صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم من و شارمین

نقد و بررسی فیلم من و شارمین

1314435 89601145

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

ویشکا آسایش که در سالهای اخیر بسیار فعال بوده و در فیلم پرفروش امسال یعنی « نهنگ عنبر 2 » نیز حضور داشته، بازیگر نقش اصلی فیلم است.پژمان بازغی و سحر قریشی پرکار نیز دیگر بازیگران فیلم هستند. گوهر خیراندیش هم در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

تینا ( ویشکا آسایش ) دختری است که براساس خرافات، منتظر حضور فردی به نام شارمین کوپال است تا به زندگی اش وارد شود و با او ازدواج نماید. او در ادامه داستان از طریق فسبوک با مردی ( پژمان بازغی ) آشنا می شود و…

کارگردان کیست ؟

بیژن شیرمرز که کارگردان کم کاری هست که پیش از این در سال 1392 اثری تحت عنوان « لعنتی خنده دار » را با حضور بازیگرانی چون شهرام قائدی و سمانه پاکدل ساخته است.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2017/09/phoca_thumb_l_5-d1c.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

« من و شارمین » اثر سطحی است اما بهرحال، به سمت ابتذال پیش نمی رود و با متوسل شدن به شوخی های جنسی، سعی در جذب مخاطبش ندارد.

نکات منفی فیلم ؟

جزئیاتی در فیلم وجود ندارد که بتواند مخاطب را تا انتهای داستان جذب نماید. روند کلی داستان تکرار کلیشه های بهم رساندن یک مرد و زن نامتناجس است که در سالهای اخیر در سینمای ایران رونق داشته است، بدون هیچ نوآوری خاصی.

« من و شارمین » در هنگام فیلمبرداری صحنه های معدودی که نیاز به حضور بدلکار هست، بسیار ناامید کننده است. به یاد بیاورید سکانس پریدن از روی میله ها که سایز متفاوت بدلکار و سحر قریشی مخاطب را به تعجب می اندازد!

پژمان بازغی و ویشکا اسایش بازیهای خشک و ناامید کننده ای از خود به نمایش گذاشته اند. اصولاً جای دادن بازغی در چارچوبی که فیلم مد نظر داشته، اشتباه بزرگی بوده و منجر به ارائه بازیهای ناامید کننده دو بازیگر فیلم شده است. دیگر بازیگران فیلم از جمله سحر قریشی و مجید صالحی نیز همانی هستند که در سالهای اخیر بوده اند.

فیلم در تدوین نیز دچار ایرادات فراوانی است که به چشم مخاطب می آید.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2017/09/phoca_thumb_l_2-63e.jpg

حرف آخر :

« من و شارمین » شاخصه های یک فیلم سینمایی را به همراه ندارد و بیشتر مناسب تلویزیون می باشد. فیلم اگرچه سعی در مبارزه با خرافه پرستی دارد و از این حیث اثر قابل احترامی است، اما در ساخت اثر از مولفه های سینمایی استفاده نشده و بطور خلاصه، به سختی مخاطب را با خود همراه می سازد.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

 

نام فیلم : من و شارمین2562sharim2nd292

کارگردان : بیژن شیرمرز

نویسنده : بیژن شیرمرز

تهیه کننده : بیژن شیرمرز

بازیگران :

ویشکا آسایش

پژمان بازغی

گوهر خیراندیش

سحر قریشی

و…

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها