صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم Arthur Christmas

نقد و بررسی فیلم Arthur Christmas

1

1- کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟!

بازیگران مطرحی در « آرتور کریسمس » صداپیشگی کرده اند. « جیمز مک آووی » ، « هیو لاوری » ، « بیلی نایی » و « جوان کیوزاک » از جمله این افراد هستند.

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

بابانوئل در هفتادمین ماموریت خود قصد دارد تا هدیه سال نوی بچه ها را به خانه آنها برساند و سپس رسماً بازنشسته شود!. انتظار می رود که بعد از او، یکی از پسرانش به نام استیو ( با صدای « هیو لاوری » ) وظیفه بابانوئلی را برعهده بگیرد. بابانوئل پسرِ دیگری هم به نام آرتور ( با صدای « جیمز مک آووی » ) دارد که وظیفه پاسخ دادن به نامه های ملت را دارد.اما درست در زمانی که می بایستی هدیه ها ارسال شود، هدیه یکی از بچه ها از قلم می افتد و آرتور تصمیم می گیرد برای اینکه دل آن بچه نشکند، خودش هرطور که شده هدیه او را دست خانواده اش برساند و…

3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

نداریم خب! « آرتور کریسمس » یک انیمیشن است!2

4-کارگردان کیست ؟

سرکار خانم « سارا اسمیت » که اصلی ترین فعالیت اش تا به امروز تهیه کنندگی تله فیلم بوده است. « سارا اسمیت » در عالم کارگردانی هم سابقه چندانی ندارد و به جز یکی دوتا مجموعه تلویزیونی کار دیگری انجام نداده است.

5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

این فیلم در اصل برای بچه ها ساخته شده پس در این مورد به هیچ چیز توجه نکنید!

6- نکات مثبت فیلم ؟

در روایت داستان خلاقیت های بسیاری به کار رفته است. البته باید این انیمیشن را با دیگر فیلمهای ” کریسمسی ” مقایسه کنید تا متوجه ارزش « آرتور کریسمس » شوید.

شروع فیلم و توضیحاتی که درباره نحوه فعالیت مدرن بابانوئل گفته می شود بسیار جالب توجه است. تا پیش از این همه فکر می کردند که بابانوئل سوار آن سورتمه های عجیب و غریبش می شود و از سقف به داخل خانه می آید، ا3ما در این فیلم متوجه می شویم که او به پیشرفته ترین تجهیزات ارتباطی مجهز است و کارش راحت تر از آن چیزی است که تابحال فکر می کردیم.

یکی از بهترین لحظه های فیلم زمانی است که بابانوئل پدربزرگ، با بابانوئل پسر درباره استفاده از تجهیزات ارتباطی و پیشرفته بحث می کند؛ در این بین پدربزرگ اعتقاد دارد که باید به روش سنتی هدیه مردم را پخش کرد اما پسر معتقد است که دنیا پیشرفت کرده و باید از تجهیزات هم کمک گرفت!

در فیلمهای ” کریسمی ” معمولاً شخصیتی منفی حضور دارد که در آخر فیلم ضایع می شود! اما جالب است که در« آرتور کریسمس » هیچگونه شخصیت منفی حضور ندارد!

« آرتور کریسمس » مملوء از صمیمیت است. در جای جای فیلم صحبت از دوست داشتن و لزوم توجه به مشکلات دیگران مطرح می شود و مخاطب کم سن و سالش را تشویق می کند تا اسباب راحتی اطرافیانش را فراهم کند. چه پیام خوب و آموزنده ایی! از این بهتر سراغ دارید؟

زمانی که فیلم به اتمام می رسد احساس خوبی دارم؛ احساسی که مطمئنم دیگران هم آن را تجربه خواهند کرد. این همان هدفی است که سازندگان « آرتور کریسمس » قصد داشتند تا به آن دست پیدا کنند؛ ایجاد حس خوب در تماشاگر.

7- نکات منفی فیلم ؟

دلتان می آید از این انیمیشن انتقاد بشنوین؟!

 

منتقد: میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها