خواهند کرد!

sanso34534533

2- سانسور: فارغ از بحث محتوایی آثار که قطعاً در زمان اکران در ایران مورد بررسی قرار خواهند گرفت، مقوله پوشش بازیگران فیلم نیز از جمله بزرگترین دغدغه نمایش دهندگان فیلم خواهد بود. البته در حال حاضر در برخی از سینماهای پایتخت که نمایش دهنده آثار سه بعدی با کیفیت فوق العاده می باشند، با این مقوله به ملایمت رفتار شده اما در بحث اکران گسترده سراسری شاید تمهیدات ویژه ای برای آن به کار گرفته شود. البته با پیشرفت تکنولوژی در این عرصه که صدا و سیما با جدیت در حال بکارگیری آن می باشد، می توان از وسائل تزئینی برای حل معضل و یا طراحی لباس بر تن بازیگران اقدام نمود.

wih1jwvg77070

1- دریافت مجوز نمایش : مجوز نمایش از آن دسته مواردی است که هر تهیه کننده ای به آن توجه ویژه ای دارد تا بتواند با کمترین تغییرات ممکن در محتوای فیلمش آن را دریافت نماید. اما برای اکران عمومی فیلمهای خارجی بحث دریافت مجوز نمایش می تواند وضعیت به مراتب پیچیده تری داشته باشد چراکه خط قرمز های شورای بازبینی که نمونه آخر آن را درباره اظهار نظر این شورا درباره فیلم جدید کاهانی شاهد بودیم، چندان لطیف نیست. این وضعیت زمانی می تواند پیچیده تر شود که این اعضاء بخواهند به عنوان مثال به تماشای فیلم « Her » بنشینند و در نهایت درباره آن اظهار نظر کنند. شاید اظهار نظر نهایی به این شکل باشد : « در فیلم « Her » شخصیت مرد داستان برای یک ربات کامپیوتری له له می زند! »

 

 

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها