هفت صبح: « فعالیت سامانه معرفی و فروش کالا و خدمات «بایا» که این روزها سردمدار تبلیغات تلویزیونی شده و سیامک انصاری نیز سفیر تبلیغاتی آن، چندان برای آحاد مخاطبان شناختهشده و ملموس نیست. تبلیغات این سامانه که قرار است کالا و خدمات تولیدکنندگان و فروشندگان عمده کشور را در پلتفرم خود درمعرض دید خریداران بگذارد، در روزهای اخیر با واکنشهای منفی بسیاری در جامعه روبهرو شده است. البته این خود ابزاری برای حک برند در ذهن مردم است که از تکنیکهای منفی تبلیغاتی و در اصطلاح تخصص «شکنجهگری تبلیغاتی» استفاده میکند. باوجود اینکه «بایا» دهها رقیب ریز و درشت داخلی مانند «دیجیکالا» دارد، این سوال پیش میآید که دلیل این حجم از تبلیغات چیست، هزینه آن چقدر و از کجا تامین میشود و همچنین هدف نهایی چه خواهد بود؟
آگهی تبلیغاتی «بایا» طی یک ماه اخیر از 9 شبکه تلویزیونی شامل شبکه یک، دو، سه، شبکه تهران، آیفیلم، ورزش، نمایش، نسیم و تماشا پخششده است. بررسیها نشان میدهد آگهیهای بایا در چندین قالب محتوا بین 20 تا 45 ثانیه و حتی 60 ثانیه نیز پخش شده است. اگر میانگین طول پخش این آگهیهای تبلیغاتی را 30 ثانیه در نظر بگیریم و همچنین با توجه به کاهش پخش این آگهیها در روزهای اخیر، میتوان برآورد کرد آگهیهای بایا بهطور متوسط روزانه 12 بار از هر شبکه تلویزیونی پخش میشود.
براین اساس با توجه به نرخهای متفاوت و مختلف پخش آگهی در شبکههای مختلف تلویزیونی و زمان پخش در شبانهروز، بهطور میانگین اگر نرخ پخش هر آگهی بایا را به ازای هر ثانیه 6 میلیون تومان در نظر بگیریم، پخش 3240 ثانیه آگهی بایا در روز، معادل روزانه 19 میلیارد و 440 میلیون تومان برای مالکان بایا آب میخورد. این مبلغ در ماه چیزی حولوحوش 583 میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد شد.»
خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :
مجری صدا و سیما: الکل خوبه به شرط اینکه همراهش مزه باشه! + ویدئو