فیلم «کفش قرمز و هفت کوتوله» بابت نمایش شرم از چاقی شخصیت فیلم مورد انتقاد قرار گرفته است.
به گزارش مووی مگ به نقل از تسنیم، روزنامه دیلیتلگراف گزارش کرده است بازسازی «سفید برفی» در جشنواره فیلم کن تبلیغ شد، در آمریکا زیر فشار انتقادها بابت «شرم از چاقی» یکی از شخصیتهای انیمیشنی قرار گرفته است. «کفش قرمز و هفت کوتوله»، مضحکه کرهای، دختر کوچک گردنکلفتی را به تصویر میکشد که در جستجوی طولانی مدت سفید برفی بلند و باریک است.
شعار فیلم میگوید «چه میشد اگر سفید برفی زیبا نبود و هفت کوتوله آن چنان کوتاه نبودند؟»
در تیزر فیلم که روی یوتیوب منتشر شده است، کوتولهها را پنهان شده در کلبه سفید برفی نشان داده میشود که مخفیانه لباس عوض کردن او را تماشا میکنند. در حالی که آنان سفید برفی را چشمچرانی میکنند، کوتولهها به شکل محسوسی از بلند و باریک بودن سفید برفی به وجد میآیند – اما وقتی او کفش قرمزش را در میآورد، زن لاغر پیشین ناگهان چاق میشود. کوتولهها از ترس واکنش نشان میدهند.
این مسئله موجب ایجاد کمپینی به رهبری تس هالیدی در فضای مجازی شده است.
در آن سو گاردین گزارش کرده است کلویی گریس مورتز، بازیگر جوان فیلم دربرابر فضای انتقادی علیه پوستر تبلیغاتی فیلم واکنش نشان داده است. او در توییتی نوشته است «اکنون کاملاً بازاریابی کفش قرمز را بررسی کردهام، درست اکنون وحشتزده و عصبانی هستم همانطور که دیگران هستند، این با من یا تیم من تأیید نمیشود.»
مطابق سیناپس روی وبسایت استودیو لوکاس کریتیو، «کفش قرهمز و هفت کوتوله» داستان «شاهزادهای است که لباسش برای میهمانی جهان شاهزادگان اندازهاش نمیشود.» مورتز صدای نقش اصلی فیلم را به عهده دارد.
البته سوجین هوانگ بابت پوستر عذرخواهی کرده و تأکید کرده است کمپین تبلیغاتی فسخ میشود.