صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : حمله مدیران سینمایی دولت دهم به سازمان سینمایی / آنها توان تشخیص مفاهیم « همجنس گرایانه » را ندارند!

حمله مدیران سینمایی دولت دهم به سازمان سینمایی / آنها توان تشخیص مفاهیم « همجنس گرایانه » را ندارند!

هجوم

 

نامزد شدن فیلم «هجوم» شهرام مکری برای جایزه تدی جشنواره برلین باعث تعابیر جدیدی درباره این فیلم شده و سایت نزدیک به مدیران سینمایی دولت دهم با انتشار مطلبی معاون نظارت سازمان سینمایی که مجوز نمایش این فیلم را صادر کرده، زیر سوال برده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، سایت سینماپرس که در دوران مدیریت جواد شمقدری به عنوان بازوی رسانه‌ای سازمان سینمایی تاسیس شد و طی چهار سال اخیر منتقد سیاست‌های سازمان سینمایی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده در گزارش خود نوشته است: «ابراهیم داروغه زاده در سازمان سینمایی  پست سازمانی خطیری را غصب کرده است که با توجه به سوابق سازمانی و اداری در کارنامه ایشان درخواهیم یافت وی هیچ تخصصی جدی در حوزه نظارت و تعیین ارزش‌های دراماتیک ندارد. چنین مدیرانی حوصله خواندن یک فیلمنامه کامل را ندارند و با حواس جمع فیلم تماشا نمی‌کنند و نتیجه حواس جمع نبودن، می‌شود اعطای پروانه نمایش به فیلمی به نام «هجوم» که در جشنواره فیلم برلین در بخش تدی نامزد دریافت جایزه می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان استنباط کرد، ریاست اداره پروانه ساخت و نمایش، قدرت تمییز مفاهیم همجنسگرایانه را در فیلم هجوم ندارد، اما یک جشنواره تخصصی مثل برلیناله سریعا متوجه می‌شود که محور دراماتیک فیلم هجوم، درباره همجنسگرایی و از قضا نام شخصیت اصلی فیلم علی است

در این مطلب معاون نظارت سازمان سینمایی به حمایت از فیلم‌های «مساله‌دار» متهم شده است: «او از پس از انتصاب، ماموریتی که علیرضا رضاداد مشخص کرده را پیگیری می‌کند و به سراغ حل مساله اکران فیلم‌های توقیفی مسئله دار چند سال اخیر می‌رود و  انرژی فراوانی برای رفع توقیف فیلم ضد مردمی «عصبانی نیستم» صرف می‌کند و با اکران نسخه سانسور شده فیلم، سعی می‌کند نمایندگان مجلس را وادار به واکنش کند. جایگاه ریاست اداره نظارت و ارزشیابی آنقدر تنزل پیدا کرده که جناب داروغه‌زاده نقش روابط عمومی فیلم عصبانی نیستم را بازی می‌کند و کارگردان را به ملاقات نمایندگان مجلس می‌برد تا با تحریک نمایندگان مسیر رفع توقیف فیلم هموار شود. آیا این کنش‌گری با شأن سازمان ریاست اداره نظارت و ارزشیابی در تضاد نیست!؟ فیلم عصبانی نیستم حتی با در نظر گرفتن نسخه سانسور شده که به فرموده جناب داروغه‌زاده از محتوای ضد مردمی، حمایت از فتنه ۸۸ تطهیر شده، حاوی چه ارزش‌های سینمایی و مردمی است که ایشان چنین تلاش می‌کنند تا فیلم اکران شود؟»

این در حالی‌ست که سازمان سینمایی همچنان به اشکال گوناگون اجازه اکران این فیلم را صادر نکرده و در آخرین تحول خواستار حذف پنج دقیقه دیگر از این فیلم بعد از رفع توقیف گرفته است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها