صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : « مردان سیاه پوش : بین المللی » هم در گیشه شکست خورد! / گزارش باکس آفیس هفته

« مردان سیاه پوش : بین المللی » هم در گیشه شکست خورد! / گزارش باکس آفیس هفته

image 13980327915 img 20190617 130624

بعد از افتتاحیه ضعیف جدیدترین فیلم «مردان ایکس» در گیشه، دو محصول جدید فرانشیزهای مشهور دیگر هم با استقبال سرد تماشاگران آمریکای شمالی مواجه شدند و به نظر می‌رسد این تابستان فصل خوبی برای دنباله‌ها نباشد. «مردان سیاهپوش: بین‌المللی» و «شفت» جدیدترین قربانی‌های بی‌میلی تماشاگران هستند.

چهارمین قسمت از سری «مردان سیاهپوش» محصول سونی در سه روز اول نمایش خود در آمریکا و کانادا با ۲۸.۵ میلیون دلار صدرنشین گیشه شد اما کمتر از پیش بینی فروخت. این فیلم به زحمت توانست نصف سه فیلم قبلی در افتتاحیه درآمد کسب کند. هر سه فیلم قبلی «مردان سیاهپوش» در نخستین آخر هفته اکران بیش از ۵۰ میلیون دلار فروخته بودند.

در «مردان سیاهپوش: بین‌المللی» کریس همزورث و تسا تامپسون جایگزین ویل اسمیت و تامی لی جونز شده‌اند و هرچند انتظار فروش به اندازه سه گانه قبلی نمی‌رفت، اما تحلیلگران توقع افتتاحیه بالاتر از ۳۰ میلیون دلار داشتند.

برای خواندن نقد و بررسی فیلم « مردان سیاه پوش : بین المللی » در سایت مووی مگ اینجا کلیک کنید.

حالا سازندگان این فیلم به گیشه خارجی امیدوارند که در اولین هفته نمایش ۷۳ میلیون دلار از ۵۶ کشور درآمد کسب کرده است. این فیلم با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری ساخته شده که حدود نیمی از بودجه صرف شده برای «مزدان سیاهپوش ۳» است.

دیگر دنباله اکران شده این هفته «شفت» با بازی ساموئل ال جکسون و محصول مشترک برادران وارنر و نیولاین بود که با ۸.۳ میلیون دلار از ۲۹۵۲ سینما افتتاحیه مفتضحانه‌ای داشت. این نصف مبلغی بود که تحلیلگران گیشه انتظار داشتند. نسخه «شفت» که در سال ۲۰۰۰ اکران شد، در سه روز اول ۲۱.۷ میلیون دلار فروخته بود.

نسخه جدید «شفت» سه نسل از مردان گروه شفت با بازی جکسون، جسی آشر و ریچارد راندتری را کنار هم قرار داده که در نخستین فیلم «شفت» در سال ۱۹۷۱ بازی کرده بودند.

اما فقط فرانشیزها نیستند که در گیشه شکست خوردند. به گزارش ورایتی، کمدی «آخر شب» ساخته مایندی کینگ که در آن کینگ با اما تامپسون همبازی شده، از ۲۲۲۰ سینما فقط ۵.۱ میلیون دلار به دست آورد و فیلم نهم جدول فروش شد.

اما جدیدترین فیلم جیم جارموش یعنی «مرده‌ها نمی‌میرند» هم این هفته در ۶۱۳ سالن روی پرده رفت و با ۲.۳۵ میلیون دلار در رده دوازدهم قرار گرفت. این بهترین افتتاحیه برای فیلمی از جارموش است. نکته جالب آن که ۶۴ درصد تماشاگران فیلم بالای ۳۵ سال سن داشتند.

در گیشه این هفته «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲» در دومین هفته اکران خود ۲۳ میلیون دلار فروخت و دوم شد. مجموع فروش این انیمیشن در آمریکای شمالی به ۹۲ میلیون دلار رسید. همچنین «علاءالدین» محصول دیزنی که چهارمین هفته اکران خود را می‌گذراند، با ۱۷ میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. کل فروش داخلی این فیلم ۲۶۴ میلیون دلار شده است.

«مردان ایکس: ققنوس سیاه» با ۷۳ درصد افت فروش نسبت به افتتاحیه، فقط ۹ میلیون دلار فروخت و چهارم شد تا یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های گیشه امسال کامل شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها