صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد فیلم «Uncharted»

نقد فیلم «Uncharted»

نقد فیلم «Uncharted»

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

تام هالند، ستاره سری فیلم های «مرد عنکبوتی» بازیگر نقش اصلی فیلم است. مارک والبرگ، ستاره فیلم های «دپارتد» و «مبارز» نیز دیگر بازیگر مشهور فیلم است. آنتونیو باندراس هم در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

نیت (تام هالند) که برادر خود را در کودکی از دست داده، از طریق فردی به نام ویکتور (مارک والبرگ) تحریک می شود تا به جستجوی گنجی بروند و رد پایی از برادر هم بیابند اما…

کارگردان کیست؟  

روبن فلشر که مهم ترین فیلم کارنامه هنری اش ساخت دو قسمت از فیلم «Zombieland» بوده است.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

خانواده ها قبل از تماشای فیلم باید بدانند که فرزندانشان چند قسمت از بازی این عنوان را مدت ها پیش به پایان رسانده اند و به چیزهایی واقف هستند که آن ها اصلاً نمی دانند وجود دارد!

نقد فیلم «Uncharted»

نکات مثبت فیلم؟

به هر حال «آنچارتد» برای یک بار تماشا اثر بدی نیست. مجموعه ای از کلیشه های اکشن یکجا جمع شده اند تا شما را سرگرم کنند. اگر سخت نگیرید، فیلم برای یک بار دیدن تجربه خیلی بدی هم نیست.

نکات منفی فیلم؟

شخصیت پردازی در فیلم وجود ندارد. یک سری آدم مقابل دوربین می آیند و و کمی جوک می گویند و می روند و تا آخر قصه هم قصه به همین منوال می گذرد!

اکثر شوخی های فیلم بی مزه هستند. از آن دست شوخی هایی که به سختی می توان به آن ها خندید اما به لطف اَبَرقهرمانان سینما، تِرند روز هستند و باید از آن ها استفاده کرد!

منطق سکانس های اکشن چیزی شبیه به سری «سریع و خشمگین» است و چارچوب مشخصی ندارد.

فیلم سعی در دادن درس اخلاق  به مخاطب دارد و به طور مشخص باید روندی را طی کند تا تاثیر این پیام در عمق وجود مخاطب رسوخ کند اما هرگز چنین اتفاقی نمی افتاد. آن ها در یک لحظه از یکدیگر جنس کِش می روند و یک ثانیه بعد همدیگر را داداش صدا می کنند و جانشان را هم فدای یکدیگر می کنند!

واقعاً مشخص نیست که آنتونیو باندراس چرا در فیلم حضور دارد! اگر او را از فیلم حذف کنیم به مراتب قصه سر راست تر می شود!

نقد فیلم «Uncharted»

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

مسلماً تجربه انجام بازی کامپیوتری «آنچارتد»

حرف آخر:           

ساخت فیلم سینمایی براساس بازی های کامپیوتری فرمولی است که اغلب در سینما با شکست مواجه شده و «Uncharted» هم در این لیست قرار می گیرد. فیلمی که به طور مشخص نمی تواند مانند بازی مخاطبش را سرگرم کند و به همین دلیل تصمیم گرفته کلیشه های سینمای استریمی را به کار بگیرد و به تکرار روی بیاورد تا بتواند فروشش را تضمین کند. فیلمی که به محض پایان حتی برای یک دقیقه هم در ذهن تماشاگر ماندگار نمی شود!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها