صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر درباره پدران

5 فیلم برتر درباره پدران

12993

با توجه به فرا رسیدن روز پدر، اینبار تصمیم گرفتیم تا به معرفی 5 فیلم مشهور درباره پدران و فداکاری آنان بپردازیم. لیست فیلمهایی که درباره رابطه پدر و فرزند ساخته شده بسیار زیاد هست ( مثل آثار آدام سندلر ) اما سعی شده در این لیست آثار شاخص مورد توجه قرار بگیرد. شما می توانید فیلم محبوب خودتان درباره این موضوع را در بخش نظرات اعلام نمائید.

5 – آقای مادر (Mr. Mom ) : داستان این فیلم درباره مردی بود که پس از از کار بیکار شدن تبدیل به مردی خانه نشین می شد و تصمیم می گرفت به جای همسرش،به مشکلات بچه های کوچکش رسیدگی می کرد. در این فیلم کمدی ساده و دلنشین که استن دراگتی آن را کارگردانی کرده بود، مایکل کیتون ایفاگر نقش اصلی بود و لحظات جالبی را پدید می آورد که دیدنش خالی از لطف نبود.

12311

4- در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happiness ) : یکی از بهترین آثاری که می توان در ستایش فداکاری های پدر برای فرزند یافت. فیلم « در جستجوی خوشبختی » با بازی ویل اسمیت و پسرش جیدن اسمیت ،مملوء از پند و نصیحت های پدرانه و رابطه پر مهر میان یک پدر و پسر می باشد که در شرایط سخت زندگی در کنار یکدیگر قرار دارند و پدر دوست دارد با تمام مشکلاتی که در زندگی دارد، راه درست را به پسرش بیاموزد و اجازه ندهد مشکلات زندگی او را به فرد بدی در جامعه مبدل کند.

4501

3- در جستجوی نمو (Finding Nemo ) : انیمیشن محبوب « در جستجوی نمو » درباره یک دلقک ماهی به نام مارلین بود که به دنبال صید شدن پسرش به اسم نمو، مسیر طولانی را طی می کرد تا بتواند تنها فرزندش را یافته و نزد خود بازگرداند. این انیمیشن جذاب و تماشایی پیامهای اخلاقی فراوانی داشت و رشادت های مارلین در یافتن نمو، منجر به رویارویی او با چند حیوان بامزه دیگر نیز می شد. « در جستجو نمو » یکی از بهترین انمیشین های تاریخ سینماست.

43gernrn

2- آوای موسیقی – اشک ها و لبخندها (The Sound of Music ) : کاپتیان فون تراپ در فیلم « آوای موسیقی » با اینکه شاید پدر خیلی احساساتی برای هفت فرزندش نبود، اما قطعا یکی از مهربان ترین و دلسوزترین پدران تاریخ سینماست. کاپیتان فون تراپ قوانین نظامی را در خانه وضع کرده بود و فرزندانش نیز مجبور بودند از این قوانین تبعیت نمایند تا اینکه پرستاری به نام ماریا به خانه آنها وارد می شد و کاپیتان را مجبور می کرد تا روح لطیفش را هم نمایان سازد. « آوای موسیقی » یکی از زیباترین فیلمهای تاریخ سینما درباره روابط پدر و فرزندان می باشد؛ با اینکه تمرکز فیلم قرار بود درباره رابطه عاشقانه ماریا و کاپیتان باشد!

1504474

1- دزد دوچرخه (Bicycle Thieves ) : فیلم نئورئالیستی « دزد دوچرخه » اثر ویتوریو دسیکا، یکی از بهترین آثار ساخته شده درباره یک پدر وسختی های او برای کشیدن بار زندگی می باشد. این فیلم درباره پدری بود که پس از دزدیدن دوچرخه اش که تنها وسیله اش برای امرار معاش بود، با تلاش زیاد، دزد دوچرخه را می یابد اما نمی تواند دوچرخه اش را بازپس بگیرد. بازی لامبرتو مایجورانی در نقش آنتونیو ریچی در این فیلم که اتفاقا اولین و بهترین نقش آفرینی دوران بازیگری اش هم بود، از نقاط قوت فیلم محسوب می شد.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها