صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : فروش غیرمنتظره « مالاخولیا» در آغاز اکران

فروش غیرمنتظره « مالاخولیا» در آغاز اکران

11850_001
«لارس فون ترير»، كارگردان جنجالي برنده نخل طلا با جديدترين ساخته‌اش «ماليخوليا» توانست شروع چشمگيري در سينماهاي آمريكا داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم «ماليخوليا» جديدترين ساخته «فون ترير» از روز جمعه در سينماهاي آمريكا به‌روي پرده رفته است كه در سه روز آغازين اكران به فروش 270 هزار دلار رسيده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، اين ميزان فروش كه متوسط 14 هزار دلار براي هر سالن سينماي آمريكا را نشان مي‌دهد، ‌حتي از فيلم قبلي فون ترير «ضدمسيح» نيز فروش بالاتري داشته است.

«ماليخوليا» يك درام روانشناسانه است كه روايتي از يك واقعه ناگوار و فاجعه‌آميز است كه پايان خوشي نخواهد داشت. طرح اصلي فيلم‌نامه درباره سياره‌اي ناشناخته است که به شکلي غيرطبيعي به کره زمين نزديک مي‌شود و اين امر منجر به بروز اختلالات رواني نزد چند شخصيت مي‌شود.

فيلم «ماليخوليا» كه در جشنواره فيلم كن در فرانسه منجر به اظهارات جنجالي «فون ترير» و اخراج او از فستيوال شد، جايزه بهترين بازيگر زن را كسب كرد.

جنجال‌هاي فون ترير در جشنواره كن زماني شروع شد كه در نشست خبري نمايش «ماليخوليا» خود را يك نازي دانست كه براي هيتلر احترام قائل است. وي اظهار كرد كه به جنگ جهاني دوم تعلق ندارد و ضديهود هم نيست، اما نه خيلي زياد، چون اسرائيل موي دماغ است.

جنجال‌هايي كه پس از اين اظهارات به ‌وجود آمد اگرچه فون ترير را به عذرخواهي واداشت، اما برگزاركنندگان جشنواره كن كه از اين بابت شديدا عصباني شدند و با صدور بيانيه‌اي وي را به ‌علت اين گفته‌هايش «چهره نامطلوب» جشنواره ناميدند.

فون ترير تاكنون هشت ‌بار در بخش رقابتي كن آثارش را به نمايش گذاشته كه تنها يك‌ بار در سال 2000 با فيلم «رقصنده در تاريكي» نخل طلا را كسب كرده است. وي اولين‌بار در سال 1984 با فيلم «عنصر جنايت» به بخش رقابتي كن آمد كه تنها جايزه بهترين فيلم تكنيكي را گرفت.

وي پس از آن در سال 1991 با فيلم «اروپا»، در سال 1996 با «شكستن امواج»، در سال 2000 با «رقصنده در تاريكي»، در سال 2003 با «داگويل» و در سال 2005 با «مندرلي» نامزد نخل طلا بود. وي يك‌ بار جايزه هيأت‌داوران و يك‌ بار نيز جايزه بزرگ جشنواره كن را كسب كرده است.

اين كارگردان جنجالي هم ‌اكنون درحال نگارش فيلم‌نامه يك پروژه سينمايي جديد است كه البته كارگردان آن خودش نخواهد بود. اين پروژه سينمايي «رابطه سلطنتي» نام دارد كه «نيكولاي آرسل»، هموطن فون ترير آن را كارگرداني خواهد كرد.

 

ذره بین : حتی فروش فیلم هم مالاخولیایی هست!

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها