صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بحران برای « بلید رانر 2049 » / آیا این فیلم یک شکست تمام عیار را در گیشه تجربه خواهد کرد؟

بحران برای « بلید رانر 2049 » / آیا این فیلم یک شکست تمام عیار را در گیشه تجربه خواهد کرد؟

image 13960716239 bladerunner2049 3

در حالی که تحلیلگران گیشه پیش‌بینی می‌کردند فیلم علمی-تخیلی «بلید رانر 2049» در نخستین آخر هفته اکران خود به فروش حدود 50 میلیون دلار دست پیدا کند، آمار فروش بلیت در روزهای جمعه و شنبه نشان می‌دهد این فیلم عظیم 155 میلیون دلاری هرچند با استقبال منتقدان مواجه شده، اما در گیشه به اندازه گمانه‌زنی‌ها موفق نخواهد بود. در حالی که آمار دقیق فردا اعلام می‌شود، حالا فروش افتتاحیه بین 31 تا 32 میلیون دلار برای دنباله فیلم ریدلی اسکات پیش‌بینی شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، ددلاین گزارش داده که این فیلم در روز اول اکرانش که جمعه بود، 12.6 میلیون دلار فروخت، اما در روز دوم با 11 درصد کاهش حدود 11.2 میلیون دلار درآمد کسب کرد و حالا بر اساس پیش فروش بلیت‌های یکشنبه شب احتمالا حدود 31.3 میلیون دلار از اکران افتتاحیه‌اش به دست می‌آورد. این در حالی‌ست که روز جمعه افتتاحیه 45 میلیون دلاری برای فیلم پیش‌بینی می‌شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد 53 درصد مخاطبان فیلم مردان مسن‌تر از 25 سال هستند و حالا تحلیلگران می‌گویند فیلمی با چنین بودجه عظیمی بدون جلب نظر نوجوانان و زنان نمی تواند به فروش بالایی دست یابد. ریتم فیلم برای مخاطبان جوان‌تر کند است و تماشاگران زیر 25 سال در سایت سینمااسکور به فیلم درجه B داده‌اند.

در مقایسه میان «بلید رانر» و «مکس دیوانه: جاده خشم» که هردو دنباله فیلم‌های علمی-تخیلی دهه 1980 هستند، گفته می‌شد فیلم دنی ویلنوو از فروش افتتاحیه «مکس دیوانه» (45 میلیون دلار) سبقت می‌گیرد، اما حالا مشخص شده که چنین نیست و تحلیلگران می‌گویند دلیلش سریع‌تر پیش رفتن داستان «مکس دیوانه» بوده که تماشاگران نوجوان را جلب می‌کرد.

نکته دیگر آن است که زوج تام هاردی و شارلیز ترون برای تماشاگران زن نوجوان و جوان جذاب‌تر بود، در حالی که در فضای غمگین و دلگیر «بلید رانر 2049» رایان گاسلینگ قهرمان مردی است که زوج زن همراهش نیست.

باید منتظر آمار دقیقی ماند که فردا منتشر می‌شود، اما فروش 32 میلیون دلاری «بلید رانر 2049» در نخستین آخر هفته اکرانش می‌تواند برای برادران وارنر و سونی که تولید و پخش این فیلم حماسی درباره آینده را بر عهده داشته‌اند، شکستی تمام عیار باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها