انسیه شاه حسینی، کارگردان سینما در استقبال از ممنوعیت استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات به کیهان گفت: در برخی از تبلیغات، تنها چیزی که دیده نمیشود تبلیغ آن کالا یا محصول است که باید معرفی شود و بهجای آن، رفتاری زشت و ضدارزشی دیده میشود. این در حالی است که هدف از تبلیغ باید اطمینانبخشی مشتری برای استفاده از یک محصول یا خدمات باشد، اما در تبلیغاتی که از زنان استفاده ابزاری میشود، فقط تخریب ذهن و فرهنگ مخاطب صورت میگیرد.
محتوای برخی فیلمها تخریبکننده وجهه زنان است و شخصیت و حرمت زن را بهخاطر گیشه له میکنند. برخی از این فیلمها تمام داشتههای فرهنگی و زحمات تربیتی آموزش و پرورش و وزارت علوم و خانوادهها و مساجد و… را که با خون دل به دست میآید زیر پا میگذارند.
امیدوارم که مسائل دیگری مثل سیگار کشیدن و تاتو کردن زنان و کارهای مشابه دیگری که برای سلامت جامعه مضر هستند و بدآموزی دارند هم در فیلمها و در رسانهها ممنوع شود. امروز دیگر در هیچ فیلم آمریکایی، انگلیسی و حتی ترکیهای ما نمیبینیم که سیگار بکشند. اما در سینمای ما حتی سیگار کشیدن و خالکوبی زنان را هم نشان میدهند. امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شدت و حدت جلوی چنین مواردی را هم بگیرد.