صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگر زن مشهور سینمای اکشن

5 بازیگر زن مشهور سینمای اکشن

Uma Thurman3433

 سینما بازیگران اکشن مرد زیادی به خود دیده که هرکدام از آنان تا دهه ها طرفداران این ژانر را به سینما کشانده اند. اما در این بین بازیگران زنی هم بوده اند که ستاره سینمای اکشن شدند و توانستند برای خودشان اعتباری دست و پا نمایند. اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی « 5 بازیگر زن مشهور زن سینمای اکشن » رفته ایم تا 5 نفر از این بازیگران زن مشهور را به شما معرفی نمائیم. در این مقاله سعی شده از بازیگرانی نام برده شود که در فیلمهای اکشن نقش های اصلی را برعهده داشته اند و همچنین بیشترین شهرت آنان تا به امروز نیز به واسطه بازی در نقشهای اکشن بدست آمده است.

 

5- اما تورمن (Uma Thurman ) : اگرچه تعداد فیلمهای غیراکشن تورمن بیشتر از اکشن می باشد، اما نمی توان این موضوع را انکار کرد که کماکان او را به عنوان عروس فیلم « بیل را بکش » به خاطر می آورند که همه را قتل عام می کرد و یک اکشن درست و حسابی به راه می انداخت. تورمن در سالهای اخیر ثابت کرده که تنها تارانتینو می تواند او را در نقشی مناسب به بازی بگیرد و اگر او هم سراغ تورمن نیاید، کمتر فیلمسازی نقشی مناسب برای وی در نظر می گیرد.

Cynthia Rothrock23422

4- سینتیا روتراک (Cynthia Rothrock ) : روتراک در میان بازیگرانی که در این لیست حضور دارد تنها بازیگری است که هرگز نتوانست خود را در سینما مطرح نماید و فعالیتش معطوف به فیلمهای ویدئویی باقی ماند. اما این نکته را هم نباید از یاد برد که وی تقریبا مشهورترین بازیگر زن فیلمهای اکشن در دهه ی 80 و 90 بود که حتی در بسیاری از آثار در نقش اصلی زن ظاهر می شد. این روزها ویدئوهای مبارزه روتراک گاها به عنوان کلیپ های طنز منتشر می گردد، اما باید اعتراف کرد که او روزگاری در میان مخاطبین سینمای اکشن طرفداران بسیاری داشت که فقط برای دیدن مبارزات او فیلم را تهیه می کردند.

unde565ld 3543

3- کیت بکینسل ( Kate Beckinsale ) : بکینسل را نمی توان یک بازیگر زن سینمای اکشن صرف توصیف کرد. وی در سالهای اخیر تلاش زیادی کرده تا بتواند خودش را در آثار درام و حتی کمدی جا بیندازد اما تلاش او باعث نشده تا هنوز هم زمانی که کسی نام او را می شنود، یاد سری فیلمهای « دنیای زیرزمینی » نیفتد. مشکل اینجاست که طرفداران بکینسل اگر هم بخواهند به فیلمی غیر از « دنیای زیر زمین » از بکینسل اشاره کنند، سراغ « ون هلسینگ » می روند!

 

reside5 43555

2- میلا یوویچ ( Milla Jovovich ) : یوویچ کارش را با بازی در فیلمهای درام شروع کرد و اتفاقا در این عرصه بازیگر نسبتا موفقی هم شد تا اینکه سر از سری فیلمهای « رزیدنت اویل » در آورد و پس از بازی در دنباله های آن، رسما تبدیل به بازیگر زن سینمای اکشن شد. با اینکه این روزها یوویچ در حال تلاش برای خارج شدن از مشخصه ای است که سالها با آن شناخته می شود، اما به نظر می رسد راه بسیار سختی خواهد داشت تا دیگر کسی با دیدن چهره او یاد زامبی ها و حرکات آکروباتیک نیفتد!

sigour234 

1- سیگورنی ویور (Sigourney Weaver ) : سیگورنی ویور در طول دوران بازیگری اش در بسیاری از نقش های متفاوت با ژانرهای گوناگون ایفای نقش کرده است، اما کسی نیست که نام او را بشنود و بلافاصله به یاد سری فیلمهای اکشن « بیگانه » نیفتد. سیگورنی ویور از معدود بازیگران زن تاریخ سینماست که به واسطه حضور در یک فیلم اکشن ( بیگانه ) نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن شده است. ویور پس از سری فیلمهای « بیگانه » هم روزگار موفقی را در سینما سپری کرد اما حتی هنوز هم پس از سه دهه از ساخت « بیگانه » ، همه او را با این سری از فیلمها به خاطر می آورند.

 

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرامبپیوندید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها