دیوید فینچر سینمای بسیار دقیق و پروسواسی دارد. فیلمهایش با ظرافتهای زیباییشناسانه ساخته میشوند و شخصیتهایش کارآگاهان، قاتلان باهوشی که حسابشده عمل میکنند، و نوابغی هستند که سرسختانه و بیامان اهدافشان را دنبال میکنند، درست مثل خود فیلمساز.
به گزارش مووی مگ به نقل از هنر و تجربه، فینچر که با برداشتهای متعدد تا رسیدن به نتیجه مورد نظرش شناخته میشود، فیلمسازی است که به جزییات بسیار اهمیت میدهد و انگار مهارتش را به بینقصی و تمامعیار بودن آثارش اختصاص داده است. در ویدئومقالهی تازهای که در فضای مجازی قرار گرفته است، تمرکز ویژهای بر مراحل پس از تولید آثار فینچر صورت گرفته که نتیجههای جالب توجهی را در پی داشته است.
به عنوان مثال «شبکه اجتماعی» هزار نما دارد که جلوههای بصری روی آنها صورت گرفته است و این آمار حتی از «گودزیلا»ی سال ۲۰۱۴ گَرِث ادواردز هم بیشتر است! همهی این تلاشهای فینچر به منظور رسیدن به بهترین نسخهی نهایی است و اغلب جلوههای بصری مورد نظر این فیلمساز اصلاً به چشم عموم مخاطبان هم نمیآید. به عنوان مثال در «دختری با خالکوبی اژدها» چگونگی سوپرایمپوز چهرهی رونی مارا در نقش لیزبت سَلِندِر بر کلاه ایمنی/ چهره موتورسوار بدل بررسی شده است. در این صحنه فینچر بهراحتی میتوانست اجازه دهد بدلکار به جای لیزبت قرار بگیرد و با سر گذاشتن کلاه ایمنی و پنهان کردن چهرهی بازیگرش در وقت و سرمایه صرفهجویی کند؛ اما روایت میگوید که لیزبت عجله دارد و تهییجشده و متزلزل است. در واقع این تصاویر پرجزییات و از لحاظ بصری غنی در خدمت داستان بیامان و نفسگیری هستند که فینچر سعی در روایت آن دارد.
جدیدترین پروژه فینچر با عنوان «شکارچی ذهن» امروز جمعه در «نتفلیکس» عرضه میشود و تردیدی نیست که باز هم شاهد این جزییات و مهارتهای سینمایی خواهیم بود.