صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : آکادمی اسکار از « ونسا ردگریو» تقدیر کرد

آکادمی اسکار از « ونسا ردگریو» تقدیر کرد

wh_reds

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در لندن از ونسا ردگریو بازیگر بریتانیایی به طور ویژه تقدیر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ونسا رد گریو بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها در وست اند شهر لندن در نمایش «رانندگی برای خانم دیزی» روی صحنه می‌رود.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، یکشنبه شب درست یک روز پس از اعطا جایزه اسکار افتخاری به جیمز ارل جونز در لندن، با هدف تقدیر از حدود نیم قرن حضور سینمایی ردگریو به طور ویژه از این بازیگر بریتانیایی تقدیر کرد.

این تقدیر با عنوان «ادای احترام آکادمی به ونسا ردگریو» انجام شد. تاکنون سابقه نداشت آکادمی در اروپا به طور ویژه از یک چهره سینمایی تقدیر کند.

ونسا ردگریو از شناخته‌شده‌ترین اعضا یکی از معروف‌ترین خانواده‌های هنری بریتانیاست. تمام خانواده او در دنیای سینما و تئاتر فعال بودند و هستند.
او دختر مایکل ردگریو و ریچل کمپسن، خواهر بزرگ لین ردگریو و کورین ردگریو و مادر ناتاشا ریچاردسن و جولی ریچاردسن است که غیر از جولی، باقی آن‌ها از دنیا رفته‌اند.
ردگریو در فیلم‌های شاخص بسیار از جمله «آگراندیسمان» (1966)، «مورگان!» (1966)، «ایزادورا» (1968)، «مری، ملکه اسکاتلند» (1971)، «جنایت در قطار سریع‌السیر شرق» (1974)، «جولیا» (1977)، «بوستونی‌ها» (1984)، «هواردز اند» (1992)، «دختر، گسیخته» (1999) و «تاوان» (2007) نقش‌آفرینی کرده است.
او شش بار نامزد اسکار شد که چهار بار آن در نقش اصلی و دو بار در نقش مکمل بود و برای «جولیا» اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را به خانه برد. 
ردگریو 74 امسال با فیلم «کوریولانوس» اولین تجربه کارگردانی رالف فاینس بازیگر بریتانیایی، یکی از بخت‌های اصلی اسکار بخش بازیگری است. او فیلم‌های «ناشناس» به کارگردانی رولند امریش و «The Whistleblower» ساخته لاریسا کوندراکی را هم آماده نمایش دارد.

مراسم تقدیر از ونسا ردگریو در مجتمع سینمایی «کرزن سوهو» با حضور رالف فاینس، مریل استریپ که در فیلم «جولیا» با او همبازی بود، جین فاندا دیگر همبازی او در «جولیا» و لیام نیسن داماد او برگزار شد. سر دیوید هر مجری مراسم بود و سید گنیس رئیس سابق آکادمی هم در مراسم حضور داشت.
به گزارش خبرآنلاین، ردگریو از دوران جوانی در کنار فعالیت هنری به عنوان یک فعال سیاسی هم شهرت داشت. او از مخالفان تولید سلاح‌های هسته‌ای و جنگ ویتنام و از حامیان پرشور یاسر عرفات و جبهه آزادی‌بخش فلسطین بود.
اظهارات ردگریو در مراسم اسکار سال 1978 پس از دریافت جایزه برای فیلم «جولیا»، یکی از جنجالی‌ترین لحظه‌های تاریخ اسکار را رقم زد.
ردگریو از آکادمی به خاطر تقدیر از او با وجود «تهدیدهای گروه کوچکی از شرورهای صهیونیست» تشکر کرد، هرچند بعدا به خاطر این سخنان رسما توبیخ شد. ردگریو همچنان از مخالفان رژیم صهیونیستی است.

 

ذره بین : خداوند سایه این خانم و طائفه ی هنرمندش را از بریتانیا نگیرد!

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها