درگذشته اغلب افراد برای گسترش کسبوکارشان اقدام به فعالیتهای مختلفی از جمله انتشار تراکت و تبلیغات حضوری میکردند. اما با فراگیر شدن اینترنت، در عصر دیجیتال داشتن وبسایت شخصی یک مزیت بزرگ برای تمام کسبوکارها محسوب میشود.
امروزه افراد بسیاری علاوه بر کسب تواناییهای مختلف در عرصههای گوناگون، وبسایتی را نیز تأسیس میکنند تا مشتریان بیشتری از سراسر کشور را جذب نمایند.
ازاینرو، فضای مجازی فرصت بینظیری را در اختیار افراد مختلف قرار میدهد تا بتوانند فعالیتهای خود را بسط و گسترش دهند.
طراحی و ایجاد وبسایت:
یکی از مهمترین مسائلی که پس از تصمیم به راهاندازی یک وبسایت باید به آن توجه داشته باشید، نحوه طراحی آن است. وبسایت به طور مشخص، دفتر کار مجازی شما محسوب میشود. شما در دفتر کار فیزیکی اغلب به تمام جزئیات محیط اهمیت میدهید تا مشتری هنگام ورود به دفتر کارتان، از فضایی که ایجاد کردهاید لذت برده و اعتماد بیشتری به شما داشته باشند. پس از اینکه از طریق آموزش طراحی وبسایت موفق به ایجاد وبسایت شدید، شما باید به المانهای مختلفی از جمله زیبایی، دسترسی آسان به بخشهای مختلف و ایجاد محتوا توجه داشته باشید.
شما پس از تسلط به طراحی وبسایت، بهراحتی خواهید توانست دفتر کار مجازی خود را به بهترین و کارآمدترین شکل ممکن طراحی نمایید و مطمئن باشید که با دقت در انجام این کار، مشتریان بالقوهای را جذب خواهید کرد.
درباره چه موضوعاتی وب سایت ایجاد کنیم؟
اینکه چه نوع وبسایتی موردنیاز کسبوکار شماست نیاز به بررسی و تصمیم شما دارد. شما چنانچه یک فروشگاه را اداره میکنید، قطعاً نیاز به ایجاد یک فروشگاه آنلاین هم دارید تا بتوانید مشتریان جدیدی که دسترسی به فروشگاه فیزیکی شما ندارند را جذب کنید. شما با طراحی یک سایت فروشگاهی، بدون نیاز به اینکه بهصورت حضور با مشتریان گفتگو کنید، محصولات خودتان را با توضیحات دقیق به آنها معرفی کرده و پس از اینکه مشتریان تصمیم به خرید گرفتند، بهراحتی از طریق درگاههای پرداخت آنلاین سفارش آنها را ثبت و برایشان ارسال خواهید کرد که درآمد بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت.
اما شاید شما صاحب فروشگاه نیستید. آیا در این شرایط باید وبسایتی داشته باشید؟ پاسخ قطعاً بله است! شما تحت هر شرایطی نیازمند داشتن یک ویترین آنلاین از تواناییهای خودتان هستید. شما میتوانید با داشتن یک وبسایت ایدههای خود را از طریق آن برای کاربران فضای مجازی منتشر نمایید و با افراد بیشتری آشنا شوید.
به طور خلاصه، داشتن یک وبسایت میتواند وجه حرفهای برای شما به ارمغان بیاورد. امروزه بسیاری از افراد حتی هنگام چاپ کارت ویزیت، وبسایت خود را ثبت میکنند تا مشتریان با مراجعه به آن اطلاعات لازم را بهراحتی دریافت نمایند.
کسب درآمد از وبسایت
شاید جالب باشد بدانید که تنها فروشگاههای آنلاین موفق به کسب درآمد از فضای مجازی نمیشوند. بسیاری از افراد تنها از طریق انتشار ایده و مقالات خودشان و کسب بازدید، موفق شدهاند تا به درآمدهای هنگفتی دست پیدا کنند.
شما بهعنوان صاحب ایده، با طراحی یک وبسایت حرفهای میتوانید به انتشار ایدهتان در فضای مجازی اقدام نمایید و طرفداران بسیاری را به خود جذب نمایید. طرفدارانی که هر روز منتظر مطالب جدید از شما باشند و برای خواندن مقالاتتان لحظهشماری نمایند.
در این شرایط شما میتوانید با استفاده از تبلیغات کلیکی کاپریلا و انتشار آنها در وبسایتتان به کسب درآمد بپردازید. در این روش، بهازای کلیک بر روی بنرهایی که در وبسایتتان قرار میدهید میتوانید به درآمد برسید و با افزایش بازدید، درآمد بیشتری نیز کسب نمایید.
در روشی دیگر، شما همچنین میتوانید با جذب رپورتاژ آگهی نشریلا و تولید محتوا نشریلا نیز به درآمدهای بالایی دست پیدا کنید. وبسایت شما به عنوان یک پایگاه پربازدید بر بستر وب، میتواند میزبان رپرتاژ آگهی های فراوانی از سوی شرکت های مختف باشد تا از این طریق کسبوکارشان تبلیغ شود. در بخش تولید محتوا نیز شما باتوجهبه موضوعات روز، میتوانید مطالب مختلفی را به رشته نگارش درآورده تا افرادی که در فضای مجازی در جستجوی آن مطالب هستند را به خود جذب نمایید. بدیهی است که پس از مدتی، بازدید کنندگان شما افزایش خواهد یافت و به طور مستقیم درآمد زایی شما نیز بیشتر خواهد شد.
دیجیتال مارکتینگ:
میتوان گفت پس از طراحی و پیادهسازی وبسایت، مهمترین کار «دیجیتال مارکتینگ» است که بازه گستردهای از فعالیتهای متنوع را شامل میشود.
دیجیتال مارکتینگ به معنای ساده یعنی تمام فرایندی که منجر به جذب و نگهداری مشتری میشود. شما باید وبسایت خودتان را به بهترین شکل ممکن به موتورهای جستجو نظیر گوگل معرفی نمایید تا جایگاه ویژهای در نتایج جستجوها داشته باشید. در این فرایند پیچیده، زمانی که موتورهای جستجو سایت شما را با درنظرگرفتن فاکتورهای مختلف به طور کامل ارزیابی کردند، جایگاه مهمی در رتبه جستجوها در اختیارتان قرار خواهند داد تا افراد بیشتری به وبسایت شما هدایت شوند. به طور خلاصه، گوگل بزرگترین نقش را در هدایت مشتریان جدید به وبسایت شما خواهند داشت.
اما بخش دیگر دیجیتال مارکتینگ زمانی آغاز میشود که مشتری به وبسایت شما وارد شده باشد. پس از ورود افراد، وبسایت شما باید از لحاظ بصری چنان زیبا باشد که افراد رمق بیشتری برای باقیماندن و گشتوگذار در وبسایت شما داشته باشند و به دنبال مطالب بیشتری باشند. چنانچه در این مسیر شما موفق باشید و بتوانید نظر مساعد کاربر برای بازگشت به وبسایت در ساعت و روزهای آینده را کسب نمایید، موتورهای جستجو وبسایت شما را ارزشمند توصیف کرده و در معرض تماشای مخاطبان بیشتری قرار خواهد داد که تأثیر بالقوهای در رتبه شما در جستجوها خواهد داشت.
امروزه روشهای متنوع دیگری از جمله پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ نیز کمک شایانی به شما برای حفظ کاربران وبسایتتان خواهد کرد. شما میتوانید پس از اینکه کاربرانتان چند روزبه وبسایتتان مراجعه نکردند، برای آنها ایمیلهای تبلیغاتی ارسال نمایید و به آنها بگوئید که دلتان برایشان تنگ شده است! با برخورداری از قابلیت پوش نوتیفیکیشن، شما میتوانید در لحظه مطالب و یا محصولاتتان را به کاربران نشان دهید تا آنها دوباره به وبسایت شما بازگشته و بهمرور محصول یا مطالب شما بپردازند.
طراحی وبسایت و سپس انجام دیجیتال مارکتینگ، مهمترین اقدام شما برای داشتن یک کسبوکار مجازی است. فراموش نکنید که برای یادگیری تمام این تخصصها، شما نیازمند گذراندن آموزشهای مجازی مختلف در حوزههای گوناگون هستید که میتوانید با مراجعه به سایت فرادرس به بهترین شکل ممکن این آموزشها را دریافت نمایید. با توجه به سوق یافتن اغلب کسبوکارها به سمت فضای مجازی، داشتن یک وبسایت بیش از آن یک اختیار باشد، یک الزام محسوب میشود!